Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Ik heb een 80GB Western Digital IDE schijf voor mijn computer. Ik had er een 20GB IDE schijf, ook van western digital, bijzitten, Nu heb ik die even weggehaald, maar de computer start nu niet meer op. Bij het bios-opstart-scherm blijft hij een tijd hangen na dat hij het geheugen heeft geteld. Na een tijdje gaat hij verder en zegt:

Primary IDE Device: IDE Harddisk

Normaal zegt hij

Primary IDE Device: WDJ80-en dan nog een code
Secundary IDE Device: WDJ20-en dan nog een code

De 20GB schijf er weer bij gezet, werkt weer. Maar dat wil ik niet. Hij moet het ook doen zónder die 20GB... Ik heb data lifegard tools al geprobeerd, maar die crasht. Met die 20GB erbij werkt data life guard tools wel gewoon onder windows. Die geeft géén foutmeldingen! Ik weet het echt niet meer: wat is hier aan de hand? Punt is dat ik deze wil verkopen op marktplaats, maar zo kan dat dus niet. Of hoef ik me hier geen zorgen over te maken? Ligt dit aan mijn eigen computer?

Sef

Bewerkt: door Sef
Geplaatst: (bewerkt)

Het zou kunnen zijn dat windows belangrijke bestanden op de schijf van 20GB heeft gezet dan wil het volgens mij niet

Bewerkt: door The Wizard
Geplaatst:

Ja. De 80GB schijf staat op master en de 20GB op slave. Ik heb met de 20GB schijf erbij de 80GB schijf geformatteerd met Windows Setup (geheel, niet snel) en daar Windows op gezet. Ik heb de andere 20GB schijf helemaal geformatteerd. Helpt niet. 20GB schijf weg = hangen bij de BIOS. Ik snap het niet?

Sef

Geplaatst:

heb je je PC al helemaal gereset ??? dus je stekker uit je PC en de BIOS batterij van je moederbord afgehaald?

en dan ff je PC leeg laten lopen met stroom en dan er weer op doen. mss moet je dat ff doen ik weet het niet zeker en alle harde schijven zijn ook leeg?

Geplaatst:

raar maar je hebt dus wel windows op je 80gb schijf?

en misschien beetje offtopic maar voor een 20 gb schijf krijg je nog net een paar euro..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...