Jump to content

Nieuwe Computer Gezocht

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo.

Ik ben op zoek naar een nieuwe computer (het liefst Dell of HP) waar ik vele dingen tegelijk op kan draaien. Ik heb hem vooral nodig voor: 3D Studio Max & GTA SA. :D

Ik ben op zoek naar vooral een goede, snelle processor en veel geheugen. Liefst een complete computer (met monitor).

Budget Maximaal: €800,-

Liefst: €750,-

Graag eentje waar ik gewoon lang GTA kan spelen en die niet al te snel warm wordt.

Geplaatst:

Je kan er ook zelf eentje bouwen. Scheelt een hoop geld voor betere computer onderdelen ;) Heb je monitor, windows of andere randapparatuur nodig? Kan je hem zelf in elkaar zetten (of met iemand die je kent)? Zoja bouw er zelf eentje. Zal een configuratie voor je maken.

Geplaatst:
Je kan er ook zelf eentje bouwen. Scheelt een hoop geld voor betere computer onderdelen ;) Heb je monitor, windows of andere randapparatuur nodig? Kan je hem zelf in elkaar zetten (of met iemand die je kent)? Zoja bouw er zelf eentje. Zal een configuratie voor je maken.

Ik heb liever een 'merk' computer. :D

Geplaatst:

Ik heb liever een 'merk' computer. :D

En dan betaal je meteen honderden euro's extra omdat het een merk is :schater: Je kan hem bij bijvoorbeeld Alternate voor 50 euro extra in mekaar laten zetten, dan heb je dus een samengesteld systeem voor veel minder geld, zonder de (on)gemakken van het zelf instaleren van de componenten.

Greetz :sigaar:

Geplaatst:

Ach ja je hebt van die mensen die ergens op terug willen vallen als het kapot is. Dit kan echter ook met een samengestelde computer. Zelfs zijn deze vele malen beter mits je er verstand van hebt. 1 ding raad ik je helemaal af: Dell.

• 2 weken later...
Geplaatst: (bewerkt)
Ach ja je hebt van die mensen die ergens op terug willen vallen als het kapot is. Dit kan echter ook met een samengestelde computer. Zelfs zijn deze vele malen beter mits je er verstand van hebt. 1 ding raad ik je helemaal af: Dell.

Ben ik met je oneens. Dell is absloluut een goed merk, zeker qua ondersteuning. Neem als voorbeeld de service tag. Hiermee kan je heel gemakkelijk op de dell site zoeken naar de juiste drivers voor je pc, handleiden en probleemoplossingen.

Enigste nadeel van dell is dat veel hardware dell specifiek is, maar dit kan ook weer als voordeel werken, zoals niet hoeven kiezen uit zoveel merken :7

[beetje laten reactie, maar nuttig]

Bewerkt: door Ewoud
Geplaatst:

Drivers is een kwestie van zelf nadenken, weten wat je precies in je PC hebt zitten en je kunt ze zo downloaden.

en Dell betaal je gewoon veel voor het merk evenals Alienware etc etc, stel er zelf een samen en je kunt vooruit, en zo snel gaat hardware niet kapot of je moet wel erg veel pech hebben.

Drivers is een kwestie van zelf nadenken, weten wat je precies in je PC hebt zitten en je kunt ze zo downloaden.

en Dell betaal je gewoon veel voor het merk evenals Alienware etc etc, stel er zelf een samen en je kunt vooruit, en zo snel gaat hardware niet kapot of je moet wel erg veel pech hebben.

Inderdaad, maar het is 10 keer zo gemakkelijk als je ze allemaal in een keer kan downloaden zonder dat je ze elk apart moet gaan opzoeken.

Bij HP, Acer, PB ect. betaal je ook voor het merk, geen verschil dus.

Geplaatst:

Ik zou geen merk pc kopen, zoals Ewoud al zei is het vaak "aangepaste" hardware met veel minder mogelijkheden dan onderdelen van bijvoorbeeld asus. Zo heb ik bijvoorbeeld een AMD Sempron 3000+ in combinatie met een Geforce 6600GT moet normaal geen problemen geven je moet alleen iets aan schakelen in de BIOS, laat ik nou een Compaq PC hebben met een moederbord met nog minder mogelijkheden dan me pen, oftewel ik kan dat dus niet aanschakelen wat resulteert dat me pc soms wat kuren heeft.

Geplaatst:

Inderdaad, maar het is 10 keer zo gemakkelijk als je ze allemaal in een keer kan downloaden zonder dat je ze elk apart moet gaan opzoeken.

nou als jij graag 100 euro meer wilt betalen om 5 min sneller drivers te downloaden ( wat je ook 1 keer in je leven doet behalve gkaart drivers wat vaker.. ) succes ermee.

nou als jij graag 100 euro meer wilt betalen om 5 min sneller drivers te downloaden ( wat je ook 1 keer in je leven doet behalve gkaart drivers wat vaker.. ) succes ermee.

Ik haal alleen het argument onderuit dat Dell een slecht merk is, zoals xgaming suggereerde. Dit deed ik door middel van het argument ondersteuning van Dell betreffende drivers.

Dit had je kunnen lezen als je het topic goed doorgelezen heb, wat je dus schijnbaar niet gedaan heb.

Daarnaast heb ik zelf ook eigen samengesteld en geassembleerd systeem. Dit werkt prima voor mij, omdat ik weer mijn eigen persoonlijke eisen heb die een oem/merk pc niet kan bieden.

Maar hierbuiten is een OEM/merk pc goed genoeg voor de normale consument die er niet teveel eisen aanstelt en is voor de ondersteuning weer een extra belangrijk iets en daar betalen zijn dan misschien iets meer voor. Zo kan je het ook zien 0_0

Geplaatst:

hij zal er niet mee bedoelen dat het een slecht merk is maar gewoon dat je te veel voor het merk zelf zult betalen.

Geplaatst:

Ik heb besloten om voor een Dell Inspiron 530 te gaan.

Alleen heb ik een vraag over de videokaart en processor.

Videokaart:

Nou heb ik een vraagje, want het is een ATI en ik heb daar echt geen verstand van:

256 MB ATI® Radeon™ HD 2400 XT grafische kaart [inbegrepen in prijs]

Waarmee kan je dat vergelijken? Is het een goede videokaart? :D

En nog even over de processor:

Het heeft een Intel® Viiv™ Core™ 2 Duo E8200 processor (2.66GHz, 1333MHz, 6MB cache).

Maar je hebt ook keuze over een: Intel® Core™ 2 Duo E8400 processor (3.00GHz, 1333MHz, 6MB cache) .

Dus geen ''Viiv''. Maar welke is beter en wat is het verschil?

Alvast bedankt!

^^ Bedankt voor de reacties BTW. :tu:

Geplaatst:

gkaart gaat wel..

processor kun je zelf al zien de 8400 is sneller, als je dat al niet snapt zie ik het nut er ook niet van in om je iets te laten zien om het mee te vergelijken

de c2d 8400 is sneller, meer GHZ dus.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...