Jump to content

Kanker en andere krachttermen


Neville

Recommended Posts

Ik hou er niet van om met kanker te schelden, zeker omdat mijn moeder kanker heeft gehad. Maar soms floept het woord er toch uit als ik bijvoorbeeld me hoofd stoot tegen een balk op zolder.

Bewerkt: door DenkaanHenk
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 219
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • FerryN

    16

  • GIGAgangster1

    14

  • De Stofzuiger

    13

  • Nissan

    12

Ik vind het zelf ook niet kunnen, dat K woord. Ik heb een buurmeisje van ongeveer 9 jaar en die heeft echt voor haar leven moeten vechten. Diep respect. Wat vinden jullie eigenlijk van het feit dat de Bond Tegen Het Vloeken als enige doel heeft om andere mensen te laten stoppen met Gerritje Van Dalen? Die site is volgens mij alleen maar vanuit Christelijk oogpunt... ook niet echt helemaal puur. Dit gaat een beetje offtopic maar die Christenen hebben wel wat tegen homohuwelijken, maar zitten al helemaal te zeiken als iemand een keer Gerritje Van Dalen zegt... ook niet helemaal juist of wel?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het echt de grootste onzin dat mensen dingen als scheldwoord[/font] of sch*ldw**rd typen. Iedereen ziet wat er staat, je bent dan aan het schelden. Wat maakt het nou uit of er staat 'scheldwoord' of wat ik hierboven genoemd heb? Scheld gewoon niet op het forum, ook niet met allerlei rare manieren van censuur.

Waar ik me nog meer aan erger zijn mensen die woorden als 'lul' 'kut' of 'hoer' achter een spoiler zetten. Wat maakt het uit, je ziet ze toch. En als je er moeite mee hebt dit soort woorden te gebruiken, vind dan een geschikt eufemisme, zoals 'prostituee' of 'geslachtsdeel'.

Bewerkt: door Flying Dutchman
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het zowiezo raar dat je scheld of forums, want je typt het toch gewoon, dus het kan er ook niet uit woede uit schieten want je hebt zat de tijd om het even weer weg te halen. Als het op een live chat is gebeurd het misschien nog iets sneller maar als je op forum's met kanker of andere enge ziektes die je zelf ook niet wilt hebben scheld heb je gewoon geen zelf beheersing volgens mij.

En als je er moeite mee hebt dit soort woorden te gebruiken, vind dan een geschikt eufemisme, zoals 'prostituee' of 'geslachtsdeel'.

Om eufemisme te gebruiken komt toch exact op het zelfde neer? En het klinkt nog dommer ook als je het mij vraagt

Bewerkt: door T@rget
Link to comment
Delen op andere websites

Schelden in een forum vind ik de grootse onzin die er is. Zoals T@rget al terecht opmerkte ben je de woede al bijna vergeten wanneer je het typt.

Schelden in het ''echte'' leven doe ik zelf ook. Als je bijvoorbeeld valt op ergens tegen aan stoot vloept het er zo maar uit. Eerder schelde ik ook met het beruchte K woord. Maar sinds de opa van een goede vriend het heeft gekregen doe ik het niet meer. Hij heeft het er erg moeilijk mee dus ik pas op me woorden. Maar woorden zoals Kut, Godverdomme, klote, etc gebruik ik nog steeds. Niet dat ik de hele dag loop te schelden maar het is gewoon woede. De een schopt ergens tegen aan en de ander begint te schreeuwen.

Maar nu weer over de !@#&% op het forum. Wanneer iemand kanker wil zeggen en doed het doormiddel tekents zoals KK of k*nk*r weten mensen nog wel wat ze bedoel en komt het even hard aan.

Schelden op een forum moet eigelijk wel kunnen (met mate uiteraad).

Als je het woord leest is het lang niet zo erg als het tegen je word gezegt. Het verliest dan zijn impact.

En het woordje fuck moet wel kunnen want het is geen ziekte en je beledigt er niemand mee.

Link to comment
Delen op andere websites

Schelden op een forum moet eigelijk wel kunnen (met mate uiteraad).

Als je het woord leest is het lang niet zo erg als het tegen je word gezegt. Het verliest dan zijn impact.

En het woordje fuck moet wel kunnen want het is geen ziekte en je beledigt er niemand mee.

Het gaat er niet alleen om of je er iemand mee beldigt. Het is gewoon niet nodig. 0,0. Geef me een reden om een scheldwoord te gebruiken op een forum. Er zijn ook kinderen die het normaal beginnen te vinden dat je overal van dat soort worden neer zet, omdat andere mensen dat blijkbaar ook vinden. Schelden uit frustatie (wat dan ook) is wat anders dan op een forum.
Link to comment
Delen op andere websites

Schelden op een forum moet eigelijk wel kunnen (met mate uiteraad).

Als je het woord leest is het lang niet zo erg als het tegen je word gezegt. Het verliest dan zijn impact.

En het woordje fuck moet wel kunnen want het is geen ziekte en je beledigt er niemand mee.

Het gaat er niet alleen om of je er iemand mee beldigt. Het is gewoon niet nodig. 0,0. Geef me een reden om een scheldwoord te gebruiken op een forum. Er zijn ook kinderen die het normaal beginnen te vinden dat je overal van dat soort worden neer zet, omdat andere mensen dat blijkbaar ook vinden. Schelden uit frustatie (wat dan ook) is wat anders dan op een forum.

Nee tuurlijk is het nergens voor nodig. Ik zeg ook niet dat het nodig is maar het gebeurd nu ook wel. Je kan het niet stoppen en dat gaat ook niet gebeuren.

Zoals je al in het begin van me vorige bericht kon lezen zag je dat ik ook tégen schelden op een forum ben ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hou ook niet van dat woord.

Ik ben meerdere familieleden en een vriendin die niet eens 17 is geworden verloren aan die ziekte.

Als iemand met die woorden begint te schelden, ga ik ook niet meer met hem praten.

Ook op mijn sa:mp server heb ik die regel, als je met kanker scheldt, krijg je zonder waarschuwing een ban.

En hoef ik je ook nooit weer te zien.

Ikzelf scheld niet zo vaak, en áls ik het doe, dan is bijvoorbeeld fuck, kut of shit.

En schelden op fora doe ik sowieso niet. Nergens voor nodig.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je gvd zegt help je je alleen jezelf mee want dat wordt betekent eigenlijk:

god verdoem me wat dus betekend dat je jezelf dood wenst.

Tenzij je niet in god gelooft

Als je niet in God geloof, waarom moet God je dan wel verdoemen? Als hij nie bestaat, kan hij je ook niet verdoemen. Als hij je niet kan verdoemen, heeft het ook geen zin om het te vragen, omdat hij toch niet bestaat. Als het geen zin heeft om te vragen, heeft het dus ook geen zin om deze vloek te gebruiken. Lijkt mij vrij logisch. Als je niet in God geloof, moet je em ook niks vragen.

Het gaat meestal niet om de betekenis, maar om de uitspraak. Ik gebruik het ook wel eens als een werkwoord.

Voorbeeld: Ik heb die kerel door het raam gegotverdomd.

Erg lekkere uitspraak, vind ik zelf ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Schelden op een forum moet eigelijk wel kunnen (met mate uiteraad).

Als je het woord leest is het lang niet zo erg als het tegen je word gezegt. Het verliest dan zijn impact.

En het woordje fuck moet wel kunnen want het is geen ziekte en je beledigt er niemand mee.

Het gaat er niet alleen om of je er iemand mee beldigt. Het is gewoon niet nodig. 0,0. Geef me een reden om een scheldwoord te gebruiken op een forum. Er zijn ook kinderen die het normaal beginnen te vinden dat je overal van dat soort worden neer zet, omdat andere mensen dat blijkbaar ook vinden. Schelden uit frustatie (wat dan ook) is wat anders dan op een forum.

Nee tuurlijk is het nergens voor nodig. Ik zeg ook niet dat het nodig is maar het gebeurd nu ook wel. Je kan het niet stoppen en dat gaat ook niet gebeuren.

Zoals je al in het begin van me vorige bericht kon lezen zag je dat ik ook tégen schelden op een forum ben ;)

Dan spreek je jezelf nogal tegen, want je zegt ook dat schelden op een forum moet kunnen. Dat betekent nog altijd niet dat je er tegen bent.
Link to comment
Delen op andere websites

  • 8 maanden later...

M'n Juf is vannacht om 02:15 overleden, ze is ook aan Kanker overleden. Het was een van mijn leukste schooljaren bij die Juf, ze is maar 50 Jaar oud geworden. Erg jong, ze was altijd een leuke en gezellige Juf. Heb er ook moeite mee.... :N

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het wel erg als iemand tegen iemand anders een scheldwoord zegt.

Maar soms scheld ik wel is meestal als samen met me vriend fifa 08 speel als prof speel.

En als wij beide van computer hebben verloren schelden wel is geef ik toe.

Ik voel me gewoon opgelucht dan maar als ik scheld scheld ik NIET met kanker en zo.

Dit geef ik gewoon toe.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...