Jump to content

Niet goed mee opstarten

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo iedereen,

Ik had een vraag(je), namelijk mijn computer start niet meer goed op.

Als ik de computer aan doe gaat alles gewoon zoals het hoort, maar als het schermpje

met ''Welkom" komt, duurt het 3 á 4 minuten tot het weggaat.

Dan zie ik mijn achtergrond plaatje en dan kun je wachten tot je een ons weegt, maar hij doet

gewoon niks, noppes, nada.

Ik denk dat het komt omdat ik hem nogal (heel) veel keer heb afgesloten door gewoon de startknop in te drukken en in te houden.

Ik hoop dat iemand raad weet,

Alvast bedankt,

Van Johanens47 8)

PS. ik zit nu op een andere PC, dus denk niet dat ik alles aan het liegen ben. ;)

>>> Door RonaldVC: Verplaatst naar Software.<<<

Bewerkt: door RonaldVC
Geplaatst:

probeer eens in veilige modus op te starten(F8 induwen bij het opstarten en voor opstarten in veilige modus kiezen), en doe dan eens een systeemherstel naar het moment dat je computer wel nog correct opstarte. Als hij dit ook niet doet dan vrees ik toch wel dat je een format gaat moeten doen;)

grtz

Geplaatst:

Vaak komt dat omdat het systeem aan het wachten is op een IPadres, en als hij dat niet krijgt blijft hij daar gewoon simpelweg op wachten in het "Welkom" scherm. Tot een bepaald moment, dan geeft hij het op en laadt het systeem door.

Het kan ook zijn dat het systeem tijdens het opstarten naar bepaalde netwerklocaties aan het zoeken is, en ze niet meer kan vinden. Het kan dus zijn dat hij op zoek is naar een netwerk-harde schijf, die voor hem niet meer benaderbaar is.

Voor beide gevallen ligt dat vaak aan de connectie met de router, dus je kan even kijken of de aansluitingen van de UTP-kabel nog in orde is, in je netwerkkaart, en in de router, alsmede de netwerkkabel. Daarnaast kan het ook een probleem met de router of netwerkkaart zelf zijn.

Om dat uit te sluiten kan je proberen de pc op te starten terwijl je geen netwerkconnectie hebt. Dus trek de netwerkkabel eruit, en start de pc opnieuw op. Op die manier zal de pc niet op een IPadres wachten, en zal het ook niet zoeken naar netwerklocaties. Loopt de pc dan wel gewoon door weet je waar het probleem ligt.

Geplaatst:

Je pc start dan toch gwn op als je geen internetconnectie hebt? Je krijt dan alleen een berichtje met geen of slechte verbinding met het internet.

Geplaatst:

Of probeer je register wat op te schonen met RegVac, wel eerst een backupje maken voor als het misgaat! :D

Regvac ruimt de doodgelopen en onnodige sleutels op in het register, de trailversie werkt goed genoeg, je kunt je register tweaken en een backup maken)

En schakel onnodige opstart-services uit. Ben je wat bekender met de computer, dan kun je Autoruns gebruiken. Zoniet, dan doe je Start->Uitvoeren. Typ dan msconfig in. ga naar tabblad opstarten en post een screen van alles wat daarin staat, en dan kijk(en) ik (we) wat er weg mag. Met jouw toestemming natuurlijk! :D

[Mijn computer start daardoor stukken sneller op, en afsluiten is nog sneller]

Geplaatst:
Of probeer je register wat op te schonen met RegVac, wel eerst een backupje maken voor als het misgaat! :D

Regvac ruimt de doodgelopen en onnodige sleutels op in het register, de trailversie werkt goed genoeg, je kunt je register tweaken en een backup maken)

En schakel onnodige opstart-services uit. Ben je wat bekender met de computer, dan kun je Autoruns gebruiken. Zoniet, dan doe je Start->Uitvoeren. Typ dan msconfig in. ga naar tabblad opstarten en post een screen van alles wat daarin staat, en dan kijk(en) ik (we) wat er weg mag. Met jouw toestemming natuurlijk! :D

[Mijn computer start daardoor stukken sneller op, en afsluiten is nog sneller]

Bedankt Ikt, m'n computer start nu in een keer goed op.

Maar nu heb ik een nieuw probleem, namelijk:

Als ik een map of folder open loopt de hele computer vast, zelfs mijn muis op het beeldscherm

kan niet meer bewegen!

Van Johannes47 8)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...