Jump to content

Kanker en andere krachttermen


Neville

Recommended Posts

Baas B misschien moest jij een ophouden met dat gezeur elke keer. Spotten is een woord dat veel gebruikt word voor dit soort dingen. Misschien word het niet altijd gebruikt op de manier dat jij dat zal willen, maar dan heb je dus even mooi pech. Als mensen bij mij in de buurt contu zeggen, Kankergrappig,Kanker, Kenkerlijp. Dan noem ik dan niet normaal gebruiken. Je gebruikt in ieder geval je hersens niet.

Ik zie jouw bericht nu pas, vandaar de late reactie. Maar serieus, als er één lid is van het hele ganse forum dat constant bezig is anderen de les te lezen, dan is het wel de heer Sa_Bulldog. En volgens mij gebruik jij je hersens niet tjap. Gewoon ff heel mongolisch gaan roepen van ''MEEEH JIJ GEBRUIKT JE HERSENS NIET'' zonder verdere toelichting waarom jij dat dan vindt.

Overig moet je Kankeren niet vergelijken met Kanker. Kankeren is een Officieel Nederlands woord. Heb het topic niet gelezen, maar dacht zeg dit er gewoon even bij.

Als je nou eens een héél klein beetje logisch na zou denken, zou je wel kunnen bedenken waar het woord ''kankeren'' toch vandaan zou komen. :7

O god.. Echt bedankt daar had ik nooit zelf op kunnen komen. Echt waar... Jonge denk je dat ik dat zelf niet weet? ga je PABO doen? en word je leraar? zo nee? hou je alsjeblieft gewoon stil en ga je bezig houden met je eigen leven in plaats van mij de les proberen te lezen. Ik heb het nooit gehad over waar het woord vandaan komt. Ik zeg dat je het niet moet vergelijken met Kankeren. Kanker is een ziekte. Kankeren word gebruikt voor mensen die zeuren :klap:

Ja zo kan ik ook gaan beginnen. :duh: Jij zegt dat ''kankeren'' niet erg is, want dat betekent ''zeuren'' (terwijl het woord kankeren natuurlijk duidelijk van het woord kanker is afgeleid). Volgens jouw redenatie zou ''kankervet'' dan ook niet erg zijn, want dat betekent ''heel erg vet'' en dat heeft dus verder helemaal 0,0% met de ziekte te maken. ;) ''Kankeren'' en ''kankervet'' zijn allebei van het woord kanker afgeleid maar 't heeft verder niks met kanker te maken, precies hetzelfde dan toch? Dus denk eventjes na voordat je dingen in de rondte gaat roepen en andere mensen er van gaat beschuldigen dom te zijn. Misschien eerst eventjes naar jezelf kijken.

Bewerkt: door BaasB
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 219
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • FerryN

    16

  • GIGAgangster1

    14

  • De Stofzuiger

    13

  • Nissan

    12

Gaan we weer ik vond het net zo lekker rustig. maar goed als het jij zo begint. Als er een irritant kind op het hele forum is van twaalf jaar oud met een grote bek. Precies Dan ben jij het wel. Ik denk na voordat ik post, maar jij schijnt dat niet te doen. Voor de rest van deze leeftijd categorie heb ik respect, maar jij krijgt van mij precies 0%

''MEEEH JIJ GEBRUIKT JE HERSENS NIET''

Je moet je niet zo aangevallen voelen. Want dit is niet richting jou, maar over het algemeen met mensen die continu het woord in hun mond nemen. Ik gebruik zelf het woord kankeren ook niet, maar het staat wel officeel in van Dale. Om even te bewijzen dat het ook daadwerkelijk zo is. En ik heb nog voor je gezocht op ''kankervet'' maar dat staat er niet in. Dat soort woorden zijn allemaal zwakke excuses waarom dat volgens jou wel zou mogen. Je moet mij niet vragen waarom kan-ke-ren in de Van Dale staat, want ik heb het er niet ingezet slimpie.

kan·ke·ren kankerde, h gekankerd voortdurend mopperen

Bron : Van Dale

<Kijkt in de spiegel> Niks mis mee. Jou beurt.

Link to comment
Delen op andere websites

Gaan we weer ik vond het net zo lekker rustig. maar goed als het jij zo begint. Als er een irritant kind op het hele forum is van twaalf jaar oud met een grote bek. Precies Dan ben jij het wel. Ik denk na voordat ik post, maar jij schijnt dat niet te doen. Voor de rest van deze leeftijd categorie heb ik respect, maar jij krijgt van mij precies 0%

Oh haha, grappig dat je dat vindt. :) In mijn ogen ben jij juist degene die post zonder goed na te denken, en gewoon maar de hele tijd dom aan zijn eigen denkwijze vast blijft houden in plaats van normaal te lezen. Maarja, niks aan te doen hè, hoe wij over elkaar denken. Hoeven we geen ruzie over te maken lijkt me. :)

''MEEEH JIJ GEBRUIKT JE HERSENS NIET''

Je moet je niet zo aangevallen voelen. Want dit is niet richting jou, maar over het algemeen met mensen die continu het woord in hun mond nemen.

Je gebruikt in ieder geval je hersens niet.

Juist... :7 En hoe moet ik nou ruiken dat dat niet richting mij is, terwijl je toch echt zegt ''Je gebruikt in ieder geval je hersens niet''?

Ik gebruik zelf het woord kankeren ook niet, maar het staat wel officeel in van Dale. Om even te bewijzen dat het ook daadwerkelijk zo is. En ik heb nog voor je gezocht op ''kankervet'' maar dat staat er niet in. Dat soort woorden zijn allemaal zwakke excuses waarom dat volgens jou wel zou mogen. Je moet mij niet vragen waarom kan-ke-ren in de Van Dale staat, want ik heb het er niet ingezet slimpie.
kan·ke·ren kankerde, h gekankerd voortdurend mopperen

Bron : Van Dale

Aaaah, en dit is nou een prach-tig voorbeeld met wat ik bedoel dat jij gewoon niet goed leest. :) Ik heb helemaal nóóit gezegd dat ''kankeren'' géén officieel woord is en ik heb ook nóóit beweerd dat ''kankervet'' wél een officieel woord is. Wat ik zei, is dat ''kankeren'' en ''kankervet'' allebei woorden zijn waar het woord kanker wel inzit, maar die eigenlijk niks met de ziekte zelf te maken hebben. Dat is alles wat ik zei, niks meer en niks minder. Ik heb het nooit gehad over of het nou een officieel woord is ja of nee. Maar dat maak jij er weer uit op omdat je niet goed leest en je het allemaal een beetje verdraait. Bovendien zou ''kankervet'' zo maar eens een goed gespeld woord kunnen zijn, typ het maar eens in Word. Maar weet je waarom het niet in de Van Dale staat? Dat zal ik jou eens eventjes uitleggen. Omdat de Van Dale geen gebruik maakt van bijvoeglijke naamwoorden in die context. Zoek maar eens op in die Van Dale: ''superleuk''. Krijg je geen resultaten hè. ;) En voor zover ik weet is ''superleuk'' toch echt correct gespeld, typ het maar eens in Word. Dan zul je er geen rood lijntje onder krijgen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Als mensen bij mij in de buurt continu zeggen, Kankergrappig,Kanker, Kenkerlijp. Dan noem ik dan niet normaal gebruiken. Je gebruikt in ieder geval je hersens niet.

Als je goed leest kan je in deze zin al helemaal goed uitmaken dat ik het niet over jou heb. De eerste zin gaat over jou en daarom betrek jij jezelf misschien op de rest van het verhaal, maar mag nu wel duidelijk zijn dat het niet op jou gericht was.

Jij weet ook goed je verhaaltjes te typen, maar jou redenatie, daar ben ik het niet mee eens. En daarom leg ik jou even uit dat het woord gewoon een verzinsel is. Er is gewoon ergens een lijpo geweest die dacht dat het grappig was. Het is niet een woord wat zomaar in je opkomt. Het is wel daadwerkelijk verzonnen door iemand. Ik geef mijn mening over dat ik jou redenatie niet normaal vind en jij probeert mij er van te overtuigen dat het helemaal niks uitmaakt. Als het aan mij lag werd het woord kanker alleen maar gebruikt om aan te duiden dat iemand deze ziekte heeft. Als het nou wel of niet een goed gespeld woord is dat interesseert me helemaal niets. Het gaat erom dat het een erge ziekte is en er mensen rondlopen die de hele dag het woord kanker in de mond nemen terwijl ze misschien niet eens weten wat het nou eigenlijks precies is.

Link to comment
Delen op andere websites

Als mensen bij mij in de buurt continu zeggen, Kankergrappig,Kanker, Kenkerlijp. Dan noem ik dan niet normaal gebruiken. Je gebruikt in ieder geval je hersens niet.

Als je goed leest kan je in deze zin al helemaal goed uitmaken dat ik het niet over jou heb. De eerste zin gaat over jou en daarom betrek jij jezelf misschien op de rest van het verhaal, maar mag nu wel duidelijk zijn dat het niet op jou gericht was.

Ok, dank je wel voor de toelichting. :)

Jij weet ook goed je verhaaltjes te typen, maar jou redenatie, daar ben ik het niet mee eens. En daarom leg ik jou even uit dat het woord gewoon een verzinsel is. Er is gewoon ergens een lijpo geweest die dacht dat het grappig was. Het is niet een woord wat zomaar in je opkomt. Het is wel daadwerkelijk verzonnen door iemand. Ik geef mijn mening over dat ik jou redenatie niet normaal vind en jij probeert mij er van te overtuigen dat het helemaal niks uitmaakt. Als het aan mij lag werd het woord kanker alleen maar gebruikt om aan te duiden dat iemand deze ziekte heeft. Als het nou wel of niet een goed gespeld woord is dat interesseert me helemaal niets. Het gaat erom dat het een erge ziekte is en er mensen rondlopen die de hele dag het woord kanker in de mond nemen terwijl ze misschien niet eens weten wat het nou eigenlijks precies is.

Ik kan er best begrip voor opbrengen dat jij liever niet hebt dat het woord kanker te pas en te onpas gebruikt wordt hoor. Het enige wat ik niet snap is dat jij dan geen moeite hebt met het woord kankeren. :? Want er is ook gewoon ooit ergens een lijpo geweest die dacht dat het woord ''kankeren'' misschien wel grappig zou zijn om te gebruiken in plaats van ''mopperen''. Dat moet je ook maar verzinnen. Dus leg mij a.u.b. eens uit: waarom is het dan zo dat jij er moeite mee hebt als mensen te pas en te onpas het woord ''kanker'' gebruiken, maar jij het niet erg vindt als mensen het woord ''kankeren'' gebruiken (terwijl ze net zo goed '''mopperen'' of ''zeuren'' of ''zeiken'' zouden kunnen zeggen)?

Link to comment
Delen op andere websites

Jij weet ook goed je verhaaltjes te typen, maar jou redenatie, daar ben ik het niet mee eens. En daarom leg ik jou even uit dat het woord gewoon een verzinsel is. Er is gewoon ergens een lijpo geweest die dacht dat het grappig was. Het is niet een woord wat zomaar in je opkomt. Het is wel daadwerkelijk verzonnen door iemand. Ik geef mijn mening over dat ik jou redenatie niet normaal vind en jij probeert mij er van te overtuigen dat het helemaal niks uitmaakt. Als het aan mij lag werd het woord kanker alleen maar gebruikt om aan te duiden dat iemand deze ziekte heeft. Als het nou wel of niet een goed gespeld woord is dat interesseert me helemaal niets. Het gaat erom dat het een erge ziekte is en er mensen rondlopen die de hele dag het woord kanker in de mond nemen terwijl ze misschien niet eens weten wat het nou eigenlijks precies is.

Ik kan er best begrip voor opbrengen dat jij liever niet hebt dat het woord kanker te pas en te onpas gebruikt wordt hoor. Het enige wat ik niet snap is dat jij dan geen moeite hebt met het woord kankeren. :? Want er is ook gewoon ooit ergens een lijpo geweest die dacht dat het woord ''kankeren'' misschien wel grappig zou zijn om te gebruiken in plaats van ''mopperen''. Dat moet je ook maar verzinnen. Dus leg mij a.u.b. eens uit: waarom is het dan zo dat jij er moeite mee hebt als mensen te pas en te onpas het woord ''kanker'' gebruiken, maar jij het niet erg vindt als mensen het woord ''kankeren'' gebruiken (terwijl ze net zo goed '''mopperen'' of ''zeuren'' of ''zeiken'' zouden kunnen zeggen)?

Ik heb helemaal niet gezegd dat mensen om mij heen het woord kan-ke-ren wel continu mogen gebruiken. Ik heb gezegd dat als het aan mij lag het woord kanker alleen werd gebruikt om aan te duiden dat het een ziekte is. Het enigste wat gewoon een feit is is dat het woord kan-ke-ren gewoon een officeel woord is wat ik de volksmond gebruikt word. Dat wil niet zeggen dat ik het goed vind natuurlijk. Ik vind het woord Kan-ke-ren helemaal geen beschaafd woord. Ik hoor het de koningin tenminste niet zo snel zeggen, maar woorden zoals kankervet,kankerlijp,kanker en kankerkut en zo kan je nog wel even doorgaan. Dat zijn allemaal van die loze woordjes die non-stop worden gebruikt om aan te tonen dat mensen iets ''stoer'' vinden of dat ze pijn hebben. Het word over het algemeen gebruikt door de jeugd waaronder ook mensen die half niet eens weten wat ''kanker'' precies is. Ze gebruiken het omdat het ''stoer'' is om het woord te gebruiken. Als ik bij een groep jeugd zit die de hele dag kanker in de mond nemen en ik val en ik roep. Potverdikke dan gaan ze je zitten aankijken alsof je uit een gekkenhuis komt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb helemaal niet gezegd dat mensen om mij heen het woord kan-ke-ren wel continu mogen gebruiken. Ik heb gezegd dat als het aan mij lag het woord kanker alleen werd gebruikt om aan te duiden dat het een ziekte is. Het enigste wat gewoon een feit is is dat het woord kan-ke-ren gewoon een officeel woord is wat ik de volksmond gebruikt word. Dat wil niet zeggen dat ik het goed vind natuurlijk. Ik vind het woord Kan-ke-ren helemaal geen beschaafd woord. Ik hoor het de koningin tenminste niet zo snel zeggen, maar woorden zoals kankervet,kankerlijp,kanker en kankerkut en zo kan je nog wel even doorgaan. Dat zijn allemaal van die loze woordjes die non-stop worden gebruikt om aan te tonen dat mensen iets ''stoer'' vinden of dat ze pijn hebben. Het word over het algemeen gebruikt door de jeugd waaronder ook mensen die half niet eens weten wat ''kanker'' precies is. Ze gebruiken het omdat het ''stoer'' is om het woord te gebruiken. Als ik bij een groep jeugd zit die de hele dag kanker in de mond nemen en ik val en ik roep. Potverdikke dan gaan ze je zitten aankijken alsof je uit een gekkenhuis komt.

Ja oké, snap ik. Kan me best voorstellen dat dat jouw mening is. Maar waarom zeg je dan dit?

Overig moet je Kankeren niet vergelijken met Kanker. Kankeren is een Officieel Nederlands woord. Heb het topic niet gelezen, maar dacht zeg dit er gewoon even bij.

Want als je zoiets zegt, wekt dat de indruk dat jij vindt dat dat een woord is dat je wel gewoon mag gebruiken (ik zeg niet dat jij dat vindt, ik zeg dat het die indruk wekt ;)). Dus ja... Officieel woord of niet, 't is en blijft op een niet gepaste manier gebruik maken van het woord kanker.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...