Jump to content

Kanker en andere krachttermen

Recommended Posts

Geplaatst:
In België worden die niet gebruikt nee. Er kunnen een paar uitzonderingen zijn maar ik heb het toch nog nooit gehoord.

Hier is het meer shit, fuck, kut (zelfs dit in mindere mate),..

Weird, in Nederland hoor je het haast de hele dag door :bonk: .

• Reacties 219
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• FerryN

16

• GIGAgangster1

14

• De Stofzuiger

13

• Nissan

12

Geplaatst:

Ik heb even gegoogled,maar Nederlanders zijn uniek in het schelden met ziektes. Duitsers en Amerikanen gebruiken anale-woorden(arschlog,suck my ass),Nederlanders geslachtsdelen(lul,kut) en ziektes(kanker,tyfus,tering) en Noren de hel en de Duivel

Geplaatst:
Jullie uniek? Ik vind het eerder arrogant en respectloos... :{

Met uniek bedoelt ie misschien niet in positieve manier?

Uniek kan ook in negatieve perspectief(Ofzoiets) bedoelt worden?

Geplaatst:
Jullie uniek? Ik vind het eerder arrogant en respectloos... :{

Maar helaas zijn we er toch uniek mee.

Geplaatst:
Het is wel dat sommige mensen juist vriendschappen , of is creëren door met kanker te gaan scheldendat weer een trekje dat bij (meeste/sommige) Marokkanen voorkomt en ander soort gespuis.

Allereerst is het onzin dat je constant alleen Marokkanen noemt, want de Nederlanders kunnen er ook wat van. Daarnaast benoem je Marokkanen nu als gespuis, wat al helemaal ongegrond is. Dus graag argumenten op deze punten. Waarom noem je alleen Marokkanen en waarom zijn Marokkanen gespuis? Merci.

Ik vind wel dat ie voor één deel gelijk heeft hoor, het zijn vaak wel Marokkanen die zo schelden.

Geplaatst:

Een paar vriendinnen van mij zeggen het altijd als iets hun dwars is, iets niet goed lukt etc.

en een paar klasgenoten van mij.

Ik erger me eraan.

ik heb een kennis, iemand uit de straat ervan verloren.

wat ik erg vind.

daarom zeg ik altijd als iemand het woord 'kanker' zegt, dat ik het niet leuk vind.

en dat ze het liefst ermee op moeten gaan houden.

sommigen doen het expres sommige niet.

en de meesten weten wel dat ik het niet leuk vind .. dus dan zeggen ze erna gelijk sorry enz.

najah, moest ik ff hier kwijt =]

• 2 weken later...
Geplaatst:

Aangezien ik niemand in mijn familie heb/ heb gehad, wilt het er soms nog wel eens uitfloepen als ik pisnijdig ben, maar dan probeer ik er iets anders van te maken zoals kangaroe, kanarie of iets dergelijks

Geplaatst:
Ik hoor ook vaak dat soort krachttermen maar dan wel altijd van dezelfde mensen en niet van degenen die het anders ook nooit doen. Voor de een geeft zoiets als 'kanker' voldoening als er iets écht niet mee zit maar de ander die kan er wel van gaan janken omdat er misschien wel een familielid aan is overleden. Ik vind dat vloeken iig niet goed en al helemaal niet in de buurt van andere mensen die eventueel een familielid hebben die eraan is gestorven. Ook zoiets als 'godverdomme' kan ook verkeerd overkomen voor sommige mensen dus ook dat kun je gewoon beter niet zeggen. Helaas gaat het bij sommige mensen gewoon automatisch en staan ze er vaak niet bij stil, op de basisschool was er nog wel een juf die een goede oplossing dacht te hebben en die gaat als volgt.

Je moet scheldwoorden bedenken waar je niemand mee kwetst en wat niks ergs betekend dus als je erg boos bent of het zit niet mee dan zeg je bijvoorbeeld Jus d'orange. Dat betekend helemaal niks ergs en als je dat eenmaal gewend bent dan kan je ook nooit meer iemand kwetsen als het niet meezit.

Verder vind ik het wel een kinderachtige manier maar het helpt zeker!

Waarom scheld je zelf dan met het woord 'kanker' Oja, reken er maar op dat ik sommige gesprekken heb gelezen van je dat je mensen zit af te zeiken. Dat je tegen iemand (Zeg geen naam) zei 'kanker mogool', en nog veel andere dingen met kanker. Dus jij moet niet veel zeggen hoor. :t

Geplaatst:
Ik hoor ook vaak dat soort krachttermen maar dan wel altijd van dezelfde mensen en niet van degenen die het anders ook nooit doen. Voor de een geeft zoiets als 'kanker' voldoening als er iets écht niet mee zit maar de ander die kan er wel van gaan janken omdat er misschien wel een familielid aan is overleden. Ik vind dat vloeken iig niet goed en al helemaal niet in de buurt van andere mensen die eventueel een familielid hebben die eraan is gestorven. Ook zoiets als 'godverdomme' kan ook verkeerd overkomen voor sommige mensen dus ook dat kun je gewoon beter niet zeggen. Helaas gaat het bij sommige mensen gewoon automatisch en staan ze er vaak niet bij stil, op de basisschool was er nog wel een juf die een goede oplossing dacht te hebben en die gaat als volgt.

Je moet scheldwoorden bedenken waar je niemand mee kwetst en wat niks ergs betekend dus als je erg boos bent of het zit niet mee dan zeg je bijvoorbeeld Jus d'orange. Dat betekend helemaal niks ergs en als je dat eenmaal gewend bent dan kan je ook nooit meer iemand kwetsen als het niet meezit.

Verder vind ik het wel een kinderachtige manier maar het helpt zeker!

Waarom scheld je zelf dan met het woord 'kanker' Oja, reken er maar op dat ik sommige gesprekken heb gelezen van je dat je mensen zit af te zeiken. Dat je tegen iemand (Zeg geen naam) zei 'kanker mogool', en nog veel andere dingen met kanker. Dus jij moet niet veel zeggen hoor. :t

Denk dat het erop neerkomt dat iedereen het wel erg vind GTA HAAS. Ook hackman zal van sommige dingen wel spijt hebben, maar als je boos bent zeg je wel eens dingen die je niet altijd meent. Oke je kan 10x nadenken voordat je op enter druk, maar dat wil ik jou ook wel eens zien doen als je goed kwaad bent.

Geplaatst:

Ik snap niet dat jullie het woord kanker als standaard scheldwoord gebruiken. Als je valt en je breekt je arm, roep je dan echt als in een reflex: kanker? Ik neem in zo'n situatie de woorden sh*t[/font] en f*ck[/font] als scheldwoord...

Geplaatst:
Ik snap niet dat jullie het woord kanker als standaard scheldwoord gebruiken. Als je valt en je breekt je arm, roep je dan echt als in een reflex: kanker? Ik neem in zo'n situatie de woorden sh*t[/font] en f*ck[/font] als scheldwoord...

Omdat het voor sommigen een (slechte) gewoonte is,en het gewoon een makkelijk woord om te roepen is.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...