Jump to content

RAM


moechy

Recommended Posts

Hallo hallo,

Ik zou graag weten hoeveel ongeveer 4GB RAM kost en wat het verschil tussen DDR, DDR2 en DDR3 en non EGC ofzoiets en welke het beste is.

Alvast bedankt.

De reden : ik zou graag tot 4GB Ram gaan zodat ik zkr genoeg heb voor assassins creed en aangezien ik maar 1GB Ram heb kan ik het al niet spelen + ik heb liever iets meer dan de optimale specs(3GB RAM)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    15

  • Limbolander

    6

  • nasdreas

    2

  • xgaming

    2

4 GB ram 800 MHz? DDRII? Of DDRIII? ECG is stabiel geheugen en wordt vaak toegepast in servers. Als je 4 GB ram in je pc zet moet je wel opletten dat je een 64-bits besturingssysteem hebt. Dit houd in dat je de volle 4 GB kan gebruiken. Bij een 32-bits OS is het maar 3,5 GB. 4 GB ram (DDRII) kost rond de €90,-. Klik. Let wel op: neem hetzelfde geheugen. Of haal dat reepje / die reepjes eruit die je nu hebt, of koop hetzelfde geheugen dat in je systeem zit erbij.

EDIT:

DDR = voorloper DDR2

DDR2= broer van DDR

DDR3 = nieuwste, hogere latencies (toegangstijden), gebruikt minder volt, sneller.

Bewerkt: door xgaming
Link to comment
Delen op andere websites

Heb XP dus ik denk dat ik maar 32-bits heb.

Maar het is vooral voor AC en GTA IV moest die ooit op de pc uitkomen.

Niet alle Windows XP's zijn 32-bit, er zijn er ook met 64-bit, hangt af van welke programma's je wilt draaien op je computer. Bewerkt: door C. Vialpando
Link to comment
Delen op andere websites

Heb XP dus ik denk dat ik maar 32-bits heb.

Maar het is vooral voor AC en GTA IV moest die ooit op de pc uitkomen.

Niet alle Windows XP's zijn 32-bit, er zijn er ook met 64-bit, hangt af van welke programma's je wilt draaien op je computer.

waar kan je zien of je 64-bit of 32-bits hebt?

Link to comment
Delen op andere websites

Heb XP dus ik denk dat ik maar 32-bits heb.

Maar het is vooral voor AC en GTA IV moest die ooit op de pc uitkomen.

Niet alle Windows XP's zijn 32-bit, er zijn er ook met 64-bit, hangt af van welke programma's je wilt draaien op je computer.

waar kan je zien of je 64-bit of 32-bits hebt?

En je moet ook rekening houden met de rest van je systeem. Zoals videokaart en processor de systeem eisen van AC zijn:

What are the minimum system requirements for Assassin’s Creed? In order to play this game properly, your PC MUST meet or exceed these minimum requirements:

Supported OS: Windows XP / Vista (only)

Processor: Dual core processor 2.6 GHz Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2 3800+ (Intel Core 2 Duo 2.2 GHz or AMD Athlon 64 X2 4400+ or better recommended)

RAM: 2 GB (3 GB recommended)

Video Card: 256 MB DirectX 10.0–compliant video card or DirectX 9.0–compliant card with Shader Model 3.0 or higher (512 MB video card recommended) (see supported list)*

Sound Card: DirectX 9.0 or 10.0 compliant sound card (5.1 sound card recommended)

DirectX Version: DirectX 10.0 libraries (included on disc)

DVD-ROM: DVD-ROM dual-layer drive

Hard Drive Space: 12 GB

Peripherals Supported: Keyboard, mouse, optional controller (Xbox 360 Controller for Windows recommended)

*Supported Video Cards at Time of Release:

ATI RADEON X1300-1950 / HD 2000 / 3000 series

NVIDIA GeForce 6600-6800 / 7 / 8 / 9 series

Laptop versions of these cards may work but are NOT supported. These chipsets are the only ones that will run this game.

NOTICE: This game contains technology intended to prevent copying that may conflict with some disc and virtual drives.

Link to comment
Delen op andere websites

NVIDIA GeForce 6600-6800 / 7 / 8 / 9 series

Offtopic: grappig dat de 9xxx serie van Nvidia al gesupport word maar er nog geen enkele kaart uit is. Ook zijn de specificaties niet bekent.

@scrtz (toevoeging) als je gewoon een normale desktop computer koopt in de winkel is dat 32-bits windows XP. Je ziet ze of met 1, 2 en in het zeldzaamste geval met 3 GB geheugen. 64-bits windows kan je wél hebben als je je computer zelf hebt samengesteld. Even voor de duidelijkheid: Voor 99,9% is het duidelijk dat je de 32-bits versie hebt. Zoniet? Dan heb je 'maar' 512-MB verlies.

Link to comment
Delen op andere websites

NVIDIA GeForce 6600-6800 / 7 / 8 / 9 series

Offtopic: grappig dat de 9xxx serie van Nvidia al gesupport word maar er nog geen enkele kaart uit is. Ook zijn de specificaties niet bekent.

@scrtz (toevoeging) als je gewoon een normale desktop computer koopt in de winkel is dat 32-bits windows XP. Je ziet ze of met 1, 2 en in het zeldzaamste geval met 3 GB geheugen. 64-bits windows kan je wél hebben als je je computer zelf hebt samengesteld. Even voor de duidelijkheid: Voor 99,9% is het duidelijk dat je de 32-bits versie hebt. Zoniet? Dan heb je 'maar' 512-MB verlies.

Is het zelfde met Crysis, om dat spel optimaal te kunnen draaien, heb je hardware nodig, die nog niet eens uit is.

Link to comment
Delen op andere websites

ik weet dat ik aan de systeem eisen voldoe zowel de minimum als de recommed buiten RAM dan maar hier mijn specs

Besturingssysteem: XP Home edition (5.1, build 2600)

Processor : Intel® Core2 duo CPU E6750 @ 2.66GHz (2 CPU's)

Geheugen : 1Gb RAM

video : NVIDIA GeForce 8800 GTS 640.0 MB

Link to comment
Delen op andere websites

ik weet dat ik aan de systeem eisen voldoe zowel de minimum als de recommed buiten RAM dan maar hier mijn specs

Besturingssysteem: XP Home edition (5.1, build 2600)

Processor : Intel® Core2 duo CPU E6750 @ 2.66GHz (2 CPU's)

Geheugen : 1Gb RAM

video : NVIDIA GeForce 8800 GTS 640.0 MB

die 1gb ram is dat 1 van 1 gb of 2 van 512mb RAM?

anders zou ik gewoon 2x 1gb ram pakken dat zal het wel goed doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Maaruh moet ik 4 nieuwe van 1Gb kopen of kan ik er 3 van 1Gb kopen en die bij deze steken?

EDIT: heb juist gezien dat het moederbord tot 8Gb kan gaan en met een maximum van 2Gb per slot. Dus moet ik 2nieuwe van 2Gb kopen of 4nieuwe van 1Gb?

EDIT2: mijn huidige RAM is DDR2

Bewerkt: door moechy
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...