Jump to content

Kanker en andere krachttermen


Neville

Recommended Posts

Want vrijwel iedere Marokkaan die ik ken heb ik wel minstens 1 keer met kanker horen schelden, ja ok, niet iedere Marokkaan scheld ermee, daar zijn de tussenhaakjes nog voor.

Alsof iedereen die jij kent een goed beeld vormt van het totaalplaatje. Negen van de tien Nederlanders die ik ken schelden met kanker, dus dan doen de meeste Nederlanders dat. Dat is generaliseren, dus fout. Het ging er mij meer om dat je de nadruk legt op Marokkanen..

En je hebt me niet zien zeggen dat ik zei dat Marokkanen gespuis zijn, dat maak jijzelf ervan.

Is dat zo..? Even je vorige quote erbij halen dan..

Marokkanen voorkomt en ander soort gespuis.

Daarmee associeer je Marokkanen toch echt met ander soort gespuis.. Waarschijnlijk bedoel je het niet zo, maar dan verwoord je het in ieder geval erg slecht..

Ja, klopt, heb het verkeerd verwoord, ik bedoel dus dat je vaker Marokkanen ziet die met kanker schelden, maar ook zoals je zegt, en ik ken ook zat Nederlanders die met kanker schelden, en zo kan je over iedere ras of huidskleur beginnen.

Maar meestal zie je toch wel van die kleine Marokkaantjes rond rennen die vloeken met kanker alsof het normaalste ding is.

Maar zo zie je bij ieder volk/ras dat wel zat mensen met kanker schelden.

En met gespuis(naar iedereen gericht dus niet alleen naar Jowx toe(en dan bedoel ik deze melding, niet dat hij gespuis is)) bedoel ik dus op scheldgebied, niet dat als mensen met kanker schelden dat het mensen zijn die hopeloos of 'rotzooi'mensen zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 219
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • FerryN

    16

  • GIGAgangster1

    14

  • De Stofzuiger

    13

  • Nissan

    12

Een paar dagen geleden is er kanker geconstateerd bij mijn oma. dus nu als ik op straat loop en ik hoor mensen met kanker schelden, dan doet mij dat echt wel pijn. Dan heb ik echt iets van: Doe eens normaal waarom scheld je überhaupt met zo een ziekte. Echt rot voel je je als je dat hoort.

Link to comment
Delen op andere websites

Een paar dagen geleden is er kanker geconstateerd bij mijn oma. dus nu als ik op straat loop en ik hoor mensen met kanker schelden, dan doet mij dat echt wel pijn. Dan heb ik echt iets van: Doe eens normaal waarom scheld je überhaupt met zo een ziekte. Echt rot voel je je als je dat hoort.

Ohw, sterkte! ;)

Maar dan moet je bij mij in de klas eens horen. Kanker dit, Kanker dat. Echt soms irritant. Laatst ook, we stonden me alle jongens in een groepje, en 1 jongen steeds maar weer schelden met kanker. Zegt zo'n andere jongen: Waarom scheld je zoveel met Kanker. Zegt hij; Ja, dat klinkt gewoon lekker, dat ligt zo lekker in je mond. Is fijn om uit te spreken. Nou, dan ben je toch ook niet goed wijs? Ik zelf scheld nooit met kanker, 'k vind het een vreselijke ziekte.

Link to comment
Delen op andere websites

Een paar dagen geleden is er kanker geconstateerd bij mijn oma. dus nu als ik op straat loop en ik hoor mensen met kanker schelden, dan doet mij dat echt wel pijn. Dan heb ik echt iets van: Doe eens normaal waarom scheld je überhaupt met zo een ziekte. Echt rot voel je je als je dat hoort.

Ohw, sterkte! ;)

Maar dan moet je bij mij in de klas eens horen. Kanker dit, Kanker dat. Echt soms irritant. Laatst ook, we stonden me alle jongens in een groepje, en 1 jongen steeds maar weer schelden met kanker. Zegt zo'n andere jongen: Waarom scheld je zoveel met Kanker. Zegt hij; Ja, dat klinkt gewoon lekker, dat ligt zo lekker in je mond. Is fijn om uit te spreken. Nou, dan ben je toch ook niet goed wijs? Ik zelf scheld nooit met kanker, 'k vind het een vreselijke ziekte.

Nou, zeg maar tegen die aap dat ie 'Steen' niet zo moet nadoen(Steen is een Nederlandse rapper die veelvoudig gebruikt maakt van het woordje 'kanker'), toen vroegen ze hem ook waarom hij dat zo veel gebruikte en toen zei hij ongeveer hetzelfde.

Link to comment
Delen op andere websites

...

Ohw, sterkte! ;)

Maar dan moet je bij mij in de klas eens horen. Kanker dit, Kanker dat. Echt soms irritant. Laatst ook, we stonden me alle jongens in een groepje, en 1 jongen steeds maar weer schelden met kanker. Zegt zo'n andere jongen: Waarom scheld je zoveel met Kanker. Zegt hij; Ja, dat klinkt gewoon lekker, dat ligt zo lekker in je mond. Is fijn om uit te spreken. Nou, dan ben je toch ook niet goed wijs? Ik zelf scheld nooit met kanker, 'k vind het een vreselijke ziekte.

Hij heeft wel gelijk,het is een erg makkelijk woord dat je makkelijk uitspreekt. Dat maakt het natuurlijk niet goed om het te zeggen maar als ze het in het Nederlands neoplasma malignum(Latijn voor kanker.) hadden genoemd zouden veel minder mensen er mee schelden/vloeken.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je zon antwoord geeft als je gevraagd word waarom je met ziektes scheld dan ben je niet goed wijs, Ik geef toe dat toen ik jonger was en het van ''oudere'' personen hoorde dat ik het ook wel eens zei. Op een duur kreeg mijn moeder kanker. En toen voelde (nu nog) ik me schuldig omdat ik het gevoel had dat het mijn verdiende loon is doordat ik heb gescholden met de ziekte... maar ik zei het over het algemeen als ik mezelf ergens aan stootte of iets dergelijks.

Ik denk dat het voor een deel bij kleine kinderen erin vliegt doordat ze het horen van ''oudere'' personen, Als je dan nog niet weet wat het woord inhoudt. Dan weet je dus ook niet wat voor kwaad het kan als je het zegt. Zodra je ouder word en de betekenis van het woord leert dan gaan de meeste mensen daar wel heel anders over denken. Is dat niet zo dan zit er toch echt een steekje los.

Voorbeeldje van wat ik laatst zelf had. Ik was samen met mijn moeder in het ziekenhuis op de afdeling waar de kanker patiënten worden behandelt voor hun ziekte. Nu ben ik niet een persoon die 3 uur in een hokje moet worden gestopt tussen al die mensen, Omdat ik ééñ hyperventilatie heb, Wat dus inhoudt dat bij mijn vorm ik snel bang ben. Dat ik in mijn hoofd ga denken dat er wat met mij aan de hand is. En twee mijn moeder kanker heeft en ik het al erg genoeg vindt om daar te zijn, Toen werd ik op een duur kwaad en heb ik gezegd ''kunnen we hier niet weggaan, met al die kanker rotzooi'' Natuurlijk kan dit voor de patiënten heel negatief klinken, maar zo bedoelde ik het niet het was meer dat ik het even niet meer zag zitten en dat ik het gewoon zo erg vind voor al die mensen die het hebben, dat ik mezelf even niet in de hand had. Ik heb me toen maar stil gehouden en vijf minuten later konden we weg.

Link to comment
Delen op andere websites

OMFG!!! Gebruiken jullie echt 'kanker' als scheldwoord? :bonk: Nou, in mijn klas zul je scheef bekeken worden als je dat gebruikt als scheldwoord, als ik scheld, dan is het van nature van godver.../kl.../sh*t/f*ck, maar toch niet met kanker? :? Kanker is gewoon het ergste wat je kan meemaken en dan zou je ermee lopen schelden? Je kan hier een ellenlange reactie op schrijven, maar ik vind het gewoon ongehoord dat je daarmee scheldt! :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

OMFG!!! Gebruiken jullie echt 'kanker' als scheldwoord? :bonk: Nou, in mijn klas zul je scheef bekeken worden als je dat gebruikt als scheldwoord, als ik scheld, dan is het van nature van godver.../kl.../sh*t/f*ck, maar toch niet met kanker? :? Kanker is gewoon het ergste wat je kan meemaken en dan zou je ermee lopen schelden? Je kan hier een ellenlange reactie op schrijven, maar ik vind het gewoon ongehoord dat je daarmee scheldt! :bonk:

Ken jij niemand die met kanker vloekt/scheld? :cab:

Link to comment
Delen op andere websites

OMFG!!! Gebruiken jullie echt 'kanker' als scheldwoord? :bonk: Nou, in mijn klas zul je scheef bekeken worden als je dat gebruikt als scheldwoord, als ik scheld, dan is het van nature van godver.../kl.../sh*t/f*ck, maar toch niet met kanker? :? Kanker is gewoon het ergste wat je kan meemaken en dan zou je ermee lopen schelden? Je kan hier een ellenlange reactie op schrijven, maar ik vind het gewoon ongehoord dat je daarmee scheldt! :bonk:

Ken jij niemand die met kanker vloekt/scheld? :cab:

Idd, ik denk dat we MegaPilot juist scheef moeten aankijken dat ie dat nog nooit gehoord heeft, want volgens mij hoort het woordje 'kanker' toch wel in een top 10/5/3? scheldwoorden?

En dat bedoel ik in het meeste gebruikte, niet meeste beste, zeg dit ff voor de zekerheid.

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...