Jump to content

Vraagje over SA:MP


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hoe zorg je er voor dat na een potje de mode veranderd die je speelt? Ik host zelf altijd voor mijn vrienden en mezelf, maar ik erger me een beetje aan 't feit dat ik de server opnieuw moet instellen voordat we een andere modus kunnen spelen. Ik zou graag willen dat de server automatisch wisselt tussen "Cops n' Gangs" en "Area51" na elk potje. Ik gebruik de standaard modes van server v0.2.2. Zo ziet mijn server.cfg er nu uit:

echo Executing Server Config...

lanmode 0

rcon_password superschaap

maxplayers 16

port 7777

hostname Grand Theft Party

gamemode0 cng 1

gamemode1 area51 1

filterscripts adminspec vactions

query 1

announce 1

weburl www.sa-mp.com

anticheat 0

Als je meer informatie nodig hebt, moet je het even zeggen. Ik hoop dat iemand weet hoe je dit op kan lossen, ik dacht zelf aan een regeltje erbij in de modes zelf. Ik weet alleen niet wat erbij moet en of je daar een speciaal programma'tje voor nodig hebt. Ik kan me herinneren dat ik ooit zo'n programma'tje gebruikt heb om iets te wijzigen in de "main" van GTASA zelf. Alvast bedankt.

Bewerkt: door Stammetje91
Geplaatst: (bewerkt)

Als je bij iedere gamemode na een x aantal minuten wilt doorgaan naar de volgende gamemode voeg dan dit toe aan je server:

Bij de declaraties/defines bovenaan je code

new RondeTijd = 1000;

1000 is 1 seconde, 60000 is 1 minuut en ga zo maar door.

Zet eronder:

forward GamemodeExitFunc();

Bij OnGamemodeInit

SetTimer("GameModeExitFunc", RondeTijd, 0);

Om vervolgens onderaan je code...

public GameModeExitFunc() {
GameModeExit();
return 1;
}

...te zetten waarmee je naar de volgende gamemode gaat. Zet dit in ieder script wat je wilt afspelen en klaar. Als je het via een commando wilt doen dan zet je bij de 'OnPlayerCommandText'-callback de volgende code:

if (strcmp("/nextmod", cmdtext, true)== 0 && IsPlayerAdmin(playerid) == 1){
GameModeExit();
	return 1;
}

Wat hierboven staat kan ook, maar jij wilde het automatisch.

Edit: Al geëdit, maar ik zei: 'en ga zo maar door...'

Edit: Hier werkt het gewoon hoor op me server :Y

Bewerkt: door VWO-er
Geplaatst: (bewerkt)

2 foutjes:

new RondeTijd = 1000;

SetTimer("GameModeExitFunc", gRoundTime, 0);

??

new gRoundTime = 1000;

moet het dan zijn.

En je moet de tijd van de timer wat verhogen, tenzij je wilt dat je ronde maar 1 seconde duurt ;)

1000 = 1 seconde ;)

Ik heb het trouwens geprobeert, maar bij mij start die gewoon de huide gamemode opnieuw op.

en ja, ik heb in mijn server.cfg ook een gamemode1 ingevuld :s

Bewerkt: door Sandra18[NL]
Geplaatst:

Dankjewel, ik zal het proberen! Maar ik ben eerst bezig met het maken van een freeroaming mod voor mij en mijn vrienden, dus het kan nog wel een tijdje duren voordat ik eraan begin.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...