Big Boss Geplaatst: 16 januari 2008 Rapport Geplaatst: 16 januari 2008 (bewerkt) Ik heb een mooi eiland gemaakt (zie onder) en ik wil het ingame zetten, maar het werkt niet ... Ik doe alles precies zoals in de tutorials (gta.dat, gta3.img, IPL, IDE, DFF, COL, TXD, ...) Als ik SA opstart doet hij het gewoon, maar m'n model is er niet. Ik heb dan geprobeerd om het model met behulp van de MapEditor ingame te plaatsen en dat is gelukt, maar dan is m'n eiland unsolid (je valt er dus doorheen). Het ligt dus aan de COL. Dit is uit Wauzie's tutorial: Stap 3 (COL maken):-Open een nieuw bestand in 3ds max 7 -Ga wederom naar Maxscript en dan naar Run Script -Kies nu het script: gDFF_IO_4b -Je krijgt een schermpje te zien, kies Import DFF -Importeer dan de DFF die je zojuist gemaakt hebt. -Sluit nu het script af en ga naar editable mesh -Ga weer naar Maxscript -> Run Script en kies COL_IO_2b -Klap de functie Surface Parameters uit in het schermpje dat verschijnt -Klik nu op Create Boundings en op Set Surface -Typ nu de naam van de col-file in het blauwe gebied in, pas op, die moet hetzelfde zijn als de naam van de dff. -Als laatste klik je op Save as en sla je Col op Weetje: Bij het opslaan van de col typ je in het blauwe veld de naam van de col die bij de dff hoort en bij het opslaan typ je de naam van de hoofdcol in (Als je nog geen hoofdcol hebt) Het probleem is, dat die script er helemaal niet zijn bij mij, en ook geen functie Surface Parameters en geen blauw gebied. Ik heb bij utilities een knop DFF IO gebruikt om m'n model te exporteren en te importeren en ik heb Collision IO gebruikt om de col te maken. Ik gebruik 3DS Max 2008. Edit: Ik heb een fout ontdekt in de IPL (komma moest punt zijn) en het originele, niet met de MEd geplaatste object, staat er nu maar er is nog steeds geen COL (volgens de col editor is het gewoon een box) en bovendien zijn de textures verkeerd gedraaid. Bewerkt: 17 januari 2008 door Big Boss Reageren
Wazuup Geplaatst: 17 januari 2008 Rapport Geplaatst: 17 januari 2008 Je moet je COL eerst eens naar editable mesh converteren, en daarna naar COL exporteren. Reageren
Big Boss Geplaatst: 18 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 18 januari 2008 (bewerkt) Ja, dat doe ik ook ... Als ik de COL exporteer en 'm vervolgens bekijken in 3DS Max of de COL-Editor is het nog steeds gewoon een box met een bol sphere er om heen. Volgens mij zijn m'n scripts niet goed, kan iemand me een link of zo geven naar goed werkende scripts? Edit: Ik heb een ouder COL_IO_2b gebruikt om de COL te maken, en dit keer is het geen box Even ingame testen. Edit2:Yey, Hij doet het! Bugged COL Scripts for the lose! Bewerkt: 18 januari 2008 door Big Boss Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.