BaasB Geplaatst: 13 januari 2008 Rapport Geplaatst: 13 januari 2008 (bewerkt) Hey, Ik zat een beetje te twijfelen of dit topic nou in 't Software forum of in het Webdesign & Programmeren forum thuishoorde. Uiteindelijk heb ik 't toch maar hier geplaatst, aangezien het wel over internet gaat. Nou, ik heb dus een vraagje. Vroeger, als ik liedjes op een bepaalde site ging luisteren, werden die liedjes afgespeeld met QuickTime. Sinds ik Windows Media Player 11 geïnstalleerd heb, speelt hij dezelfde liedjes op dezelfde sites af met Windows Media Player in plaats van met QuickTime. Een voorbeeld van zo'n site is Putfile. Hier een link naar zo'n liedje op Putfile dat eerst gewoon altijd met QuickTime afgespeeld werd: Klik. Ik zou dus graag willen dat die liedjes gewoon weer met QuickTime afgespeeld worden. Hoe en waar kun je dat instellen? Even wat informatie die misschien handig is: Ik heb Internet Explorer 7. Ik heb Windows Media Player 11. Ik heb QuickTime 7 (Pro). Alvast bedankt! EDIT: Hmm, ik was net al een half uur op 't internet aan het zoeken en dingen aan het proberen, maar ik kon niet vinden/instellen wat ik wou. Net 2 minuutjes nadat ik dit topic gemaakt heb, ontdek ik het ineens. Uitleg is dus niet meer nodig. Excuses voor dit ongemak... Bewerkt: 13 januari 2008 door BaasB Reageren
Froop Geplaatst: 13 januari 2008 Rapport Geplaatst: 13 januari 2008 (bewerkt) Met Vista: Start -> Standaardprogramma's -> Een bestandstype of protocol aan een specifiek programma koppelen -> Zoek bestandstype op -> Bovenin op ' ander programma' drukken -> en dan Quicktime kiezen. Althans, zo denk ik dat het opgelost kan worden, aangezien ik denk dat je met de installatie van WMP 11 hebt gekozen om dit programma als standaardapplicatie te gebruiken voor de ondersteunde bestandstypen. Edit: .. Bewerkt: 13 januari 2008 door Froop Reageren
BaasB Geplaatst: 13 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 13 januari 2008 Sorry Froop... Toch bedankt voor je moeite in ieder geval. Om dit topic toch nog een beetje nuttig te maken, even een uitlegje voor de mensen die QuickTime hebben en het ook graag zouden willen weten: 1: Ga naar Start --> Alle Programma's. Dan zie je als het goed is ergens een mapje met ''QuickTime'' staan. Daaronder staat dan als het goed is een mapje met ''QuickTime Alternative''. Klik daarop, en klik vervolgens op ''QuickTime Settings'': 2: Ga nu naar het kopje ''Bestandstypen''. Vink alle bestandstypen aan. Vink vervolgens ook het hokje van ''Waarschuwen als andere toepassingen deze koppelingen wijzigen'' aan. Als je dat gedaan hebt klik je op ''Toepassen'', en als laatste klik je op ''OK'': En dan ben je klaar... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.