Jump to content

Codec werkt niet...

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

Afgelopen zaterdag had ik een paar filmpjes van onze HDD/DVD-speler overgezet naar onze computer. Dit waren MPEG-4 filmpjes om precies te zijn, en de namen van deze filmpjes eindigen op .ASF (MOL002.ASF bijvoorbeeld). Zoals ik eigenlijk wel had verwacht, kon ik deze filmpjes niet gewoon afspelen met Windows Media Player 11. Ik moest een video codec downloaden. Zo gezegd zo gedaan, ik download en installeer die video codec, gaat gewoon goed. Daarna open ik hetzelfde filmpje weer met Windows Media Player 11, en dan staat er dat ik ook nog een audio codec moet downloaden:

deeerstevandecodeccp3.png

Dus ik klik op ''Web Help'', en ik kom uit op deze site, waar staat dat ik de Sharp G.726 Audio (45) codec nodig heb om het filmpje af te kunnen spelen. Dus ik klik op een paar links, totdat ik uiteindelijk bij de download pagina van die codec uitkom: Klik. Dus ik download die codec, en probeer 'm vervolgens te installeren. Dan gebeurt er dit:

codecdoetniet2ii5.gif

(Geef het plaatje even de tijd om te laden. Aangezien hij hoogst waarschijnlijk automatisch door GTAForum verkleind zal worden, hier de directe link, zodat je hem op ware grootte kunt bekijken: Klik)

Let trouwens niet op die zwarte dingen, dat zijn privé dingen zoals foto's enzo (niet doordenken :7 ). Maar wat doe ik nou eigenlijk verkeerd? Zoals jullie zien, krijg ik als ik op ''Uitvoeren'' klik, het bericht: ''Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS- en Microsoft Windows-toepassingen.'' Hoezo dat? Windows Media Player 11 vertelde me dat dat de codec is die ik nodig heb, en dan geeft 'ie ineens doodleuk de melding dat het niet werkt... Daarna open ik de .exe van de codec nog een keer, doe ik weer ''Uitvoeren'' en probeer ik ook een keer ''Negeren'' in plaats van ''Sluiten'' als ik die melding krijg, maar dat heeft ook geen effect. Weten jullie misschien wat ik moet doen?

P.S. In de bijlagen van deze post heb ik ook nog zo'n filmpje (20 seconden Fresh Prince of Bell Air) van onze HDD/DVD-recorder gezet, zodat jullie misschien kunnen kijken wat het probleem is. Hij staat in een WinRAR archiefje, anders kon ik hem niet uploaden.

Alvast bedankt! _O_

MOL003.rar

Geplaatst:

Ik heb geprobeerd de installatie na te maken, want bij mij start de installatie wel gewoon en komt er geen foutmelding.

Het installatieprogramma kun je hier downloaden: Klik

Het werkt alleen als je windows hebt geinstalleerd op schijf C:.

Mocht het in jouw geval anders zijn, meldt het dan even, zodat ik de installatie kan bewerken.

Hopelijk helpt het.

Mvg,

Flitskikker

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...