Stammetje91 Geplaatst: 18 januari 2008 Rapport Geplaatst: 18 januari 2008 (bewerkt) Hoe zorg je er voor dat je voor elke kill 100 dollar krijgt? En hoe krijg je voor mekaar dat je money ook je score is? Ik heb al een paar dingen geprobeerd, maar ben nieuw in het vak. Sorry voor de vele vragen achter elkaar, maar ik begin al te leren. Alvast bedankt. Edit: 100 Dollar per kill heb ik gefixt! Nu hoef ik alleen nog maar te weten hoe ik moet instellen dat je geld ook je score is. Bewerkt: 18 januari 2008 door Stammetje91 Reageren
WackoX Geplaatst: 18 januari 2008 Rapport Geplaatst: 18 januari 2008 (bewerkt) //Bovenaan je script: forward MoneyGrubScoreUpdate(); new CashScoreOld; new gActivePlayers[MAX_PLAYERS]; new gLastGaveCash[MAX_PLAYERS]; //Zet dit onder OnPlayerConnect gActivePlayers[playerid]++; gLastGaveCash[playerid] = GetTickCount(); //Zet dit bij OnGameModeInit SetTimer("MoneyGrubScoreUpdate", 1000, 1); //Zet dit onder OnPlayerDisconnect gActivePlayers[playerid]--; //Zet dit helemaal onder aan je script (nergens tussen ofzo!) public MoneyGrubScoreUpdate() { new CashScore; new name[MAX_PLAYER_NAME]; //new string[256]; for(new i=0; i<MAX_PLAYERS; i++) { if (IsPlayerConnected(i)) { GetPlayerName(i, name, sizeof(name)); CashScore = GetPlayerMoney(i); SetPlayerScore(i, CashScore); if (CashScore > CashScoreOld) { CashScoreOld = CashScore; //format(string, sizeof(string), "$$$ %s is now in the lead $$$", name); //SendClientMessageToAll(COLOR_YELLOW, string); } } } } Bewerkt: 18 januari 2008 door Danny_k Reageren
Stammetje91 Geplaatst: 18 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 18 januari 2008 (bewerkt) Dankjewel! Edit: Hij compiled wel, maar het doet het niet!! (Ik werk btw met account script van Sandra) Bewerkt: 18 januari 2008 door Stammetje91 Reageren
Flame^ Geplaatst: 18 januari 2008 Rapport Geplaatst: 18 januari 2008 goh, je moet die functie die hij geeft ook ergens gebruiken :/ . Bijv door een timer te starten in de OnGameModeInit callback. Reageren
Stammetje91 Geplaatst: 18 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 18 januari 2008 goh, je moet die functie die hij geeft ook ergens gebruiken :/ . Bijv door een timer te starten in de OnGameModeInit callback. Euhm, wat voor regel moet dat worden dan. Dit is een van die dingen die ik nog niet heb hoeven doen... Reageren
WackoX Geplaatst: 18 januari 2008 Rapport Geplaatst: 18 januari 2008 //Zet dit bij OnGameModeInit SetTimer("MoneyGrubScoreUpdate", 1000, 1); Reageren
Sandra Geplaatst: 18 januari 2008 Rapport Geplaatst: 18 januari 2008 (bewerkt) Ten eerste, mijn complimenten aan Danny's code Ik heb 2 opmerkingen/vragen: 1. //Zet dit helemaal onder aan je script (nergens tussen ofzo!) Je mag andere publics en functies best tussen standaard-publics zetten hoor maar het is wel overzichtelijker als je eigengemaakte functies onder de bestaande functies zet. 2. Waarom gebruik je 'gActivePlayers' en 'gLastGaveCash' ik zie die namelijk nergens terugkomen in de MoneyGrubScoreUpdate-functie Die code van Danny de registreert ook welke speler het meeste geld heeft. Nu hoef ik alleen nog maar te weten hoe ik moet instellen dat je geld ook je score is. Als jij alleen wilt, zoals je in je vraag stelt, dat het geld van de speler ook zijn/haar score is dan heb je aan dit genoeg: //Bovenaan het script: forward ScoreUpdate(); //Bij OnGameModeInit: SetTimer("ScoreUpdate", 2000, 1); //Onderaan je script: public ScoreUpdate() { for(new i=0; i<MAX_PLAYERS; i++) { if(IsPlayerConnected(i)) { SetPlayerScore(i, GetPlayerMoney(i)); } } } } Bewerkt: 18 januari 2008 door Sandra18[NL] Reageren
Sandra Geplaatst: 18 januari 2008 Rapport Geplaatst: 18 januari 2008 Ik was nog vergeten om if(IsPlayerConnected(i)) bij die laatste functie neer te zetten. Anders gaat je server zinloos door alle 200 (MAX_PLAYERS) id's heen. Reageren
Stammetje91 Geplaatst: 18 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 18 januari 2008 Dat zijn dingen waar ik wat aan heb. Reageren
Hannovd Geplaatst: 22 januari 2008 Rapport Geplaatst: 22 januari 2008 (bewerkt) //Bovenaan je script: forward MoneyGrubScoreUpdate(); new CashScoreOld; new gActivePlayers[MAX_PLAYERS]; new gLastGaveCash[MAX_PLAYERS]; //Zet dit onder OnPlayerConnect gActivePlayers[playerid]++; gLastGaveCash[playerid] = GetTickCount(); //Zet dit bij OnGameModeInit SetTimer("MoneyGrubScoreUpdate", 1000, 1); //Zet dit onder OnPlayerDisconnect gActivePlayers[playerid]--; //Zet dit helemaal onder aan je script (nergens tussen ofzo!) public MoneyGrubScoreUpdate() { new CashScore; new name[MAX_PLAYER_NAME]; //new string[256]; for(new i=0; i<MAX_PLAYERS; i++) { if (IsPlayerConnected(i)) { GetPlayerName(i, name, sizeof(name)); CashScore = GetPlayerMoney(i); SetPlayerScore(i, CashScore); if (CashScore > CashScoreOld) { CashScoreOld = CashScore; //format(string, sizeof(string), "$$$ %s is now in the lead $$$", name); //SendClientMessageToAll(COLOR_YELLOW, string); } } } } Ik ben het niet me de complimenten van Sandra eens, dit is letterlijk uit het MoneyGrub script gekopieërd en zit vol met zinloze codes en informatie voor Stampertje, whoever verdient Sandra hier de complimenten voor het leveren van precies genoeg code om het zo simpel en makkelijk te maken voor Stampertje.. Bewerkt: 22 januari 2008 door Hannovd Reageren
WackoX Geplaatst: 23 januari 2008 Rapport Geplaatst: 23 januari 2008 idd ik heb het uit MoneyGrub gehaalt, en wat dan nog? moet ik een eigen code voor hem maken dan? Bemoei je er gewoon niet mee ''Hannovd'' Reageren
Hannovd Geplaatst: 23 januari 2008 Rapport Geplaatst: 23 januari 2008 (bewerkt) idd ik heb het uit MoneyGrub gehaalt, en wat dan nog? moet ik een eigen code voor hem maken dan?Bemoei je er gewoon niet mee ''Hannovd'' Het gaat niet om het kopiëren 'Danny_k', het gaat erom dat je allemaal zinloze code aan hem gaf terwijl hij alleen vroeg hoe je iemands z'n geld als score zet.. Dus ik vond het geen compliment waard.. EDIT: En je mag wel wat rustiger tegen mij doen, ik dacht dat ik je aardig opweg had geholpen met je 'Ik kan in geen een auto' thread.. Bewerkt: 23 januari 2008 door Hannovd Reageren
WackoX Geplaatst: 23 januari 2008 Rapport Geplaatst: 23 januari 2008 Hannovd, dit is een script waarbij je het geld als score ziet, als je niks van scripten af weet post hier dan ook niet ok? Reageren
Hannovd Geplaatst: 23 januari 2008 Rapport Geplaatst: 23 januari 2008 (bewerkt) als je niks van scripten af weet post hier dan ook niet ok? Blijf dat vooral denken, dan blijf ik lekker bij mijn mening dat: public ScoreUpdate() { for(new i=0; i<MAX_PLAYERS; i++) { if(IsPlayerConnected(i)) { SetPlayerScore(i, GetPlayerMoney(i)); } } } } Ruim voldoende is, en jouw script onrelevante code bevat voor iemand die probeert te leren scripten (Stammetje91). Begrijp me niet verkeerd, het is wel goed, maar Stammetje heeft er niks aan aangezien het veel te uitgebreid is terwijl hij alleen het geld van de spelers wil laten zien in het 'Score' tab Bewerkt: 23 januari 2008 door Hannovd Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.