Jump to content

"Deze Computer" wordt niet geopend...

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Beste mensen,

Ik heb een irritant probleem. Als ik naar Start > Deze Computer ga, zie ik dat zaklampje dus dat ie aan het laden is, maar dan blijft het daarbij. Ook als ik een bestand wil opslaan en ik klik dan op dat pijltje > Deze Computer, gebeurt het ook.

Alvast bedankt,

Mr. Sugo

EDIT:

Ik heb even een filmpje gemaakt zodat het wat duidelijker is;

Klik

Bewerkt: door Mr. Sugo
Geplaatst:
Probeer eens tijdens dat proces op F5 te drukken. En kijk wat hij dan doet.

Met F5 bedoel je denk ik vernieuwen? Bedankt voor je tip maar dit had ik al geprobeerd en zonder succes :N

Ga naar Start > Uitvoeren > typ cmd.exe druk op enter, nu krijg je een DOS-achtig scherm,

typ daar dit in:

defrag -c -v

Nu gaat hij al je harde schijven 'Defragmenteren' dit is niets iets om je zorgen om te maken er gaat geen data verloren zoals bij Formatteren. Bij defragmenteren word alles op de harde schijf op orde gezet zodat de computer alles sneller kan vinden. Dus ook de inhoud van mappen. Normaal kun je dit starten via Deze Computer maar dat gaat nu een beetje lastig _O_ . Ik weet niet hoe groot jou harde schijven zijn maar bij een flinke harde schijf die lang niet gedefragmenteerd is kan dit redelijk lang duren (kan verschillen van 1 uur tot 2 uur, of zelfs 3 uur dus ga gerust ondertussen wat anders doen, je hoeft hier zelf niet bij te zijn :puh:) Als je nog niets niet snapt moet je het maar vragen, ik ben zelf vanmiddag laat vrij van school maar misschien weten andere leden het wel

Succes er mee, T@rget

>>> Door RonaldVC: Verplaatst naar Software.<<<

Bewerkt: door RonaldVC
Ga naar Start > Uitvoeren > typ cmd.exe druk op enter, nu krijg je een DOS-achtig scherm,

typ daar dit in:

defrag -c -v

Nu gaat hij al je harde schijven 'Defragmenteren' dit is niets iets om je zorgen om te maken er gaat geen data verloren zoals bij Formatteren. Bij defragmenteren word alles op de harde schijf op orde gezet zodat de computer alles sneller kan vinden. Dus ook de inhoud van mappen. Normaal kun je dit starten via Deze Computer maar dat gaat nu een beetje lastig _O_ . Ik weet niet hoe groot jou harde schijven zijn maar bij een flinke harde schijf die lang niet gedefragmenteerd is kan dit redelijk lang duren (kan verschillen van 1 uur tot 2 uur, of zelfs 3 uur dus ga gerust ondertussen wat anders doen, je hoeft hier zelf niet bij te zijn :puh:) Als je nog niets niet snapt moet je het maar vragen, ik ben zelf vanmiddag laat vrij van school maar misschien weten andere leden het wel

Succes er mee, T@rget

>>> Door RonaldVC: Verplaatst naar Software.<<<

Heh, klein probleempje, als ik op Uitvoeren klik gebeurt er niks :duh:

EDIT:

Uitvoeren is nu wel geopend :D

Maar moet ik dus intypen defrag en dan c of -c? want als ik c doe doet ie het niet en bij -c ook nie

Ok. Ik denk dat je iets fout doet. Ik heb hier een link naar een plaatje wat ik even gemaakt hebt. Daar staat alles uit gelegd met screenshots. Dus je moet even op deze link klikken:

http://i29.tinypic.com/2cgiz9w.jpg (Als je het plaatje opent moet je even inzoomen (met Firefox er 1 keer op klikken)

Bewerkt: door T@rget
Ok. Ik denk dat je iets fout doet. Ik heb hier een link naar een plaatje wat ik even gemaakt hebt. Daar staat alles uit gelegd met screenshots. Dus je moet even op deze link klikken:

http://i29.tinypic.com/2cgiz9w.jpg (Als je het plaatje opent moet je even inzoomen (met Firefox er 1 keer op klikken)

Bedankt! :tu:

Ik ga het proberen. Hopen dat het werkt :Y

EDIT:

Het lukt niet :S

Dit krijg ik:

klik

Ah sorry, klein foutje van mijn kant. Ik gebruikt namelijk Vista en ik denk dat de commando's net iets anders zijn probeer nog een keer precies het zelfde maar probeer nu dit:

defrag C:\ -f

OF

defrag c -f

Bewerkt: door T@rget
Geplaatst:
Ah sorry, klein foutje van mijn kant. Ik gebruikt namelijk Vista en ik denk dat de commando's net iets anders zijn probeer nog een keer precies het zelfde maar probeer nu dit:

defrag C:\ -f

OF

defrag c -f

Hartstikke bedankt! Hij doet het :tu:

Het was

C:\ -f

Weet ik het ook weer voor de volgende keer :D

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...