Stammetje91 Geplaatst: 16 januari 2008 Rapport Geplaatst: 16 januari 2008 (bewerkt) Hoe zorg je er voor dat na een potje de mode veranderd die je speelt? Ik host zelf altijd voor mijn vrienden en mezelf, maar ik erger me een beetje aan 't feit dat ik de server opnieuw moet instellen voordat we een andere modus kunnen spelen. Ik zou graag willen dat de server automatisch wisselt tussen "Cops n' Gangs" en "Area51" na elk potje. Ik gebruik de standaard modes van server v0.2.2. Zo ziet mijn server.cfg er nu uit: echo Executing Server Config... lanmode 0 rcon_password superschaap maxplayers 16 port 7777 hostname Grand Theft Party gamemode0 cng 1 gamemode1 area51 1 filterscripts adminspec vactions query 1 announce 1 weburl www.sa-mp.com anticheat 0 Als je meer informatie nodig hebt, moet je het even zeggen. Ik hoop dat iemand weet hoe je dit op kan lossen, ik dacht zelf aan een regeltje erbij in de modes zelf. Ik weet alleen niet wat erbij moet en of je daar een speciaal programma'tje voor nodig hebt. Ik kan me herinneren dat ik ooit zo'n programma'tje gebruikt heb om iets te wijzigen in de "main" van GTASA zelf. Alvast bedankt. Bewerkt: 16 januari 2008 door Stammetje91 Reageren
Sandra Geplaatst: 16 januari 2008 Rapport Geplaatst: 16 januari 2008 /rcon changemode naamvanmode bijvoorbeeld /rcon changemode area51 Reageren
.Timothy Geplaatst: 16 januari 2008 Rapport Geplaatst: 16 januari 2008 (bewerkt) Als je bij iedere gamemode na een x aantal minuten wilt doorgaan naar de volgende gamemode voeg dan dit toe aan je server: Bij de declaraties/defines bovenaan je code new RondeTijd = 1000; 1000 is 1 seconde, 60000 is 1 minuut en ga zo maar door. Zet eronder: forward GamemodeExitFunc(); Bij OnGamemodeInit SetTimer("GameModeExitFunc", RondeTijd, 0); Om vervolgens onderaan je code... public GameModeExitFunc() { GameModeExit(); return 1; } ...te zetten waarmee je naar de volgende gamemode gaat. Zet dit in ieder script wat je wilt afspelen en klaar. Als je het via een commando wilt doen dan zet je bij de 'OnPlayerCommandText'-callback de volgende code: if (strcmp("/nextmod", cmdtext, true)== 0 && IsPlayerAdmin(playerid) == 1){ GameModeExit(); return 1; } Wat hierboven staat kan ook, maar jij wilde het automatisch. Edit: Al geëdit, maar ik zei: 'en ga zo maar door...' Edit: Hier werkt het gewoon hoor op me server Bewerkt: 16 januari 2008 door VWO-er Reageren
Sandra Geplaatst: 16 januari 2008 Rapport Geplaatst: 16 januari 2008 (bewerkt) 2 foutjes: new RondeTijd = 1000; SetTimer("GameModeExitFunc", gRoundTime, 0); ?? new gRoundTime = 1000; moet het dan zijn. En je moet de tijd van de timer wat verhogen, tenzij je wilt dat je ronde maar 1 seconde duurt 1000 = 1 seconde Ik heb het trouwens geprobeert, maar bij mij start die gewoon de huide gamemode opnieuw op. en ja, ik heb in mijn server.cfg ook een gamemode1 ingevuld :s Bewerkt: 16 januari 2008 door Sandra18[NL] Reageren
Stammetje91 Geplaatst: 18 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 18 januari 2008 Dankjewel, ik zal het proberen! Maar ik ben eerst bezig met het maken van een freeroaming mod voor mij en mijn vrienden, dus het kan nog wel een tijdje duren voordat ik eraan begin. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.