Jump to content

Bounce FM

Recommended Posts

Geplaatst:

In een van de liedjes op Bounce FM wordt er gezongen: "California know how top party, California knows how top party. In the cityyy of LA, in the cityyyy of good ol' Watts. In the cityyy, city of Compton."

Welk nummer is dit? Op WikiGTA heb ik al gezocht maar geen van de nummers die je kon aanklikken was het.

P.S. Er is ook nog een nummer van Tupac en Dr. Dre op gebasseerd, "California Love".

Geplaatst: (bewerkt)
In een van de liedjes op Bounce FM wordt er gezongen: "California know how top party, California knows how top party. In the cityyy of LA, in the cityyyy of good ol' Watts. In the cityyy, city of Compton."

Welk nummer is dit? Op WikiGTA heb ik al gezocht maar geen van de nummers die je kon aanklikken was het.

P.S. Er is ook nog een nummer van Tupac en Dr. Dre op gebasseerd, "California Love".

Ronnie Hudson - West Coast Poplock

Yep, tupac & dre hebben de muziek gestolen (op het begin) van een bepaald nummer op K-dst ( ook een beetje ge-edit zodat het niet ''precies hetzelfde'' is) , ik weet ff niet wlke maar ik weet dit zeker.

En de tekst gedeeltelijk gestolen van Ronnie Hudson - West Coast Poplock dus :puh:.

Bewerkt: door Snowdog
Geplaatst:

Ronnie Hudson - West Coast Poplock

Yep, tupac & dre hebben de muziek gestolen (op het begin) van een bepaald nummer op K-dst ( ook een beetje ge-edit zodat het niet ''precies hetzelfde'' is) , ik weet ff niet wlke maar ik weet dit zeker.

En de tekst gedeeltelijk gestolen van Ronnie Hudson - West Coast Poplock dus :puh:.

Heel veel samples van liedjes op Bounce FM en Master Sounds zijn gebruikt in hiphop. Eric B & Rakim bijvoorbeeld (I know you got soul, bobby byrd & Hot Pants), NWA 'express yourself', op Radio Los Santos meen ik, gebruikt sample van Express yourself van Charles Wright op MAster sounds, Rob Base & DJ EZ Rock - It takes two (op Playback FM, wordt sample in gebruikt van Lyn Collins 'Think about it' op Master sounds) en mooiste vind ik zelf nog Kool & The Gang met 'Hollywood Swinging', hierop heeft Ol'Dirty Bastard van Wu tang zijn tekst van het nummer 'Harlem World' op het album 'Return to the 36 chambers' gebaseerd.

Feest van herkenning dus voor de hiphopliefhebber! Heb de soundtrack van San Andreas overigens ook als mp3 gedownload ergens, draai het best vaak thuis op onderweg. Vette muzika!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...