Jump to content

Investering?

Recommended Posts

Geplaatst:

Ok, ik ga waarschijnlijk binnenkort mijn computer upgraden, maar ik weet nog niet precies wat ik het beste kan doen. Ik wil nl. 2 dingen:

- Nieuw Moederbord + Processor:

Intel Pentium 4 , Socket 478, 3.2 Ghz + Gepaste moederbord

(Heb nu een 1.3 Ghz AMD Duron, + gepast moederbord)

- Flat Screen 17":

Minstens 15 milliseconde

(Heb nu een 17" CRT beeldscherm)

Wat kan ik het beste doen?

De prijs maakt niet uit.

Geplaatst:

Ga orienteren op websites zoals tweakers.net en hardware.info

Deze sites geven goed advies en ook kan je er reviews vinden.

Ik raad je een AMD Athlon 64 bits processor aan inplaats van een verouderde 3,2 Ghz Intel Pentium. De 64 bits processor is moderner en kan dus zowel 64 bits als 32 bits software aan wat in de toekomst zeker handig zal zijn.

Zelf heb ik een BenQ FP767-12 beeldscherm wat een TFT beeldscherm is van 17" met een responstijd van 12 ms wat ik wel zo prettig vind. Ik wil echt niet meer lang op CRT beeldschremen werken want dit vind ik veel relaxter.

Je moet natuurlijk ook kijken wat je budget is. Is het niet handiger om een hele nieuwe snelle pc te kopen en je oude te verkopen? of nog even te wachten op nieuwe technieken? of nog even doorsparen?

Het is altijd goed om er lang over na te denken voordat je iets koopt.

Maar denk niet te na lang in de computer wereld want als je na 10 jaar pas weet wat je wilt kopen is dat natuurlijk al helemaal verouderd.

Geplaatst:

Sites geven mij niet zoveel info. Ik heb wel al andere hulp gevonden.

En wat betreft een AMD 64 bits, is inderdaad niet zo verkeerd. Aangezien ik vaker game dan dat ik op fora zit en met andere dingen bezig ben.

CRT, tja, ik kan het me nog niet echt veroorloven om een TFT screen te kopen. Ze zijn erg duur nl., maar je hebt er ontzettend veel voordeel mee, qua ruimte en scherpheid.

Het budget is niet zo'n probleem denk ik. Ik upgrade mijn computer in stapjes. Gelijk een nieuwe computer kopen doe ik liever niet, ik zoek zelf mijn hardware uit.

Iig, erg bedankt voor de info. Ik zal nog wat rond snuffelen. :D

Geplaatst:

Upgraden in stapjes het slechtste wat er bestaad vind ik..

DAn koop je je processor , heb je snelle processor maar bijvoorbeeld langzame videokaart.. 1 jaarte daarna je nieuwe videokaart , geheugen te weinig 1 jaar daarna nieuw geheugen OW ! PRocessor te oud , nieuwe processor OW Moederboard OW Dit en dat..

Tja alles in 1 keer..

Freek

Geplaatst:
Upgraden in stapjes het slechtste wat er bestaad vind ik..

DAn koop je je processor , heb je snelle processor maar bijvoorbeeld langzame videokaart.. 1 jaarte daarna je nieuwe videokaart , geheugen te weinig 1 jaar daarna nieuw geheugen OW ! PRocessor te oud , nieuwe processor OW

Dat maakt me niet zo veel uit dat het allemaal in stapjes moet. Ik heb een goede videokaart en daarom moet ik er dus een goed moederbord en processor hebben.

Maar ik wil geen meningen of wat dan ook! Ik wil graag weten wat ik het beste kan doen. ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...