surigangsta Geplaatst: 16 januari 2008 Rapport Geplaatst: 16 januari 2008 Ik wil graag voor mn eigen models glas maken met 3ds max 7 heb van alles geprobeert maar lukt neit PLs HELP Reageren
Gangsta Geplaatst: 16 januari 2008 Rapport Geplaatst: 16 januari 2008 Ik wil graag voor mn eigen models glas maken met 3ds max 7 heb van alles geprobeert maar lukt neit PLs HELP Ik heb op dit moment geen 3dsmax meer maar als je je models doorzichtig wilt maken, klik dan op de material editor en zet de Opacity level op bijvoorbeeld 60. Nu kan je erdoor heen zien. Reageren
surigangsta Geplaatst: 17 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 17 januari 2008 maar sal dit effect in SA ook werken ? Reageren
K.O. Geplaatst: 17 januari 2008 Rapport Geplaatst: 17 januari 2008 (bewerkt) maar sal dit effect in SA ook werken ?Er is maar één manier om daar achter te komen lijkt me...Mocht het niet werken, dan werkt het misschien als je iets doet met de alpha van de texture? Wit is solid, zwart is onzichtbaar (of andersom), dus in principe zou je met een bepaalde grijstint toch een mooie transparantie moeten krijgen? Ik weet eigenlijk niet eens of er uberhaupt wel grijstinten in textures mogen zitten, maar er is ook weer maar één manier om daar achter te komen. Bewerkt: 17 januari 2008 door K.O. Reageren
GTA_XP Geplaatst: 22 januari 2008 Rapport Geplaatst: 22 januari 2008 In Zmodeler kan je ook erg makkelijk een glas effect maken En voor GTA SA werkt het ook uitstekend! Misschien een idee om met Zmodeler aan de slag te gaan of niet? Reageren
Grove St. Geplaatst: 22 januari 2008 Rapport Geplaatst: 22 januari 2008 (bewerkt) Hoi surigangsta, Start 3DSMax op en open je bestand, klik op het bestand wat je glas (helder) wilt laten blijken. Ga naar Rendering --> Material Editor. (of druk op M, dan ben je er meteen) Klik op een bolletje (hokje) en klik op het linkse icoontje onder de lijst me bolletjes. (Get Material) Ga naar Mtl Library en klik daar aangekomen op 'Open'. Oeps? Zie je daar niks? (ik wel) ga dan naar je C: schijf en ga naar AutoDesk en vervolgens naar 'material libraries'. Daar zie je meerdere bestandjes. Dubbelklik op 'architectural.materials.doors & windows'. Klik zonodig op 'View large icons' (grote bolletje bovenin menu) Je hebt daar meerdere tinten, Doors & windows. Glazing, Glass, Clear (Architectural) is de helderste. Dubbelklik erop, daarna kun je altijd nog 'Put Material to Scene' in werking stellen indien je niks ziet gebeuren. (2e knopje van links) Bij Physical Qualities kun je nog de kleurtint aangeven en bijvoorbeeld de transparantie van het glas. Speel overal wat mee en er komen prachtige dingen uit! Veel succes! Grove St. Bewerkt: 22 januari 2008 door Grove St. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.