Jump to content

Mijn eigen server van samp

Recommended Posts

Geplaatst:

IK heb al een paar topics en turturials gelezen over een eigen servermaken en dat snap ik allemaal wel maar uiteindelijk moet ik op samp server.exe drukken en dan is hij binnen 1 sec. weer weg. OH ja ik heb Samp 0.2.2 windows server gedownload ook staat er in het server-log dat ik mij''default password'' moet veranderen weet iemand hoe dat komt en wat ik er aan moet doen?

Bram

Geplaatst: (bewerkt)
Lees dit topic (http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=55195) eens door en dan voornamelijk het kopje "Sa-mp server maken".

Ja dat weet ik maar ik moet me rcon password veranderen, hoe doe ik dat, dat staat er niet.

want in mijn server_log staat dit Error: Your password must be changed from the default password, please change it.

Bewerkt: door bram123
Geplaatst:
Lees dit topic (http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=55195) eens door en dan voornamelijk het kopje "Sa-mp server maken".

Ja dat weet ik maar ik moet me rcon password veranderen, hoe doe ik dat, dat staat er niet.

want in mijn server_log staat dit Error: Your password must be changed from the default password, please change it.

Als je Server.cfg open zul je ergens ''rcon password changeme'' staan. Als je dat 'changeme' veranderd naar bijvoorbeeld aap dan is je RCON password 'aap'. :)

naamloosof5.jpg

Geplaatst:

Je hebt dan niet goed gelezen, want dat staat er namelijk wel:

Sa-mp server maken

Om een server te beginnen, hebben we de server software nodig. Hier vind je altijd de laatste versie:

http://sa-mp.com/download.cml (Dit is direct link). Eenmaal gedownload, pak je alle bestanden uit, op eender welke locatie. Je gaat naar de zojuist uitgepakte bestanden, en je opent server.cfg. Je zal dit zien:

echo Executing Server Config...
lanmode 0
rcon_password changeme
maxplayers 32
port 7777
hostname Unnamed 0.2.1 Server
gamemode0 lvdm 1
filterscripts adminspec actions
announce 0
query 1
weburl www.sa-mp.com

rcon_password changeme: Dit is je 'rcon' paswoord, dit gebruik je ingame voor mensen te kicken/bannen. Changeme is in dit geval je paswoord, het is zeker aan teraden dat te veraderen!

Maar dan doet hij het nog steeds niet en er staat weer in server_log dat ik dat password moet veranderen

Ik heb dit allemaal ingevuld:

SA:MP 0.2.2 Server Setup

----------------------

Once the configuration is complete, run samp-server.exe to

launch the server process.

CONFIGURATION:

Example server.cfg:

lanmode 0

maxplayers 32

port 7777

hostname Unnamed Server

announce 0

gamemode0 lvdm 1

gamemode1 rivershell 1

gamemode2 sniper 1

gamemode3 barron 1

gamemode4 sftdm 1

weburl www.sa-mp.com

rcon_password changeme

To configure the server, you must edit the values in server.cfg. They are explained below:

hostname

--------

Parameters:

string

Description:

[NL] De Zwarte Bende [ZWB]

port

----

Parameters:

int

Description:

7777

maxplayers

----------

Parameters:

int

Description:

10

lanmode

-------

Parameters:

0

Description:

0

announce

-------

Parameters:

1

Description:

1

weburl

------

Parameters:

string

Description:

Specifies the URL shown in the server browser, which is associated to the server.

rcon_password

-------------

Parameters:

string

Description:

rcon_password ******** (dan kunnen jullie het zien)

gamemode0 - gamemode15

----------------------

Parameters:

string

int

Description:

Gamemode0 lvdm1

Bewerkt: door bram123

Nee, je moet niet de handleiding aanpassen!!

Het bestand 'server.cfg'

Dit stukje:

Example server.cfg:

lanmode 0

maxplayers 32

port 7777

hostname Unnamed Server

announce 0

gamemode0 lvdm 1

gamemode1 rivershell 1

gamemode2 sniper 1

gamemode3 barron 1

gamemode4 sftdm 1

weburl www.sa-mp.com

rcon_password changeme

Bewerkt: door Sandra18[NL]
Geplaatst:

Je moet het bestand openen met Kladblok. Rechter klik op het bestand en dan ''openen met...''. Dan kies je een programma uit de lijst. In dit geval dus Kladblok.

Geplaatst:

nu lukt het maar mijn server is niet zichtbaar op de samp server lijst dat komt denk ik door dat ik poort 7777 moet open zetten. Maar als ik hem open wil zetten dan staat er

Naam : [NL] De Zwarte Bende [DZB]

Toegang geactiveerd : ja

Protocol : TPC

Van poort : 7777

Tot poort : ???????

Lokaal IP-adres : ******

Er staat dus van poort , tot poort wat moet ik bij tot poort invullen

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...