GTA_XP Geplaatst: 21 april 2007 Rapport Geplaatst: 21 april 2007 Nou zeg schreeuwen op deze allerbeste forum gaat echt niet en kan ook niet!! Het maakt alleen deze forum belachelijker als de gasten/ouders/leraren het lezen. Moet het toch eruit, nou schreeuw dan maar op je broer/zus of tegen een muur! Maar op dit forum.....echt niet, dat is onzin. Reageren
Verrity Geplaatst: 21 april 2007 Rapport Geplaatst: 21 april 2007 Hooligun je maakt me duizelig??! Een leraar laat staan ouder die met een computer overweg kan Hahahahha!!! Ik zie mijn vader al zitten!! Reageren
Neville Geplaatst: 14 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 14 januari 2008 Shit loopt ie al weer vast! Krijg de (bleep)........ ja zo gaat dat he. Wil iets niet lukken of wens je iemand ikweetnietwat toe dan krijgen we altijd de behoefte om zo erg mogelijke krachttermen te gebruiken. Vaak het bekende GerritjeVanDalen (GVD) of met kanker. Maar wat ik niet begrijp... waarom mag je wel met bijv. tyfus schelden en wordt het totaal niet gewaardeerd door andere mensen als je met kanker scheld? Want vaak als iemand krachttermen gebruikt dan is dat vaak om een negatieve lading kwijt te raken en daarbij is het vaak niet naar 1 of ander persoon bedoeld. Dus waarom trekken mensen het zich aan? Waarom bemoeien ze zich ermee? Als ze iemand kennen die daaraan overleden is, ok, maar als het niet naar hun toe bedoeld is, dan hebben ze toch eigenlijk geen reden om erover te beginnen? Een klasgenoot zei dat het volgens hem om de volgende reden was: "Tyfus komt eigenlijk niet meer voor, maar kanker nog wel." Waarop ik mij afvroeg... dus? Als ik met een andere ziekte zou schelden bijvoorbeeld weet ik zeker dat niemand het wat kan schelen. Dus om een lang verhaal kort te houden... waarom zoveel heisa over iemand die met kanker scheld? Niet dat ik het zelf doe, want ik scheld altijd met Gerritje Van Dalen zoals de meesten van ons doen. En wat vinden jullie van krachttermen in het algemeen? Wat vind jij als iemand GVD zegt? Vrijheid van meningsuiting? Ontlading? Of kwetsend? Wissel hier je opinie uit. Reageren
Disturbed Geplaatst: 14 januari 2008 Rapport Geplaatst: 14 januari 2008 Ikzelf zeg denk ik gemiddeld 15 keer op een dag GVD, het ligt lekker in de mond. Mensen mogen van mij schelden zoveel als ze willen, doe daar niet moeilijk over. Alleen het woordje Kanker mag van mij wel weggelaten worden, ook al zeg ik het heel heel soms. Reageren
GTA-Sheep Geplaatst: 14 januari 2008 Rapport Geplaatst: 14 januari 2008 Het vorige topic wat over het uiten van krachttermen ging kwam (toevallig?) ook van jouw hand en hoewel ze lichtelijk anders zijn zie ik toch genoeg overeenkomsten om ze samen te voegen. Hetgeen dan ook gebeurd is. Vloeken op het forum, in welke vorm dan ook is trouwens niet toegestaan, dus daar lijkt geen discussie nodig. En het maakt daarbij echt niet uit of je typhus, kanker of godverdomme zegt, het mag niet. En in het echte leven denk ik dat jij zelf ook wel weet dat bepaalde woorden bij mensen zeer gevoelig liggen. De naam van de Heer gebruiken binnen een Christelijke gemeenschap is niet verstandig bijvoorbeeld. Anderen liggen daar minder wakker van. Maar ziektes zijn gewoon not-done en vooral kanker is een zeer gevoelige. Er zijn zo verschrikkelijk veel mensen die kennissen, opa, oma, vader of moeder (of nog erger: je vrouw of je kind) aan deze ziekte hebben verloren dat de kans bijzonder groot is dat je er iemand mee kwetst als je het roept. En sla je in je eigen huis op je vinger en roep je bepaalde woorden: be my guest......maar zodra er mensen bij zijn laat je dat gewoon: althans, dat is mijn mening.... Reageren
philip14 Geplaatst: 14 januari 2008 Rapport Geplaatst: 14 januari 2008 Ikzelf zeg denk ik gemiddeld 15 keer op een dag GVD, het ligt lekker in de mond. Mensen mogen van mij schelden zoveel als ze willen, doe daar niet moeilijk over. Alleen het woordje Kanker mag van mij wel weggelaten worden, ook al zeg ik het heel heel soms. Bij mij ook, alleen maak ik van dat kanker meestal kika Reageren
PatrickW Geplaatst: 15 januari 2008 Rapport Geplaatst: 15 januari 2008 Ikzelf zeg denk ik gemiddeld 15 keer op een dag GVD, het ligt lekker in de mond. Mensen mogen van mij schelden zoveel als ze willen, doe daar niet moeilijk over. Alleen het woordje Kanker mag van mij wel weggelaten worden, ook al zeg ik het heel heel soms. Bij mij ook, alleen maak ik van dat kanker meestal kika Want je vind Kinder-Kanker minder erg dan gewoon Kanker ? Reageren
Silverbyte Geplaatst: 15 januari 2008 Rapport Geplaatst: 15 januari 2008 Ikzelf zeg denk ik gemiddeld 15 keer op een dag GVD, het ligt lekker in de mond. Mensen mogen van mij schelden zoveel als ze willen, doe daar niet moeilijk over. Alleen het woordje Kanker mag van mij wel weggelaten worden, ook al zeg ik het heel heel soms. Bij mij ook, alleen maak ik van dat kanker meestal kika Want je vind Kinder-Kanker minder erg dan gewoon Kanker ? Ik denk dat hij meer doelt op het KiKa fonds, dat zich dan weer inzet tegen kinderkanker. Maar toch ben ik het met je eens Patrick, dat of je nou kanker of kika zegt, de bedoeling erachter blijft even erg. Reageren
TomHagen Geplaatst: 15 januari 2008 Rapport Geplaatst: 15 januari 2008 Ikzelf zeg denk ik gemiddeld 15 keer op een dag GVD, het ligt lekker in de mond. Mensen mogen van mij schelden zoveel als ze willen, doe daar niet moeilijk over. Alleen het woordje Kanker mag van mij wel weggelaten worden, ook al zeg ik het heel heel soms. Bij mij ook, alleen maak ik van dat kanker meestal kika Want je vind Kinder-Kanker minder erg dan gewoon Kanker ? Ik denk dat hij meer doelt op het KiKa fonds, dat zich dan weer inzet tegen kinderkanker. Maar toch ben ik het met je eens Patrick, dat of je nou kanker of kika zegt, de bedoeling erachter blijft even erg. Ik denk dat er meestal niet echt een bedoeling achter zit, alleen maar frustatie. En dat kan er wel eens uitschieten, maar op het forum heb je ALLE tijd om iets neer te zetten, en je kan het verwijderen. Daarom ben ik van mening dat je op dit en elk ander forum niet hoeft te schelden. Reageren
PowerPats Geplaatst: 15 januari 2008 Rapport Geplaatst: 15 januari 2008 Als je gvd zegt help je je alleen jezelf mee want dat wordt betekent eigenlijk: god verdoem me wat dus betekend dat je jezelf dood wenst. Reageren
Baffie Geplaatst: 15 januari 2008 Rapport Geplaatst: 15 januari 2008 Ik ben er sowieso tegen, om principiële redenen. In het normale leven kan ik het soms echter wel begrijpen dat iets er soms uitschiet. Ik zal niet zeggen dat ik zelf nooit een verkeerd woordt over m'n lippen laat komen. Op het forum vind ik het echter totaal niet nodig. Je bent aan het typen, als je dan uit frustratie een vloek gaat typen, is die frustratie al weg voordat je de eerste letter afgetypt hebt. Tegen de tijd dat je op Reactie toevoegen klikt, is er waarschijnlijk al helemaal niets meer aan de hand. Maar die vloek blijft er altijd staan. Daarom vind ik het onzinnig. Ga dan even gewoon tegen je PC te keer, maar ga geen dingen neerzetten die er altijd blijven staan. Reageren
philip14 Geplaatst: 15 januari 2008 Rapport Geplaatst: 15 januari 2008 Als je gvd zegt help je je alleen jezelf mee want dat wordt betekent eigenlijk:god verdoem me wat dus betekend dat je jezelf dood wenst. Tenzij je niet in god gelooft Reageren
TheGuardian Geplaatst: 15 januari 2008 Rapport Geplaatst: 15 januari 2008 Zelf raad ik aan zoals bijna de rest denk ik gewoonweg niet te schelden. Je haalt daarmee niks uit, buiten enorme ruzie. Moest je nu toch nog schelden, vraag ik in elk geval niet met ziektes te schelden want dat vind ik enorm laag en mensen met een IQ van 0 die niet logisch nadenken. Mensen met kanker bijvoorbeeld zien enorm hard af en zien vaak de dood voor hun ogen. Hier zijn dan mensen die er rustig zonder schaamte mee schelden. Dat vind ik in 1 woord onrespectvol en onbeschoft. Dan ben je een enorme kleuter als je zoiets doet. Best veel mensen doen dit, veel mensen moeten dan toch echt iets in hun bovenkamer mankeren of geen gevoel hebben of niet even logisch nadenken. Ik zou veel liever hebben moest je toch schelden in elk geval de ziektes eruit te halen. Daar heb ik het veel minder moeilijk mee dan. Reageren
Baffie Geplaatst: 16 januari 2008 Rapport Geplaatst: 16 januari 2008 Als je gvd zegt help je je alleen jezelf mee want dat wordt betekent eigenlijk:god verdoem me wat dus betekend dat je jezelf dood wenst. Tenzij je niet in god gelooft Als je niet in God geloof, waarom moet God je dan wel verdoemen? Als hij nie bestaat, kan hij je ook niet verdoemen. Als hij je niet kan verdoemen, heeft het ook geen zin om het te vragen, omdat hij toch niet bestaat. Als het geen zin heeft om te vragen, heeft het dus ook geen zin om deze vloek te gebruiken. Lijkt mij vrij logisch. Als je niet in God geloof, moet je em ook niks vragen. Reageren
philip14 Geplaatst: 16 januari 2008 Rapport Geplaatst: 16 januari 2008 Als je gvd zegt help je je alleen jezelf mee want dat wordt betekent eigenlijk:god verdoem me wat dus betekend dat je jezelf dood wenst. Tenzij je niet in god gelooft Als je niet in God geloof, waarom moet God je dan wel verdoemen? Als hij nie bestaat, kan hij je ook niet verdoemen. Als hij je niet kan verdoemen, heeft het ook geen zin om het te vragen, omdat hij toch niet bestaat. Als het geen zin heeft om te vragen, heeft het dus ook geen zin om deze vloek te gebruiken. Lijkt mij vrij logisch. Als je niet in God geloof, moet je em ook niks vragen. Bijdehand. Ik weet zeker dat ongeveer de helft van de mensen die wel eens godverdomme zeggen niet in god geloven Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.