Galiorix Geplaatst: 12 januari 2008 Rapport Geplaatst: 12 januari 2008 Hoi, ik heb me op het SCM Coding pad begeven en met een beetje hulp van de tutorials hier en .:TOM:. ben ik aan de slag gegaan, maar als ik new game doe en hij is geladen, dan crasht GTA. Wat is er mis met deze code? DEFINE MISSIONS 1 DEFINE MISSION 0 AT @crap DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS 0 // Use -1 in order not to compile AAA script //DEFINE SCRIPT {NAME} AT {LABEL} @ DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0 DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0 { use macro (Ctrl+J) "headsa" to insert a file header } {$VERSION 3.0.0000} var $PLAYER_CHAR: Player end // var 03A4: name_thread 'MAIN' 01F0: set_max_wanted_level_to 6 0111: toggle_wasted_busted_check 0 00C0: set_current_time_hours_to 8 minutes_to 0 04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 2488.56 -1666.84 03CB: set_rendering_origin_at 2488.56 -1666.84 13.38 0053: $PLAYER_CHAR = create_player #NULL at 2488.56 -1666.84 13.38 01F5: $PLAYER_ACTOR = create_player_actor $PLAYER_CHAR 07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group 0373: set_camera_directly_behind_player 01B6: set_weather 0 0001: wait 0 ms 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "PLAYER_FACE" model "HEAD" body_part 1 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "JEANSDENIM" model "JEANS" body_part 2 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "SNEAKERBINCBLK" model "SNEAKER" body_part 3 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "VEST" model "VEST" body_part 0 070D: rebuild_player $PLAYER_CHAR 01B4: toggle_player $PLAYER_CHAR can_move 1 016A: fade 1 time 10000 04BB: select_interior 0 0629: change_integer_stat 181 to 4 016C: restart_if_wasted_at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 town_number 0 016D: restart_if_busted_at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 town_number 0 0180: set_on_mission_flag_to $ONMISSION // Note: your missions have to use the variable d here 0004: $DEFAULT_WAIT_TIME = 250 03E6: remove_text_box :Crap increment_mission_attempts 0247: load_model #EUROS 0247: load_model #BFYST 038B: load_requested_models :CRAP_LOAD 00D6: if 8248: not model #EUROS available 8248: not model #BFYST available 004D: jump_if_false @CRAP_SPAWN 0001: wait 0 ms 0002: jump @CRAP_LOAD :CRAP_SPAWN 10@ = Actor.Create(CIVFEMALE, #BFYST, 1900.688000, -1113.605000, 26.666380) $euros = Car.Create(#EUROS, 1911.38200, -1124.42700, 24.8734) Car.Angle($greenwood)= 90.0 0249: release_model #BFYST 0249: release_model #EUROS Greetz Reageren
Tjerk Geplaatst: 12 januari 2008 Rapport Geplaatst: 12 januari 2008 (bewerkt) Volgens mij ben je wat cruciale waits vergeten Edit: oja je bent ook nog een End_Thread vergeten. Bewerkt: 12 januari 2008 door tjerk Reageren
Galiorix Geplaatst: 12 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 12 januari 2008 Inmiddels heeft .:TOM:. mijn script verbeterd, maar ik krijg nog altijd rare bugs. Maar ik ga zo even een tutorial van de SCM tutorials volgen en via zo'n tutorial even opnieuw te beginnen. Toch bedankt. Ooja, dit is de werkende versie van het script: DEFINE MISSIONS 1 DEFINE MISSION 0 AT @CRAP DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS 0 // Use -1 in order not to compile AAA script //DEFINE SCRIPT {NAME} AT {LABEL} @ DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0 DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0 { use macro (Ctrl+J) "headsa" to insert a file header } {$VERSION 3.0.0000} var $PLAYER_CHAR: Player end // var 03A4: name_thread 'MAIN' 01F0: set_max_wanted_level_to 6 0111: toggle_wasted_busted_check 0 00C0: set_current_time_hours_to 8 minutes_to 0 04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 2488.56 -1666.84 03CB: set_rendering_origin_at 2488.56 -1666.84 13.38 0053: $PLAYER_CHAR = create_player #NULL at 2488.56 -1666.84 13.38 01F5: $PLAYER_ACTOR = create_player_actor $PLAYER_CHAR 07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group 0373: set_camera_directly_behind_player 01B6: set_weather 0 0001: wait 0 ms 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "PLAYER_FACE" model "HEAD" body_part 1 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "JEANSDENIM" model "JEANS" body_part 2 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "SNEAKERBINCBLK" model "SNEAKER" body_part 3 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "VEST" model "VEST" body_part 0 070D: rebuild_player $PLAYER_CHAR 01B4: toggle_player $PLAYER_CHAR can_move 1 016A: fade 1 time 10000 04BB: select_interior 0 0629: change_integer_stat 181 to 4 016C: restart_if_wasted_at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 town_number 0 016D: restart_if_busted_at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 town_number 0 0180: set_on_mission_flag_to $ONMISSION // Note: your missions have to use the variable d here 0004: $DEFAULT_WAIT_TIME = 250 03E6: remove_text_box :CRAP 0247: load_model #BFYST 0247: load_model #EUROS 038B: load_requested_models 00D6: if or 8248: not model #BFYST available 8248: not model #ERUOS available 004D: jump_if_false @CRAP_2 0001: wait 0 ms 0002: jump @CRAP :CRAP_2 00A5: 1@ = create_car #EUROS at 2488.56 -1668.84 13.38 009A: 1@ = create_actor_pedtype 4 model #BFYST at 2488.56 -1667.84 13.38 end_thread Greetz Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 12 januari 2008 Rapport Geplaatst: 12 januari 2008 Inmiddels heeft .:TOM:. mijn script verbeterd, maar ik krijg nog altijd rare bugs. Maar ik ga zo even een tutorial van de SCM tutorials volgen en via zo'n tutorial even opnieuw te beginnen. Toch bedankt. Dan heeft hij toch een paar fouten erin laten zitten... 8248: not model #ERUOS available "ERUOS" is verkeerd, daardoor kán hij crashen. 00A5: 1@ = create_car #EUROS at 2488.56 -1668.84 13.38 009A: 1@ = create_actor_pedtype 4 model #BFYST at 2488.56 -1667.84 13.38 En je hebt twee keer 1@ gebruikt, je kan een variabele natuurlijk maar 1x gebruiken. :CRAP 0247: load_model #BFYST 0247: load_model #EUROS 038B: load_requested_models 00D6: if or 8248: not model #BFYST available 8248: not model #ERUOS available 004D: jump_if_false @CRAP_2 0001: wait 0 ms 0002: jump @CRAP Je moet maar één keer de models laden. Nu blijf je models laden. Dus dat moet je veranderen in: 0247: load_model #BFYST 0247: load_model #EUROS 038B: load_requested_models :CRAP 00D6: if or 8248: not model #BFYST available 8248: not model #ERUOS available 004D: jump_if_false @CRAP_2 0001: wait 0 ms 0002: jump @CRAP (ik weet niet zeker of de laatste echt fout is, maar misschien geeft het bugs..) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.