ll.mulder Geplaatst: 25 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 25 januari 2008 (bewerkt) Even overnieuw beginnen met deze post.. -Ik kan converteren -Ik wil nog wel een bot, als jullie(Lantyz,Carthief) dat zou willen doen zou dat prachtig zijn. Dat je achter een naaktloper met machine geweer aanmoet, Die steeds terugkomt. Hier is het hele gedoetje. EDIT: Oude map, sorry, opnieuw geupload L_Bridge.rar Bewerkt: 30 januari 2008 door ll.mulder Reageren
ll.mulder Geplaatst: 30 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 30 januari 2008 (bewerkt) Ik heb het gang respect ingesteld, nu alleen nog de bot. Lars EDIT : BIJLAGE, een vernieuwd geheel, Zou je ook nog even willen instellen dat 1 streepje respect een hele boel doden kost. Ik snap die code niet precies. EDIT2: Het lijkt me toch leuker op als bot een naaktloper met molotov coctails te doen. EDIT3: Was ik de bijlage vergeten, hier is die alsnog. Lars L_Bridge.rar Bewerkt: 30 januari 2008 door ll.mulder Reageren
CarThief Geplaatst: 30 januari 2008 Rapport Geplaatst: 30 januari 2008 Geinig idee. Een naaktloper die molotovs gooit. Wat moet hij eigenlijk doen? Iets bewaken? Rondlopen als bonus voor doden? En een bot is best makkelijk. Een data declare, en na levelstart een create commando met daarna alle instelling zoals wapen, threat en reaction, wapen, en overige. Daarna in een WHILE loop kijken of de bot dood is, en dan deleten en respawnen met zelfde(of andere als je wil) dingen. Je kan aardig wat met een bot. Ik laat ze zelfs in Harbor Town een instant autobom gebruiken wanneer dichtbij genoeg. Het enige irritante aan bots is dat ze kunnen crashen. Je kan het niet instellen hoeveel je verliest met hoeveel je dood, alleen hoeveel je verliest als je er 1 dood. Zo ver ik weet. Reageren
ll.mulder Geplaatst: 30 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 30 januari 2008 (bewerkt) Ik bedoel, dat er steeds een naaktloper terugkeert die molotovs op je gooit als een soort player tegen computer, in de 1 player modus. Net als bij Island hopper van Lantyz. Werkt het weer niet:(, ik heb de gangs ingesteld op -5 en +5, krijg geen errors en toch, werkt het weer niet ik zou kijken wat er aan scheelt en zo een nieuwere versie posten. Lars Bewerkt: 30 januari 2008 door ll.mulder Reageren
Lantyz Geplaatst: 30 januari 2008 Rapport Geplaatst: 30 januari 2008 Hoeveel respect je verliest bij het vermoorden van een ganglid stel je in met de variabele 'respect' in het SET_GANG_INFO commando (de op twee na laatste waarde). Bij waarde 1 kost het de meeste doden eer je een streepje respect kwijt bent. Volgens GTA2 Scripting.doc is dit ook de standaard waarde, maar ik vermoed dat dit in de uiteindelijke versie van GTA2 naar boven geschroefd is. Respect erbij krijgen voor het vermoorden van gangleden va een andere gang werkt hetzelfde, alleen dan met de laatse variabele van het commando SET_GANG_KILL_REACTION. Een simel script met een bot die de player aanvalt kan er als volgt uitzien: CHAR_DATA bot COUNTER loop = 1 LEVELSTART bot = CREATE_CHAR ( X.x , Y.y , Z.z ) 26 0 CRIMINAL END GIVE_WEAPON ( bot , MOLOTOV ) SET_CHAR_THREAT_REACTION ( bot , REACT_AS_NORMAL ) SET_CHAR_OBJECTIVE ( bot , KILL_CHAR_ANY_MEANS , player ) WHILE_EXEC ( loop = 1 ) IF ( HAS_CHARACTER_DIED ( bot ) ) bot = CREATE_CHAR ( X.x , Y.y , Z.z ) 26 0 CRIMINAL END GIVE_WEAPON ( bot , MOLOTOV ) SET_CHAR_THREAT_REACTION ( bot , REACT_AS_NORMAL ) SET_CHAR_OBJECTIVE ( bot , KILL_CHAR_ANY_MEANS , player ) ENDIF ENDWHILE LEVELEND Zorg er wel voor dat de bot spawnt op een plek waar je als speler weinig komt. Wanneer de speler zich op de spawnplek bevindt op het moment dat de bot verschijnt, wordt de speler naar een plek in de buurt geteleporteerd. Reageren
ll.mulder Geplaatst: 30 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 30 januari 2008 Oke, dan had ik het toch goed gedaan. Hier is dan het pakketje weer. Het valt me op, ik heb dus ingesteld de beginwaardes respect. Maar het werkt niet. Zou 1 van jullie willen kijken wat de fout is? BVD. Lars L_Bridge.rar Reageren
Lantyz Geplaatst: 30 januari 2008 Rapport Geplaatst: 30 januari 2008 De CHANGE_GANG_CHAR_RESPECT en SET_GANG_KILL_REACTION commando's moeten na LEVELSTART. Ieder script bestaat uit twee gedeeltes: 'declaration' (alles voor LEVELSTART) en 'program' (alles tussen LEVELSTART en LEVELEND). Het is heel belangrijk om commando's in het juiste gedeelte te zetten. Een goed geheugensteuntje om te weten wat waar hoort is dat alle commando's die iets laten gebeuren of veranderen na LEVELSTART moeten. CHANGE_GANG_CHAR_RESPECT verandert een instelling, dus moet dit commando na LEVELSTART. Dit ezelsbruggetje gaat niet altijd op (SET_GANG_KILL_REACTION is bijvoorbeeld een uitzondering), maar voor de meeste commando's scheelt het een heleboel opzoekwerk. Reageren
ll.mulder Geplaatst: 30 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 30 januari 2008 Goed ik heb het gedaan, maar nu start ik het spel op en dan hoor je, And rember respec..... En dan valt die uit. Ik heb het pakketje weer toegevoegd. Lars L_Bridge.rar Reageren
Lantyz Geplaatst: 30 januari 2008 Rapport Geplaatst: 30 januari 2008 Je bent vergeten een 1playerscript te maken. Een multiscript werkt alleen maar met minder spelers als het script de playerpeds niet hoeft aan te roepen. In je script probeert het spel het respect van playerb te veranderen, maar playerb is niet aanwezig als je het level in je eentje speelt. Je zult dus voor ieder aantal spelers een apart script moeten maken. Reageren
ll.mulder Geplaatst: 31 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 31 januari 2008 Ehm oke dan laat ik het 1 player idee gewoon achterwege(mischien later), en zal ik vanavond de 1.0 in de downloaddatabase zetten Lars Reageren
CarThief Geplaatst: 31 januari 2008 Rapport Geplaatst: 31 januari 2008 Je kan ook de bot nog een favoriete auto laten kiezen, een maximum rijsnelheid of als de auto een wapen heeft ook het laten schieten. ben wel benieuwd wanneer het klaar is. Wees creatief en je kan een bot haast alles laten doen. Wel riskant in multiplayer met desynch en dergelijke. En heb zelf ook een download op GTA2 > modificaties gezet, moet alleen nog geaccepteerd worden ofzo? Mischien is een deel voor mappen in plaats van modificaties een betere plek, hoewel. Als er ooit een komt. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.