Gangsta Geplaatst: 14 januari 2008 Rapport Geplaatst: 14 januari 2008 Ik had gisteren een probleem dat mijn toetsenbord én muis het tegelijkertijd niet doen.. Ik was gewoon even aan het GTAforummen en het liep gewoon vast. Maar mijn computer deed het wel, geen crash want ik zag MSN contactpersonen online vliegen. Het lampje van ''numlock'' deed het ook niet. Vaak loopt mijn toetsenbord én muis voor een paar secondjes vast. Dan kan ik gewoon doorgaan. Maar dit keer bleef het echt 1 uur dat ik het zat werd en mijn PC via de aanknop uit heb gedaan. Heb ik de nieuwste drivers nodig? Zoja, waar kan ik die vinden? Of iets anders? En weet iemand hoe je deze stomme irritante probleem kan oplossen? Alvast bedankt! Reageren
SWYV Geplaatst: 14 januari 2008 Rapport Geplaatst: 14 januari 2008 meld even ook welke merk de toetsenbord is dat jij heb Reageren
Gangsta Geplaatst: 14 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 14 januari 2008 meld even ook welke merk de toetsenbord is dat jij heb Microsoft Natural PS/2 toetsenbord. Muis: Muis PS/2 compatible muis. OMG nu ik dit intik en probleem met mijn muis te bewegen loopt 'ie een seconde vast. Reageren
SWYV Geplaatst: 14 januari 2008 Rapport Geplaatst: 14 januari 2008 die namen komt me niet bekend voor maar probeer eens de aansluiting proper te blazen ofzo aldus van PC en van de toetsenbord en muis kabels aansluiters Reageren
Gangsta Geplaatst: 14 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 14 januari 2008 die namen komt me niet bekend voor maar probeer eens de aansluiting proper te blazen ofzo aldus van PC en van de toetsenbord en muis kabels aansluiters Huh? Aansluiting proper? Ik heb mijn muis en toetsenbord weer van mijn computer afgehaald, ik heb zelfs andere toetsenborden en muis erop gezet maar hij doet het gewoon niet goed. Reageren
nick11123 Geplaatst: 14 januari 2008 Rapport Geplaatst: 14 januari 2008 die namen komt me niet bekend voor maar probeer eens de aansluiting proper te blazen ofzo aldus van PC en van de toetsenbord en muis kabels aansluiters dat is de echte merk van het toetsenbord niet dat is de driver die windows gebruikt voor het toetsenbord ik heb zelf een olidata toetsenbord en in Windows zegt hij ook dat het een Microsoft Natural PS/2 toetsenbord das gewoon een standaart driver. Maargoed heb je al geprobeerd dat toetsen bord op een andere PC aan te sluiten ? maarja als je al zei dat je een andere toetsenbord op je PC heb aangesloten en die dat probleem ook heb, ligt het denk ik niet aan je muis en toetsenbord zelf. Ik denk zelf dat er wat mis is met jouw PC wat er mis is durf ik niet te zeggen. Het zal misschien wel in het moederbord zitten ofso. Ik weet het niet maar is die PC al oud of niet ?? Reageren
Gangsta Geplaatst: 14 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 14 januari 2008 die namen komt me niet bekend voor maar probeer eens de aansluiting proper te blazen ofzo aldus van PC en van de toetsenbord en muis kabels aansluiters dat is de echte merk van het toetsenbord niet dat is de driver die windows gebruikt voor het toetsenbord ik heb zelf een olidata toetsenbord en in Windows zegt hij ook dat het een Microsoft Natural PS/2 toetsenbord das gewoon een standaart driver. Maargoed heb je al geprobeerd dat toetsen bord op een andere PC aan te sluiten ? maarja als je al zei dat je een andere toetsenbord op je PC heb aangesloten en die dat probleem ook heb, ligt het denk ik niet aan je muis en toetsenbord zelf. Ik denk zelf dat er wat mis is met jouw PC wat er mis is durf ik niet te zeggen. Het zal misschien wel in het moederbord zitten ofso. Ik weet het niet maar is die PC al oud of niet ?? Net 1 jaar oud, garantie is verlopen. Maar ik weet zeker dat het niet aan mijn moederbord ligt, want anders zou die het nu gewoon niet doen. Het zal iets met drivers zijn of dat ik ze ''opnieuw moet installeren'' ofzo... Reageren
nick11123 Geplaatst: 14 januari 2008 Rapport Geplaatst: 14 januari 2008 heel vreemd. het moet in je PC zitte als het niet aan je muis en je toetsenbord ligt ff nog een vraagje als je dat hebt he dat die muis vastloopt, loopt dan je hele PC effetjes vast of niet? want er is iets dan niet stabiel in je PC wacht ik weet het! het ligt mss aan je video kaart!!! dit probleem heb ik ook ik heb z,n goedkope Nvidia Geforce 7100 GS en heel afentoe (gebeurd echt niet vaak) dan loopt me muis ff niet mee met wat ik doe dan staat hij ff vast en dan loopt hij weer dus misschien is er wat met je video kaart. En als er iets met je moederbord is hoeft het niet te betekenen dat je hele PC niet werkt hoor. wat voor video kaart heb jij ? een onboard ofso ? Reageren
Gangsta Geplaatst: 14 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 14 januari 2008 heel vreemd. het moet in je PC zitte als het niet aan je muis en je toetsenbord ligt ff nog een vraagje als je dat hebt he dat die muis vastloopt, loopt dan je hele PC effetjes vast of niet? want er is iets dan niet stabiel in je PC wacht ik weet het! het ligt mss aan je video kaart!!! dit probleem heb ik ook ik heb z,n goedkope Nvidia Geforce 7100 GS en heel afentoe (gebeurd echt niet vaak) dan loopt me muis ff niet mee met wat ik doe dan staat hij ff vast en dan loopt hij weer dus misschien is er wat met je video kaart. En als er iets met je moederbord is hoeft het niet te betekenen dat je hele PC niet werkt hoor. wat voor video kaart heb jij ? een onboard ofso ? Nope. Geen onboard. Ja het loopt voor 1 á 2 seconden vast. Ook mn toetsenbord. Gisteren liep 'ie echt heel erg lang vast dat ik gewoon niks kon doen en hem ging uitschakelen via de aan-uit knopje. Reageren
nick11123 Geplaatst: 14 januari 2008 Rapport Geplaatst: 14 januari 2008 wat voor video kaart heb je ? het merk en het type ? als je het niet weet klik dan in Windows op start > uitvoeren en typ in: dxdiag dan moet je op het tablad 'beeldscherm' klikken en dan krijg je te zien wat voor video kaart erin zit. want ik denk dat het mss wel daar aan ligt. Reageren
Gangsta Geplaatst: 14 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 14 januari 2008 Ik denk eigenlijk van niet. Nvidia Geforce 6150 LE 256 MB. Reageren
nick11123 Geplaatst: 14 januari 2008 Rapport Geplaatst: 14 januari 2008 mwa ik zouw het ook anders niet weten. het zit mss ergens in windows Heb je al system herstel ofso al gedaan ? en anders moet je maar naar de PC boer gaan waar ze ff kunnen kijken wat er aan de hand is Reageren
Limbolander Geplaatst: 14 januari 2008 Rapport Geplaatst: 14 januari 2008 je moet wel echt een grote idioot zijn wil je denken dat het aan je Gkaart ligt als je tobo en muis het niet doen het ligt dus duidelijk daan je PS/2 verbinding, kan je je toetsenbord en muis niet in USB doen of heb je hier geen aansluiting voor? een PS/2 aansluiting is minder precies en snel dan een USB aansluiting daarom blijft het soms hangen dit heeft niks te maken met de rest van je specs ofzo, ik had dit vroeger ook, gewoon op USB aansluiten en als dat niet kan maar ff nieuwe muis + tobo halen wat wel USB is. Reageren
nick11123 Geplaatst: 14 januari 2008 Rapport Geplaatst: 14 januari 2008 je moet wel echt een grote idioot zijn wil je denken dat het aan je Gkaart ligt als je tobo en muis het niet doenhet ligt dus duidelijk daan je PS/2 verbinding, kan je je toetsenbord en muis niet in USB doen of heb je hier geen aansluiting voor? een PS/2 aansluiting is minder precies en snel dan een USB aansluiting daarom blijft het soms hangen dit heeft niks te maken met de rest van je specs ofzo, ik had dit vroeger ook, gewoon op USB aansluiten en als dat niet kan maar ff nieuwe muis + tobo halen wat wel USB is. srry hoor maar waarom heb ik het probleem ook soms sinds ik een goedkope kaart erin heb???? dat het afentoe vast loopt. en het is tenslotte een PC en het kan uit de rare dingen komen wat fout kan zijn. en wat je totaal niet denkt. en het zijn maar opties hoor. ik hoef niet meteen een idioot te zijn.. als als het goed is heb Gansta een andere toetsenbord en muis ook op zijn PC aangesloten?? en toen had hij hetzelfde probleem. EN het lijkt mij onwaarschijnlijk als hij die ook niet goed heeft aangesloten. dus het ligt waarschijnlijk niet aan zijn PS/2 verbinding. of het moet 2 keer niet goed aangesloten zijn maar dat lijkt me stug Reageren
RonaldVC Geplaatst: 14 januari 2008 Rapport Geplaatst: 14 januari 2008 Meestal is dit een moederbord probleem, de aansluitingen dan wel te verstaan. Vaak zijn dit soort dingen onverklaarbaar, en is er ook niet zo één twee drie een simpele oplossing voor. Feit is dat het niet reageren van je toetsenbord of muis niet te maken heeft met je videokaart. Als het steeds vaker voorkomt, kan je er voor kiezen je toetsenbord en muis via een usb-poort aan te sluiten. Er zijn wel verloopstekkers te krijgen zodat je van ps2 naar usb kan. Prijs ongeveer 5 euro.. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.