nationalist Geplaatst: 16 januari 2008 Rapport Geplaatst: 16 januari 2008 Jack Thompson heeft, hoe kan het ook anders, weer eens kritiek op een game. Dit keer is het echter geen geweldadige game waar het bloed vanaf spat en ledematen in het rondvliegen, nee ditmaal gaat het om Buzz! The Schools Quiz. Hij raad docenten het gebruik van deze game tijdens lesuren af en pleit inplaats daarvan voor de traditionele leermethoden. Hij voegt hieraan toe: "Videogames have hurt far more people than they have helped. I don't see how they can be of any more benefit than normal teaching." Ondanks het commentaar van Jack Thompson blijkt in de praktijk dat het Buzz! Project, waarbij Buzz! games worden ingezet bij het lespakket, toch een succes is en maken vele scholen hier al dankbaar gebruik van. Reageren
Silverbyte Geplaatst: 16 januari 2008 Rapport Geplaatst: 16 januari 2008 (bewerkt) Wel, mijn moeder was vroeger altijd blij als ik weer eens een Engelstalig spel kocht. Niet vanwege de rondvliegende ledematen en ander gegruwel, maar omdat ik op die manier eigenlijk de Engelse taal geleerd heb. Dus achter veel games zit wel degelijk een educatief element verscholen! Oke, toegegeven, Amerikanen en Engelsen hebben hier niks aan, maar mij heeft het altijd goed geholpen. Overigens zie ik graag dat Buzz ook bij ons in de lokalen verschijnt. Bewerkt: 16 januari 2008 door Silverbyte Reageren
T@rget Geplaatst: 16 januari 2008 Rapport Geplaatst: 16 januari 2008 Ik snap echt niet waar die stumper van een Jack Thompson zich mee bemoeid. Het is toch juist goed als kinderen op een leukere manier kunnen leren, Dat hij zelf zo'n saaie snol is die alles op de ouderwetse stomme schijt manier moet doen Reageren
Silverbyte Geplaatst: 16 januari 2008 Rapport Geplaatst: 16 januari 2008 Ik snap echt niet waar die stumper van een Jack Thompson zich mee bemoeid. Het is toch juist goed als kinderen op een leukere manier kunnen leren, Dat hij zelf zo'n saaie snol is die alles op de ouderwetse stomme schijt manier moet doen Hij wil het niet persé op de 'ouderweste stomme schijt manier' doen, maar Jack Thompson haalt er het vreemde genoegen uit games af te kraken. Hij vind het vooral leuk om gewelddadige games genadeloos de grond in te boren. Het maakt hem niet uit hoe er geleerd word, dat zal hem allemaal worst wezen, als er maar geen games aan te pas komen. Reageren
Advancegta Geplaatst: 16 januari 2008 Rapport Geplaatst: 16 januari 2008 Ja ik heb meer engels geleerd uit games dan van school. Reageren
michaelfivez Geplaatst: 17 januari 2008 Rapport Geplaatst: 17 januari 2008 Ja ik heb meer engels geleerd uit games dan van school. Ik ook, ik kon al mlet gemak met engelse mensen communiceren toen ik 11 was Reageren
moechy Geplaatst: 17 januari 2008 Rapport Geplaatst: 17 januari 2008 Ja en elke keer je een woord niet begrijpt kom je er meestal vanzelf achter in de game. Dus als Jack Thompson maar eens over iets anders gaat muggenziften zoals zijn eigen leven ofzo . Die kerel heeft niks anders te doen ofzo Reageren
M4X Geplaatst: 17 januari 2008 Rapport Geplaatst: 17 januari 2008 *Zucht* Nou, als het geen geweldadige game is dan bereikt hij er waarschijnlijk nog minder mee dan bij GTA IV. Als een super onschuldige schoolgame als slecht is, dan kan hij net zo goed elke game aanklagen. Van mij mag hij best vinden dat er geen positieve effecten aan zitten, alhoewel er tig kinderen beter Engels van leren, maar als hij kan bewijzen dat er echt iets negatiefs aan een schoolgame zit dan is hij wel heel knap. Ik begin echt een bloedhekel te krijgen aan meneer Thompson met dit er ook nog eens bij. Eerst vond ik het nog een zielig ventje, maar toen snapte ik zijn punt nog een heel klein beetje. Dit slaat echt totaal nergens op. Reageren
TheGuardian Geplaatst: 17 januari 2008 Rapport Geplaatst: 17 januari 2008 Ernstig.. Geweldadige spellen waar je mensen vermoord etc. aanklagen tot daar toe. Ondanks ik er geen reden inzie om je daarin te bemoeien, zou ik die reden dan toch nog wat logischer vinden. Maar nu ook al schoolspelletjes gaan aanklagen gaat wel erg ver. Hij kan ze beter dan ineens allemaal aanklagen. Een schoolspelletje lijkt me namelijk het onschuldigste spelletje dat je kunt hebben. Geen fantasie wereldje met verzonnen dingen, geen geweld, geen druppeltje bloed of geschiet of whatever en zelfs dat gaat hij aanklagen. Mischien moet alle games maar eens samenwerken en Jack Thompson aanklagen wegens lasterpraat tegenover games. Vind alles best, iedereen heeft namelijk recht op een eigen mening, en geweldadige spelletjes tot daar toe, ook al ben ik van mening dat het onzin is. Maar nu schoolspelletjes aanklagen is pure onzin. En dat is een feit Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.