Jump to content

Kanker en andere krachttermen


Neville

Recommended Posts

Das waar :Y Ik scheld er ook af en toe mee . Maarja het is de jeugd nu .

En dus ???

Dan hebben we het maar te accepteren??

Dan is het allemaal gewoon normaal ??

Ik vind jouw opmerking echt slecht.

Je kan toch voor jezelf eens bedenken wat het betekend dat je met het k-woord (of wat voor ziekte dan ook) aan het schelden bent.

De laatste tijd wordt er al veel te vaak en te grof met van alles en nogwat gescholden.

En waarom ?? Eigenlijk nergens om maar omdat het gewoon normaal is geworden.

Bedenk wel dat communicatie de grondslag van al het begrip is en al het schelden en vloeken je echt niet gaat helpen later. Dus waarom niet even stil staan bij je gedrag en deze proberen aan te passen ??

Dit voorkomt dat je on-nodig andere mensen kwetst en zo dus in situaties komt waar je niet in wilt zitten.

Dus gewoon met z'n alle weer minder vloeken en schelden... En je zal zien dat het een positieve uitwerking op jezelf en je omgeving gaat hebben :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 219
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • FerryN

    16

  • GIGAgangster1

    14

  • De Stofzuiger

    13

  • Nissan

    12

Ik scheld nooit met kanker, maar ik zeg soms wel andere dingen zoals shit, kut, fuck en godverdomme. Maar niet vaak.. Om me heen hoor ik wel eens het woord kanker.. Alleen als ik boos ben, zeg ik het wel eens per ongeluk.. Het is onnodig om zomaar even met kanker te schelden.. Soms hoor ik ook wel eens een zin met het woord kanker, zoals: 'kanker mooi' of 'kanker vet, gewoon te vet!' etc. Als iemand het tegen mij zegt, raakt het me niet, het is voor mij niks. Ik vind het erger als iemand me slaat, schopt, of wat dan ook. Natuurlijk, ik zeg niet dat het een 'gewoon' woord is, het is een erg woord, maar ik vind het erger als iemand me slaat o.i.d. Somigge mensen raken andere mensen in hun geest door met ziektes te schelden. Mij niet, ik negeer hun meestal. Er zijn genoeg andere woorden die je kunt gebruiken, en die minder erg zijn..

Ik kende iemand, die schold en zei altijd kanker of tering. Hij werd na een tijdje, omdat de mensen het zat werden, in elkaar geramt. Hij zegt het woord nu nooit meer, omdat hij nu pas echt beseft heeft dat mensen het niet meer leuk vonden, en omdat het pijn deed toen hij in elkaar geslagen werd. Laat dit een les zijn voor de mensen die wel hiermee schelden, door dat dus niet meer te doen... Die jongen had vroeger niet veel vrienden.. nu ineens heeft hij veel vrienden.

Bewerkt: door Sonny-The-Pilot
Link to comment
Delen op andere websites

Das waar :Y Ik scheld er ook af en toe mee . Maarja het is de jeugd nu .

En dus ???

Dan hebben we het maar te accepteren??

Dan is het allemaal gewoon normaal ??

Ik vind jouw opmerking echt slecht.

Je kan toch voor jezelf eens bedenken wat het betekend dat je met het k-woord (of wat voor ziekte dan ook) aan het schelden bent.

De laatste tijd wordt er al veel te vaak en te grof met van alles en nogwat gescholden.

En waarom ?? Eigenlijk nergens om maar omdat het gewoon normaal is geworden.

Bedenk wel dat communicatie de grondslag van al het begrip is en al het schelden en vloeken je echt niet gaat helpen later. Dus waarom niet even stil staan bij je gedrag en deze proberen aan te passen ??

Dit voorkomt dat je on-nodig andere mensen kwetst en zo dus in situaties komt waar je niet in wilt zitten.

Dus gewoon met z'n alle weer minder vloeken en schelden... En je zal zien dat het een positieve uitwerking op jezelf en je omgeving gaat hebben :tu:

Ja oke kanker moet je mee stoppen . maar ja mag toch weleens godverdomme zeggen ?

Link to comment
Delen op andere websites

Ja oke kanker moet je mee stoppen . maar ja mag toch weleens godverdomme zeggen ?

Ik ben dan niet gelovig, maar vind jij dat dan niet grof klinken? Ik scheld er soms zelf ook mee als er iets flink tegenzit, maar ik zal het nooit op het forum doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja oke kanker moet je mee stoppen . maar ja mag toch weleens godverdomme zeggen ?

Ik ben dan niet gelovig, maar vind jij dat dan niet grof klinken? Ik scheld er soms zelf ook mee als er iets flink tegenzit, maar ik zal het nooit op het forum doen.

Ik vind het niet grof klinken :puh: Dat komt waarschijnlijk omdat ik niet gelovig ben en niet in god geloof :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ja oke kanker moet je mee stoppen . maar ja mag toch weleens godverdomme zeggen ?

Ik ben dan niet gelovig, maar vind jij dat dan niet grof klinken? Ik scheld er soms zelf ook mee als er iets flink tegenzit, maar ik zal het nooit op het forum doen.

Ik vind het niet grof klinken :puh: Dat komt waarschijnlijk omdat ik niet gelovig ben en niet in god geloof :7

Nee, dat komt waarschijnlijk omdat je er aan gewent bent. Als je 1000 keer kanker hoort op een dag, klinkt het ook niet meer grof.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja oke kanker moet je mee stoppen . maar ja mag toch weleens godverdomme zeggen ?

Waarom? Je zegt toch ook geen godverallah ofzo, ik zie dit ver hetzelfde als vloeken met een ziekte. Waarom? Omdat er wel gelovige mensen bijzitten die best hard kunnen aankrijgen. Nou ontken ik niet dat ik er nooit mee vloek, maar niet 24 uur per dag. Alleen als ik echt pissed ben..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het gewoon zwak dat mensen ermee spotten. Mijn vriend scheld er de hele dag mee, alleen maar om aandacht te krijgen of stoer te doen. Zelf heb ik er ook bijna mee gescholden omdat ik het die dag dan zovaak heb gehoord en het bijna automatisch gaat.. gelukkig verder nooit meer gebeurd.

@GIGAGangster :

Nu geeft niemand er nog comentaar op, maar op een dag zul je wel merken wat zo'n woord met andere mensen doet. Dan denk ik dat je er niet 'heel' vanaf komt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het gewoon zwak dat mensen ermee spotten. Mijn vriend scheld er de hele dag mee, alleen maar om aandacht te krijgen of stoer te doen. Zelf heb ik er ook bijna mee gescholden omdat ik het die dag dan zovaak heb gehoord en het bijna automatisch gaat.. gelukkig verder nooit meer gebeurd.

@GIGAGangster :

Nu geeft niemand er nog comentaar op, maar op een dag zul je wel merken wat zo'n woord met andere mensen doet. Dan denk ik dat je er niet 'heel' vanaf komt.

Dat komt denk ik omdat mijn hele school met ziektes scheldt :7 Te erg gewoon....

Link to comment
Delen op andere websites

Schelden is natuurlijk nooit leuk om te horen, vooral niet als het tegen jou bedoeld is, dat neemt niet weg dat ik zelf niet scheld, in tegendeel. Ik scheld wel vaker met een ziekte, maar dat ligt meestal ook aan omdat ik mijn frustraties kwijt wil en dat doe ik dan via schelden met dat soort woorden, dan denk je niet aan je mede mens, soms heb je dan niet door dat je mensen kwetst, maar ik heb er geen problemen mee als mensen schelden, ook heb ik zelf geen problemen met het schelden, maar meestal probeer ik mijn frustraties kwijt te raken door met ziektes te schelden bijvoorbeeld.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het gewoon zwak dat mensen ermee spotten. Mijn vriend scheld er de hele dag mee, alleen maar om aandacht te krijgen of stoer te doen. Zelf heb ik er ook bijna mee gescholden omdat ik het die dag dan zovaak heb gehoord en het bijna automatisch gaat.. gelukkig verder nooit meer gebeurd.

@GIGAGangster :

Nu geeft niemand er nog comentaar op, maar op een dag zul je wel merken wat zo'n woord met andere mensen doet. Dan denk ik dat je er niet 'heel' vanaf komt.

Dat komt denk ik omdat mijn hele school met ziektes scheldt :7 Te erg gewoon....

Dus eigenlijk loop je gewoon met de rest mee om 'erbij' te horen ?

IK vind zelf dat het steeds erger wordt met het schelden met ziektes, ik fietste terug van de tandarts, door mijn straat toen zei een jongentje van 10 (?) tegen mij kkleier[/font]

Het was dat hij 10 was anders had hij een knal voor z'n kop gekregen. Vooral omdat mijn opa in een paar weken eraan overlijd.

Bewerkt: door DJRobin
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het gewoon zwak dat mensen ermee spotten. Mijn vriend scheld er de hele dag mee, alleen maar om aandacht te krijgen of stoer te doen. Zelf heb ik er ook bijna mee gescholden omdat ik het die dag dan zovaak heb gehoord en het bijna automatisch gaat.. gelukkig verder nooit meer gebeurd.

@GIGAGangster :

Nu geeft niemand er nog comentaar op, maar op een dag zul je wel merken wat zo'n woord met andere mensen doet. Dan denk ik dat je er niet 'heel' vanaf komt.

Dat komt denk ik omdat mijn hele school met ziektes scheldt :7 Te erg gewoon....

Dus eigenlijk loop je gewoon met de rest mee om 'erbij' te horen ?

IK vind zelf dat het steeds erger wordt met het schelden met ziektes, ik fietste terug van de tandarts, door mijn straat toen zei een jongentje van 10 (?) tegen mij kkleier[/font]

Het was dat hij 10 was anders had hij een knal voor z'n kop gekregen. Vooral omdat mijn opa in een paar weken eraan overlijd.

Waarom zei ie dat ? Dat is nou een sukkeltje . Je gaat niet zomaar met kk schelden :N

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het gewoon zwak dat mensen ermee spotten. Mijn vriend scheld er de hele dag mee, alleen maar om aandacht te krijgen of stoer te doen. Zelf heb ik er ook bijna mee gescholden omdat ik het die dag dan zovaak heb gehoord en het bijna automatisch gaat.. gelukkig verder nooit meer gebeurd.

@GIGAGangster :

Nu geeft niemand er nog comentaar op, maar op een dag zul je wel merken wat zo'n woord met andere mensen doet. Dan denk ik dat je er niet 'heel' vanaf komt.

Dat komt denk ik omdat mijn hele school met ziektes scheldt :7 Te erg gewoon....

Dus eigenlijk loop je gewoon met de rest mee om 'erbij' te horen ?

IK vind zelf dat het steeds erger wordt met het schelden met ziektes, ik fietste terug van de tandarts, door mijn straat toen zei een jongentje van 10 (?) tegen mij kkleier[/font]

Het was dat hij 10 was anders had hij een knal voor z'n kop gekregen. Vooral omdat mijn opa in een paar weken eraan overlijd.

Waarom zei ie dat ? Dat is nou een sukkeltje . Je gaat niet zomaar met kk schelden :N

Ik heb al heel lang met hem ruzie, ook met zijn ouders. Wanneer hij mij ziet doet hij stoer voor zijn vrienden:7, Maar waneer ik hem 1 meter voor hem sta wordt hij bang haalt hij zijn ouders op die natuurlijk zeggen dat hij niks doet. Daarvoor heeftmijn moeder met zijn moeder ruzie gehad.

Hij is gewoon een heel raar kind zonder enige waarden en normen. Of besef van wat respect is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoor ook vaak dat soort krachttermen maar dan wel altijd van dezelfde mensen en niet van degenen die het anders ook nooit doen. Voor de een geeft zoiets als 'kanker' voldoening als er iets écht niet mee zit maar de ander die kan er wel van gaan janken omdat er misschien wel een familielid aan is overleden. Ik vind dat vloeken iig niet goed en al helemaal niet in de buurt van andere mensen die eventueel een familielid hebben die eraan is gestorven. Ook zoiets als 'godverdomme' kan ook verkeerd overkomen voor sommige mensen dus ook dat kun je gewoon beter niet zeggen. Helaas gaat het bij sommige mensen gewoon automatisch en staan ze er vaak niet bij stil, op de basisschool was er nog wel een juf die een goede oplossing dacht te hebben en die gaat als volgt.

Je moet scheldwoorden bedenken waar je niemand mee kwetst en wat niks ergs betekend dus als je erg boos bent of het zit niet mee dan zeg je bijvoorbeeld Jus d'orange. Dat betekend helemaal niks ergs en als je dat eenmaal gewend bent dan kan je ook nooit meer iemand kwetsen als het niet meezit.

Verder vind ik het wel een kinderachtige manier maar het helpt zeker!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...