Jump to content

Welk(e) programma('s) is/zijn dit?

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hey daar!

Ik zag in

filmpje op YouTube een aantal beelden van software voorbij flitsen. Ik wil graag weten welke software Electronic Arts gebruikt heeft bij het maken van HP:OotP (deel 5).

Kan iemand misschien de beelden van de volgende afbeeldingen herkennen? Ik ben met name benieuwd naar het 3D programma dat gebruikt is:

makingof1lu9.jpg

makingof2cq7.jpg

makingof3gs2.jpg

makingof4su9.jpg

makingof5re2.jpg

makingof6no2.jpg

makingof7kf5.jpg

makingof8hc2.jpg

Alvast bedankt!!! ^_^:sigaar:

Bewerkt: door K.O.
Hey daar!

Ik zag in dit filmpje op YouTube een aantal beelden van software voorbij flitsen. Ik wil graag weten welke software Electronic Arts gebruikt heeft bij het maken van HP:OotP (deel 5).

Kan iemand misschien de beelden van de volgende afbeeldingen herkennen? Ik ben met name benieuwd naar het 3D programma dat gebruikt is:

makingof1lu9.jpg

makingof2cq7.jpg

makingof3gs2.jpg

makingof4su9.jpg

makingof5re2.jpg

makingof6no2.jpg

makingof7kf5.jpg

makingof8hc2.jpg

Er is iets mis met je link. ik heb even gekeken en volgens mij is dit de goede link:

Ik weet niet welk programma is gebruikt maar misschien kun je met bepaalde software zodanig inzoomen dat je de titel kan lezen. in ieder geval suc6 :cya:

Edit: waarom zou je eigenlijk niet gewoon de nieuwe BB-code gebruiken? :bonk:

Bewerkt: door m.r.gido
Geplaatst:
Hey daar!

Ik zag in dit filmpje op YouTube een aantal beelden van software voorbij flitsen. Ik wil graag weten welke software Electronic Arts gebruikt heeft bij het maken van HP:OotP (deel 5).

plaatje1: de game zelf (harry potter)

plaatje2: sketsup

plaatje3: photoshop

plaatje4: 3dsmax

plaatje5: 3dsmax

plaatje6: 3dsmax

plaatje7: 3dsmax

plaatje8: 3dsmax

Geplaatst:

Ik gebruikte de YouTube BB-tag niet, omdat ik dat niet nodig vond. Het filmpje is niet uiterst belangrijk en kan achterwege gelaten worden. Het neemt alleen maar onnodige ruimte in beslag. Natuurlijk neemt het nóg meer ruimte in beslag om alle foto's te gaan quoten, maar goed. De link is nu weer goed. Ik had verkeerd geklikt met kopieren/plakken waardoor er http://http:// stond. Nu dus niet meer.

@ gta-pilot: Bij afbeelding 1 bedoelde ik het rechterscherm eigenlijk. Bij afbeelding 2 betwijfel ik of dit SketchUp is, want de knoppen zien er anders uit aan de bovenkant. Natuurlijk is het mogelijk dat bepaalde balken weg zijn gelaten. De laatste aantal afbeeldingen is niet echt uit op te maken wat voor 3D programma dit is. Weet je zeker dat dit 3DSMax is? Er bestaat namelijk een hele hoop 3D software die gebruikt wordt bij games. Rockstars *.DFF-bestanden zijn hier dan wel in te openen, maar dat wil niet zeggen dat dit ook voor de bestanden van EA geldt.

Geplaatst:
Ik gebruikte de YouTube BB-tag niet, omdat ik dat niet nodig vond. Het filmpje is niet uiterst belangrijk en kan achterwege gelaten worden. Het neemt alleen maar onnodige ruimte in beslag. Natuurlijk neemt het nóg meer ruimte in beslag om alle foto's te gaan quoten, maar goed. De link is nu weer goed. Ik had verkeerd geklikt met kopieren/plakken waardoor er http://http:// stond. Nu dus niet meer.

@ gta-pilot: Bij afbeelding 1 bedoelde ik het rechterscherm eigenlijk. Bij afbeelding 2 betwijfel ik of dit SketchUp is, want de knoppen zien er anders uit aan de bovenkant. Natuurlijk is het mogelijk dat bepaalde balken weg zijn gelaten. De laatste aantal afbeeldingen is niet echt uit op te maken wat voor 3D programma dit is. Weet je zeker dat dit 3DSMax is? Er bestaat namelijk een hele hoop 3D software die gebruikt wordt bij games. Rockstars *.DFF-bestanden zijn hier dan wel in te openen, maar dat wil niet zeggen dat dit ook voor de bestanden van EA geldt.

De renders zien er nagenoeg identiek uit als die van 3DS Max, en belangrijker, de beelden waar alleen de lijnen te zien zijn, lijken super veel op die van 3DS Max, als je daar in aan het bewerken bent.

Greetz :sigaar:

Geplaatst:

Tuurlijk gebruikt EA UK geen sketchup :bonk:. Zal wel een photoshop programma zijn. En dat 3D programma, waarschijnlijk is het een programma van Autodesk zoals 3D Studio Max of Maya.

Ik vermoedt dat één van de twee bijgeleverde bestanden een model is en de andere een texture. Weet iemand dan misschien hoe ik deze bestanden in hemelsnaam zou kunnen openen in 3dsmax? Bestaan er plugins voor deze formaten? (Ik kon er zelf geen vinden) Zou ik een eigen plugin moeten schrijven voor deze formaten? Kam is het natuurlijk gelukt met z'n DFF, maar hoe groot is de kans dat zoiets mij zou lukken? Rond de 0%? Iemand hier ervaring mee?

Op wat voor 3D engine draait HP:OotP eigenlijk?

Het uploaden is vastgelopen, ik upload ze even ergens anders... Edit zometeen wel.

Download via MegaUpload

Download via RapidShare

Geplaatst:

Je kan EA vast wel mailen maar tevergeefs.

Anders kan je KAM mailen of hij het wilt maken of Anos (hij heeft de NFS Carbonscripts gemaakt voor

3ds max)

En een paar geleden vond ik zelfs een TDU importfilter voor 3ds max.

Maar die kan ik niet meer vinden op GTA-Worldmods.de :duh:

Misschien is die gestolen.

Of je kan Zmodeler emailen met de aanvraag HP filters :cab:

Geplaatst:

Ik had al een keer gemaild naar EA's Technical Support, maar die gast begreep volgens mij maar de helft van wat ik 'm uitlegde. Hij zou mijn probleem doorsturen naar het hoofdkantoor, maar verder heb ik daar nooit meer wat van gehoord.

Ik zal eens kijken of ik nog wat mensen kan berijken die ervaring hebben met dit soort zaken. Ik heb wel een keer een forum gevonden waar men verstand zou hebben van bestandsformaten (vooral Game Resource Archives) en Hex Editors enzo, maar ik geloof dat ik daar ook nog niet veel bruikbare info heb gekregen.

Behalve dan dat het me wel gelukt is geluidsbestanden te converteren naar een gangbaar formaat.

TDU? Test Drive Unlimited?

En eh, weet iemand op wat voor 3D engine HP5 draait? Misschien dat ik dan kan kijken of andere games met dezelfde engine dezelfde soort bestanden hebben?

Ik ben er tot nu toe alleen achter gekomen dat ze Havok ofzoiets als physics engine hebben, maar daar heb ik niet zo veel aan. Oh en ze gebruiken Cider van TransGaming ofzo voor de Mac, maar ik heb gewoon de Windows versie.

Harry Potter 5 draait op de Cider engine van Transgaming. Dit zorgde ervoor dat hij makkelijker overgezet kon worden naar de mac. EA is niet zo gek om 2 verschillende Engines te maken voor dezelfde game om hem op een ander platform te kunnen draaien... En de Havok Engine Physics engine zit in de meeste games van tegenwoordig.

en

zone_hw_boathouse_dd.str.ffs

zone_hw_boathouse_dd.str.shd

zijn audio files maar dat wist je denk ik al wel.

Ik denk BTW nog steeds dat het maya is...

Bewerkt: door stefaneke

Ja ik snapte al niet helemaal wat er aan de hand was met Cider/Mac enzo, maar goed.

Het is me ondertussen gelukt om twee *.PSB graphics-files uit het ene *.FFS bestand te halen. Diverse file-extension sites melden mij dat dit een Photoshop Large Document zou moeten zijn, van meer dan 30.000*30.000 pixels. Ik weet niet of een bestandsgrootte van 63.8 kB realistisch is, maar wellicht dat iemand die wél Photoshop heeft (ik dus niet) zou kunnen kijken of deze bestanden op een manier geïmporteerd kunnen worden?

(Ik las op internet dat dit niet via de normale manier kon. Je moest een aantal dingen aanpassen bij je instellingen ofzo om deze Large Documents te kunnen openen.)

PSBfiles.zip

Geplaatst:

Zoals hier net door Stefan gemeld is, zijn .ffs bestanden audio bestanden, een photoshop bestand zou dan wel raar zijn :Y

Greetz :sigaar:

Geplaatst:
zone_hw_boathouse_dd.str.ffs

zone_hw_boathouse_dd.str.shd

zijn audio files maar dat wist je denk ik al wel.

Dat is inderdaad mijn topic, maar als je goed leest zijn de .ffs en de .shd bestanden géén audiobestanden. Het .sdt bestand is wél een audiobestand, maar daar vraag ik in dit topic op gtaforum niet naar, want daar ben ik via XentaX al achtergekomen. Diverse dingen die daar in mijn beginpost staan, kloppen niet, ben ik later achtergekomen.

Met de .ffs en .shd bestanden heeft niemand me nog kunnen helpen, dus probeer ik dat nu ook hier.

stefaneke editte z'n post trouwens nadat ik begon met mijn reactie te typen.

Geplaatst:

Hee, ik heb geprobeerd om je PSB files te openen in Photoshop, eerst in CS3 wat niet werkte en op verschillende sites stond een functie die je moest aanvinken, wat niet kon in CS3. Toen heb ik even CS gekocht (gewoon even snel xD) en het daarmee geprobeerd, aangezien je daar de Enable Large Documents functie wel kon aanvinken, weer geen succes. Ik denk dat de bestanden of beveiligd zijn of niet bedoeld zijn als PSB ofzo? Dus dat ze oorspronkelijk geen PSB's waren. Ik weet het niet, ik heb het in ieder geval geprobeerd met 2 versies van Photoshop dus ik heb mn best gedaan xD.

Geplaatst:

Bedankt in ieder geval dan. :puh:

Nou ja, zoiets had ik eigenlijk al min of meer verwacht. Een developer kan natuurlijk alle extensies erachter plakken die ze willen, dus ze hoeven geen extensies van andere programma's te blijven gebruiken.

Iemand dan misschien ervaring met Hex Workshop? Als ik naar één van de twee bestanden kijk (weet niet meer welke, .shd of .ffs), zie je bijvoorbeeld toch een duidelijke tekst in die ASCII tabel. Kan iemand daar misschien informatie uithalen die kunnen leiden tot een mogelijkheid de bestanden te openen?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...