Jump to content

Wolfenstein ET

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

In Enemy Territory kan men met het team en klasse selectie panel een van de vijf verschillende karakter klassen kiezen :

Klassen:

Soldier: Soldaat, kan zware wapens (heavy weapons) gebruiken;

Medic: Hospik, kan teamgenoten eerste hulp verlenen/terug tot leven wekken;

Engineer: Genie, kan dingen opbouwen en vernietigen en landmijnen plaatsen en onschadelijk maken;

Field Ops: Veld Operaties, kan munitie ronddelen en precisiebombardement; luchtaanval oproepen;

Covert Ops: Geheim Agent, kan vijandige deuren openen, Sluipschutter spelen...;

Er zijn twee teams waar men voor kan kiezen, Allies of Axis. Een 'map' (kaart) is de speelomgeving waarin de figuur die de speler bestuurt zich voortbeweegt. Er zijn zes officiële 'maps' uitgebracht.

Op elke 'map' dient er door de aanvallende partij binnen een bepaalde tijd een aantal doelen behaald te worden, de zogenaamde 'objectives'. De verdedigende partij moet de aanvallers weerhouden de doelen te bereiken. Sommige doelen zijn facultatief en kunnen eventueel door beide teams worden uitgevoerd, maar zijn niet nodig voor de eindoverwinning. Deze kleinere doelen kunnen een team wel helpen het einddoel sneller te bereiken, denk aan een commandopost, MG42 (een vaste machinegeweerpost) of een wachttoren. Afhankelijk van de Game-Mode zal de actie verder gaan op een andere 'map' (Campaign-Mode) of dezelfde 'map' (Objective-Mode, Stopwatch Mode, Last Man Standing).

Spelers kunnen Experience points, XP verdienen in een aantal verschillende karakter klassen, zo zal een engineer die iets bouwt XP krijgen in de klasse engineer. Een hoog XP in een bepaalde klasse brengt voordelen met zich mee, zo kan een field ops regelmatiger externe vuurkracht aanvragen, en kan een medic sneller en beter mensen terug tot leven wekken.

Power Bar: 'geeft status weer van 'medic','ammo' pakketten.'

Battle Sense: 'gevoel voor gevechtshandelingen, je bent 'daar' waar actie is. Dit wordt berekend uit het de afstand die je gewond aflegt.'

Skill: 'kunde (letterlijke vertaling).'

Light Weapons: 'geeft aan hoe goed je met (machine-)pistool bent.'

Ook kan er XP worden verdiend in verschillende Skills. Alle karakter klassen kunnen XP punten verdienen in Battle Sense en Light Weapons. Klasse skills zijn over het algemeen gebonden aan de huidige klasse, met de uitzondering van Heavy Weapons (de Soldier klasse skill).

Spelers hebben bepaalde capaciteiten en functionaliteit gebaseerd op hun karakter klasse. De speler heeft een Power Bar welke 'power' geeft voor hun speciale functionaliteit, zo kan een beginnende Field Ops slechts externe vuurkracht aanvragen als de balk vol is, een meer ervaren speler (met meer skills in deze klasse) kan dit ook als de balk slechts halfvol is. Deze Power Bar herstelt langzaam.

Wapens:

Mes

Luger - Axis pistool. Acht schots magazijn.

Colt - Allied pistool. Acht schots magazijn.

MP-40 - Standaard Axis automatisch wapen. Dertig schots magazijn.

Thompson - Standaard Allied automatisch wapen. Dertig schots magazijn.

Sten - Standaard Covert Ops automatisch wapen. Tweeëndertig schots magazijn.

Panzerfaust - Axis Wapen

Bazooka - Allies Wapen

Vlammenwerper

Mortar

MG42 - Tweepoot model-Zwaar machinegeweer

M1 Garand - geweer met telescoopvizier - Allies wapen

K43 - geweer met telescoopvizier - Axis wapen

FG42 - Automatisch wapen met telescoopvizier

K43 - geweer met granaat - Alleen Axis.

M1 Garand - geweer met granaat - Alleen Allies.

'Mills bomb' granaat - Allies.

'Model 24 Stielhandgranate' granaat - Axis.

Luchtaanval granaat - Alleen Field Ops klasse. Geeft een wolk gekleurde rook (allies=blauw, axis=rood); na een paar seconden, zal een bommenwerper een serie bommen in een lijn met de rook, loodrecht ten opzichte van de Field op die hem gegooid heeft.

Spuit - Alleen Hospik (Medic) klasse.

Tang - Alleen door Engineer klasse gebruikt om dynamiet en landmijnen op scherp te zetten of te ontmantelen, het repareren van voertuigen, en het construeren van doelen 'objectives'.

Rook Granaat - Alleen Covert Ops klasse. Geeft een dik rook gordijn voor enkele seconden. De rook granaat heeft net als de 'gewone' granaat een timer.

Satchel Charge - Covert Ops klasse. Gooit een bompakket, dat tot ontploffing wordt gebracht wanneer de Covert Op dat wil met een radiografisch zendertje, wat een beperkte radius heeft

Dynamiet - Engineer klasse. Wordt op scherp gezet met een tang. Ontploft na dertig seconden.

Ammo Pack - Field Ops klasse. Geeft een magazijn munitie

Health Pack - Medic klasse. Geeft 20 punten health (HP).

Adrenaline-spuit - Behaald bij level 4 eerste hulp. (Hospik).

Landmijnen - Engineers kunnen landmijnen plaatsen en deze op scherp zetten met hun tang.

Verrekijker - Field Ops heeft een verrekijker om een luchtaanval in te schakelen. Covert Ops heeft een verrekijker om landmijnen zichtbaar te maken.

Rangen:

Allies - Axis - Level

Private First Class - Oberschütze - Heeft 1 Level in enige skill

Corporal - Gefreiter - Heeft 2 Levels van dezelfde skill

Sergeant - Feldwebel - Heeft 3 Levels van dezelfde skill

Lieutenant - Leutnant - Heeft 4 Levels van dezelfde skill (max)

Captain - Hauptmann - Heeft 2 volledige skills (Level 4)

Major - Major - Heeft 3 volledige skills

Colonel - Oberst - Heeft 4 volledige skills (vereist klasse wissel)

Brigadier General - Generalmajor - Heeft 5 volledige skills

Lieutenant General - Generalleutnant - Heeft 6 volledige skills

General - General - Heeft 7 volledige skills/alle klasse (je wordt niet altijd General)

Wat vinden jullie hiervan? Vinden jullie de game leuk? Wil je het spelen? Speel je het al? Welke server speel je?

Ik vind het een leuke game, ik speel altijd op FG#3 maar nu niet meer. Nu zit ik op FG#2 (FG=Flame Guards)

Het valt te downloaden (dat kan ook alleen maar) Wil je het weten? Vraag dan even.

>>> Door Dutchy3010: Bron vermelden is wel zo netjes: klik<<<

Bewerkt: door Dutchy3010

Speel het al 2 jaar :) Ik speel meestal op -|PS|-#1 of -|PS|-#2. Soms speel ik op |>B<|1. Ik was member van -|PS|- en ben member op |>B<|1,2 & 4.

Favo wapens: Thompson, M1 Garand (zonder granaat, en het is niet de sniper)

Favo class: Medic & covertops

Favo mod: NoQuarter & ETpub

Favo combo: Medic & M1 Garand (niet de sniper ;) )

Nickname: ZombieOo

Als je IP wilt weten kan je een pm sturen ;)

EDIT:

Ben zelf momenteel een eigen map aan het bouwen. Naam: mp_amsterdam. Zoals de naam al zegt speelt het zich af in Amsterdam ;)

Bewerkt: door xgaming
Geplaatst:

Speel het nu ook al een half jaar, leuk spel tussendoor :)

Ik zit meestal in de [uJE]Sniperbot server (een server met bots dus :duh: )

Is een nederlandse clan waar het altijd wel leuk is.

Geplaatst:
Speel het nu ook al een half jaar, leuk spel tussendoor :)

Ik zit meestal in de [uJE]Sniperbot server (een server met bots dus :duh: )

Is een nederlandse clan waar het altijd wel leuk is.

Ah, UJE ken ik, jammer van de bots, daarom speel ik er nooit in. De panzerserver vind ik wel leuk :) Maar ja, UJE is nisk vergeleken met -|FG|- :puh:

Server kan ik nergens vinden :7

Mooi idee van een nieuwe map! Hoop dat het lukt. Voor welke mod doe je hem? NQ?

Als je een map bouwt kan je hem overal (elke mod dus) spelen. Ik optimaliseer hem wel voor NQ (dat houd in dat als je op staal schiet je een kogel terug krijgt ;) )

EDIT:

Had een filmpje gemaakt, kan je op youtube zien.

Echter zie je nog veel bugs. Die zijn ondertussen allemaal weg. Verder zijn er al heel wat deuren, ladders, huizen e.d. toegevoegd. Deuren en Ladders werken allemaal ;)

Geplaatst:
waar kan ik dat downloaden?

Wolfenstein kun je hier gratis downloaden. Er is ook een patch beschikbaar (2.60b) die ik je aanraad om ook direct te downloaden, zodat je helemaal up-to-date bent.

Ik heb een jaar of 1,5 geleden een maandje of twee/drie echt fanatiek Wolfenstein ET gespeeld. Met de gameplay is op zich niets mis, maar het feit dat je meerdere headshots per kill nodig hebt kwam me op den duur de strot uit. Ik ben meer van de one shot, one kill games, en dat is Wolfenstein ET duidelijk niet. Neemt natuurlijk niet weg dat ik er een hoop plezier van gehad heb, het is zeker de moeite waard om hem een keer te spelen.

Woh, heel mooi. Alleen er zijn weinig huizen. Hoop dat het wat uitgebreider wordt. Wat is de objective om te doen?

[WIP] Work in Progress ;) Map is nie +-35% klaar. Ben ondertussen al een stuk verder. Maar ik ga niet verder offtopic. Zal nog wel een linkje in mijn post zetten voor de geïnteresseerden.

EDIT:

Alle foto's: Klik

Geplaatst:
ok ik ben het aant downloaden maar wat is een patch?

Een patch is eigenlijk niets meer dan een update voor het spel. Door middel van een patch kan de maker na de release van het spel nog enkele fouten verbeteren of andere dingen aanscherpen. Meestal heb je ook de nieuwste patch nodig om bijvoorbeeld online te kunnen spelen, aangezien twee spelers met elk een andere versie vaak niet in één server kunnen. Het is dus raadzaam om de patch te downloaden, zodat je straks bij het spelen in ieder geval genoeg keuze hebt uit servers en andere spelers.

waar kan ik dat downloaden?

Wolfenstein kun je hier gratis downloaden. Er is ook een patch beschikbaar (2.60b) die ik je aanraad om ook direct te downloaden, zodat je helemaal up-to-date bent.

Je kan hem ook hier via Xfire downloaden, als je hem niet in één keer wil downloaden. De laatste patch is eveneens ook op Xfire te vinden. Op Xfire worden ook je kill/death ratio, favoriete mappen, meest gekillede victims en meer statistieken bijgehouden op je Xfire profiel terwijl je Wolfenstein speelt (zie hier voor een voorbeeld). :)

Ik heb een jaar of 1,5 geleden een maandje of twee/drie echt fanatiek Wolfenstein ET gespeeld. Met de gameplay is op zich niets mis, maar het feit dat je meerdere headshots per kill nodig hebt kwam me op den duur de strot uit. Ik ben meer van de one shot, one kill games, en dat is Wolfenstein ET duidelijk niet. Neemt natuurlijk niet weg dat ik er een hoop plezier van gehad heb, het is zeker de moeite waard om hem een keer te spelen.

Ik heb Wolfenstein ook even gespeeld, maar was er niet zó goed in, ik had namelijk veel last van lag op de meeste servers. :s En je moet inderdaad veel sprayen zodat je vijand wel dood is. Ik ivnd het wel handig dat je een geluidje hoort voor elke kogel die een tegenstander raakt, zo weet je dat je hem raakt of niet. =P Maar W:ET is imo minder stabiel dan een spel als Counter-Strike. Ook het server browse systeem vond ik zeer onhandig. En toen mijn favoriete server waar ik bijna geen lag had en m'n XP gesaved werd offline ging (of een ander IP had waardoor ik hem niet meer vond) ben ik maar gestopt met spelen.

Bewerkt: door VforV
Geplaatst:

ik heb het gedownload hoe moet ik dat nu spelen? ik deed host game maar daar was niemand en bij online gaat ook niet hoe krijg ik dat aan de gang?

Geplaatst:
ik heb het gedownload hoe moet ik dat nu spelen? ik deed host game maar daar was niemand en bij online gaat ook niet hoe krijg ik dat aan de gang?

@VforV; ligt dan toch echt aan jou internet, ik speel het al 2,5 jaar en af en toe lagg, maar dat ligt dan toch echt aan jezelf of de server. :Y

Staat je verbindingsettings goed? Soms moet je je firewall uitzetten of je andere settings stop zetten (bijvoorbeeld Northon Internet Security uitschakelen). En anders heb je toch met het downloaden iets fouts gedaan. :7

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...