Jump to content

{San Andreas-Flitspaal}

Recommended Posts

Geplaatst:

hey gasten ik heb hier een flitspaal gemaakt en staat inmiddels ingame, zie bijlage.

vragen, suggesties, zet ze hier.

ik heb wel vragen:

- hoe zorg ik ervoor dat de flitspaal ook echt een knipperlampje heeft, net zoals die rode lampjes van wolkenkrabbers?

- hoe zorg ik ervoor dat de flitspaal niet zo licht is maar wat minder fel van licht net zoals alle andere SA objecten?

post-65808-1200586408.png

• Reacties 35
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• snelwegfreak

10

• laverd3

6

• GTA_XP

4

• FerryN

3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst: (bewerkt)

Met welk 3d programma heb je de paal gemaakt?

Als je wilt dat ze echt gaan knipperen ingame

moet je kennis hebbem van:

3DS max7

Dexx_tool GTA SA

RW Analyze

DFF scripts voor GTA

2dfx kennis

Ik kan je een tut geven, maar die is vertaald dor Google omdat het japanse site is.

En helaas na de crash heb ik geen GTA SA meer.

En BTW, hij lijkt wit?

De tut voor 2dfx effects:

http://www.google.com/translate?u=http://u...=en&ie=UTF8

Bewerkt: door GTA_XP
Geplaatst:

Ik heb hem gemaakt in Sketchup, maar dat lichtje hoeft niet perse.

Maar hoe krijg ik 'm nou niet zo fel, wat donkerder. En het liefst ook met schaduwen?

Geplaatst:

De schaduw kan je in Zmodeler maken.

Maar hoe het in Ketchup gaat weet ik niet.

Maar in (elk) DFF zit een mesh Schadow erbij in GTA SA.

Dan denkt SA dat die een schadow heeft en dan zie je ook echt een schadow.

Maar eh, in sketchup, geen idee hoe het werkt :?

En kan ik die shadow mesh ook aanzetten met gmax?

Ja.

Voor gmax bestaat er een DFF scripts.

Bewerkt: door GTA_XP

Ziet er goed uit ouwe. Alleen eh...

Maar in (elk) DFF zit een mesh Schadow erbij in GTA SA.

Dan denkt SA dat die een schadow heeft en dan zie je ook echt een schadow.

Maar eh, in sketchup, geen idee hoe het werkt :?

Dat is niet waar, dat is alleen bij auto's. (En ik weet het, want ik heb zelf een gebouw ingame gezet dus..) :)

Nu dan, dat met die belichting: Je kan beter textures gebruiken die wat meer "dirt"(modder effecten enzo) erop hebben, in plaats van 1 kleur/egaal vlak in bijna 1 kleur.

Daarmee zie je veel beter diepte in GTA.

Ook kan je hem "specular highlight" geven(Dat kan iig in Zmod wel), dan glimt hij een beetje, daardoor krijg je ook beter diepte, en de belichting is ook anders. Het lijkt voor mij alsof hij overbelicht is. Ik weet niet of dit in Sketchup kan, maar heb je misschien lichten in je scene gebruikt en die daarna niet verwijderd? Zo nee: Ik heb met mijn gebouw(vanuit 3dsmax) ook het probleem gehad dat hij overbelicht was. Je kan, in 3dsmax, bij het exporten als dff "Vcol" aan/uit zetten, toen ik dat uit had staan was hij niet meer overbelicht, als het aan was wel. Ik weet niet of je dat in Sketchup ook kan doen, maar in Gmax, voor zo ver ik weet, werkt het wel hetzelfde als in 3dsmax. (Die dingen weet ik by the way niet van mezelf, maar van Apple-Mac en Nickonly, zij zeiden dat het daaraan kon liggen, en bij mijn gebouw was dat dus zo)

Over de shadow ingame weet ik niks, mijn gebouw had DACHT IK zonder er iets aan te doen al een schaduw, maar dat zal dan ook wel niet, anders zou jou flitspaal het ook wel hebben...

Over het lichtje: Met 2dfx, maar daar weet ik nogal weinig(lees: zo goed als niks) van, kan je beter aan iemand vragen die daar al een lange tijd mee werkt.

Ik hoop dat je er iets mee kan.

Greetz Mythbuster

P.S.: Als dit allemaal niet werkt, moet je misschien even een PB'tje sturen naar een (ervaren) 3dsmax'er/Gmax'er, want dan weet ik het ook niet meer :puh:

Bewerkt: door Mythbuster
Geplaatst:

Als je model overbelicht is, moet je hem prelighten, daarvan zijn verschillende tutorials te vinden in de MTL. En volgens mij is er over 2dfx ook een tutorial te vinden in de MTL, ik zal er even naar kijken en als ie er staat zal ik ff mijn bericht editten voor de handigheid ;)

Greetz :sigaar:

Geplaatst:

Heb je hem wel getextuurd? Zo ziet het er niet uit namelijk. Topic moved naar hulp, aangezien het meer een vragen topic dan een showroom topic is en het niet aan de showroom regels voldoet.

Geplaatst:
En ondertussen staan ze door heel LS heen, vooral op snelwegen en de ringwegen.

Leuke bedacht,

Komen ze door de hele stad?

Wordt de mod ook gereleast?

Greetz Ferryn

Geplaatst:

de flitspaal ziet er al veel beter uit dan de eerste screen, alleen ik zou de 8erkant wat minder opvallend doen.

ik hoop dat er snel een release is.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...