Jump to content

Kanker en andere krachttermen

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb er ongetwijfeld wel een keer mee gescholden. Bijna iedereen wel denk ik in sommige gevallen. Het is verder niet dat ik Sinterklaas ben en dat ik om de seconde met het woord strooi maar heel soms dan barst ik gewoon uit en kan ik het vaak niet laten om een paar rare woordjes te verkopen. :7

Verder dacht ik te menen dat er al een topic was over het schelden met kanker alleen dan wat algemener. Dat ging over allerlei ziektes waarmee wordt gevloekt zoals: Kanker, Tyfus, Tering en noem maar op.

Verder schokt dit mensen die een familielid hebben die aan een ziekte is gestorven dus iedereen stoppen met dit soort ziekten (ik zeg het inmiddels al veel minder meer dan eerst gelukkig en ben nu bezig om totaal te stoppen :)). Samen beteren we de wereld. :Y:puh:

• Reacties 219
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• FerryN

16

• GIGAgangster1

14

• De Stofzuiger

13

• Nissan

12

Geplaatst:

Ik vindt dat er niet mee moet spotten. Het beste dat je de wereld kunt geven, is respect. Respect voor alles om je heen, hier en daar. Kanker is het één na ergste wat je kan overkomen, na een gebroken hart. Ik ga het niet gebruiken en ik ben het nooit van plan.

Mijn opa zei altijd:

Je moet je ogen dicht doen voordat je ze opent.

Gr,

Cabby

Geplaatst:

Aangezien de andere topic is verplaats en :slotje: Wou ik er toch nog op reageren en doe ik dat dus in dit topic. Schelden met Krachttermen en dergelijke vind ik totaal nutteloos, Nu moet ik zelf toegeven dat het onder het spelen van battlefield 2 het mij nog wel eens gebeurt, maar ook gelijk doorheb dat ik fout zit. mezelf toespreek en sorry zeg tegen de personen die het hebben gehoord (teamspeak) Op een forum zou ik ten eerste al nooit doen omdat ik dan echt bewust met het woord bezig ben, Mensen die dit dus bewust doen moeten naar mijn mening een een bezoekje brengen aan de dokter.. voor hun eigen geestelijke gezondheid.. en dat ze uitleg krijgen over de ziekte waarmee ze spotten.

Geplaatst:
Aangezien de andere topic is verplaats en :slotje: Wou ik er toch nog op reageren en doe ik dat dus in dit topic. Schelden met Krachttermen en dergelijke vind ik totaal nutteloos, Nu moet ik zelf toegeven dat het onder het spelen van battlefield 2 het mij nog wel eens gebeurt, maar ook gelijk doorheb dat ik fout zit. mezelf toespreek en sorry zeg tegen de personen die het hebben gehoord (teamspeak) Op een forum zou ik ten eerste al nooit doen omdat ik dan echt bewust met het woord bezig ben, Mensen die dit dus bewust doen moeten naar mijn mening een een bezoekje brengen aan de dokter.. voor hun eigen geestelijke gezondheid.. en dat ze uitleg krijgen over de ziekte waarmee ze spotten.

100% waar wat je zei. In het echt dan floept het er vaak zomaar uit en heb je er vaak spijt van maar als je een ziekte benoemt op een forum dan ben je daar bewust van omdat je toch zeker zelf of "Bericht Plaatsen" klikt. En sommigen onder ons hebben ook nog de goede gewoonte om eerst op "Voorbeeld" te klikken om te kijken hoe hun post overkomt en noem maar op dus je kan niet per ongeluk met een ziekte schelden. Daar ben je je volledig bewust van (of je bent een beetje..).

Verder ligt het bij mij ook zo bij jou zolang ik ook al in het andere topic heb gezegd wat nu op slot is gegooid. ;)

Geplaatst:

Tsja, soms komt het er gewoon uit. Gelukkig niet al te vaak, maar soms ben ik bezig met iets, word ik opeens gestoord en dan komt het er gewoon uit. En hier bij mij in huis word er het allerminst gescholden, dus ja. Dan bied ik uiteraard mijn excuses aan, want ik vind het ook niet kunnen om te schelden.

En al zeker niet met kanker, want je weet niet of iemand er een bekende aan is overleden, en dat kan vele problemen veroorzaken. ;)

Geplaatst:

Vroeger(5 a 6 maanden terug) schold ik wel eens vaker met kanker, tering, tyfus, maar dit is zeer verminderd de laatste tijd.

Laatste keer was een keer bij een vriend van me, toen hij me ownde, toen floepte het me eruit.

Alleen godverdomme is erger geworden, maar ook dit ga ik verder proberen te minderen.

Daarnaast keur(ondanks ik het zelf doe/gedaan heb) ik het eigenlijk niet goed, aangezien je er mensen (onbedoeld) ermee kunt kwetsen, dus je kan het beter niet doen, aangezien sommige mensen er erg kwaad om kunnen worden.

Je kan beter iets zeggen waarmee je niemand kunt kwetsen, zoals 'aardappel', klinkt wss kinderachtig, vooral als je zegt dat je met het woordje aardappel scheld maar ja, je kwets er niemand mee, en daar draait het uiteindelijk om.

Geplaatst:
Ik begrijp het nut niet.

Jij berichtje wel dan? wat heeft geen nut volgens jou?

Dit topic of het schelden?

Ik denk het schelden, maar meestal gebruiken mensen zulke woorden om te uiten of sommige om stoer te doen.

Geplaatst:
Ik zou her eerder zo doen, als je per sé moet schelden;

''Krijg de (...) pietjebla''

Krijg jij lekker de firefighterbla of zo :duh:

Ja. Ik zou hypocriet zijn om te zeggen dat ik het ver-schrik-ke-lijk stom vind als je met kanker scheldt en dat je het nooit zou moeten doen: als ik ergens effe goed kwaad om word floept dat soort taal er makkelijk uit. Maar dat wil niet zeggen dat ik het goedkeur of zo. Er zijn zat van die jochies die er een sport van maken om elk woord met het woord kanker te vervoegen, en dat vind ik dan wel weer zeer triest. Erg respectloos imo. Bij dat soort mensen krijg ik het idee dat ze flink onzeker zijn en niet eigenlijk weten wat te zeggen om indruk te kunnen maken bij hun vriendjes. 't Zijn eigenlijk wel altijd dezelfde ecto's, bwhehehe. Maar goed.

Geplaatst:
*Tekst*

Wil jij mijn vriendje zijn? :>

Verder heb je gelijk. Er zijn van die kinderen die dit bijna in elke zin gebruiken om hun zinnen zeg maar te versterken of om stoer te doen tegenover hun vriendjes of zoiets. Zijn inderdaad van die onzekere kotertjes die op school alles maken en thuis de zieligste kinderen ooit zijn...

Geplaatst:
Vroeger(5 a 6 maanden terug) schold ik wel eens vaker met kanker, tering, tyfus, maar dit is zeer verminderd de laatste tijd.

Laatste keer was een keer bij een vriend van me, toen hij me ownde, toen floepte het me eruit.

Alleen godverdomme is erger geworden, maar ook dit ga ik verder proberen te minderen.

Daarnaast keur(ondanks ik het zelf doe/gedaan heb) ik het eigenlijk niet goed, aangezien je er mensen (onbedoeld) ermee kunt kwetsen, dus je kan het beter niet doen, aangezien sommige mensen er erg kwaad om kunnen worden.

Je kan beter iets zeggen waarmee je niemand kunt kwetsen, zoals 'aardappel', klinkt wss kinderachtig, vooral als je zegt dat je met het woordje aardappel scheld maar ja, je kwets er niemand mee, en daar draait het uiteindelijk om.

Of je verzint zelf woorden.

Gebruik de laatste tijd alleen nog maar GVD En K*T, verder niet veek meer.

Geplaatst:
Verder heb je gelijk. Er zijn van die kinderen die dit bijna in elke zin gebruiken om hun zinnen zeg maar te versterken of om stoer te doen tegenover hun vriendjes of zoiets.

Precies. Je zinnen versterken. Die woorden noemen mensen niet voor niets krachttermen. Als je ze dus zeer met mate gebruikt (en het dus niet zo'n (trieste) gewoonte van je lijkt) kan zo'n krachtterm bij mij goed opluchten als het effe tegenzit. Maar als je het woord constant gebruikt, dan is er niets bevredigends meer aan om het effe keihard te roepen als je ontladen moet worden.

Geplaatst: (bewerkt)
Verder heb je gelijk. Er zijn van die kinderen die dit bijna in elke zin gebruiken om hun zinnen zeg maar te versterken of om stoer te doen tegenover hun vriendjes of zoiets.

Precies. Je zinnen versterken. Die woorden noemen mensen niet voor niets krachttermen. Als je ze dus zeer met mate gebruikt (en het dus niet zo'n (trieste) gewoonte van je lijkt) kan zo'n krachtterm bij mij goed opluchten als het effe tegenzit. Maar als je het woord constant gebruikt, dan is er niets bevredigends meer aan om het effe keihard te roepen als je ontladen moet worden.

Inderdaad, als het echt tegenzit en je zegt het om te versterken hoe kut iets wel niet is dan lucht dat op en dan geeft het om de een of andere reden vaak voldoening. Om er dan mee te gaan strooien slaat dan ook nergens meer op vind ik, dan ben je niet echt helemaal 100%. Dan is er zoals jij ook al zegt, niet meer aan (voor mij in ieder geval niet). Ook een van de redenen waarom ik er niet mee strooi en het maar heel zelden gebruik.

Bewerkt: door Hackman

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...