L-Yah Geplaatst: 26 januari 2008 Rapport Geplaatst: 26 januari 2008 (bewerkt) Is al een forum topic over, en dat filmpje heb ik daar gisteren in gepost. Klikerdeklik Bewerkt: 26 januari 2008 door L-Yah Reageren
b4rtsimps0n Geplaatst: 27 januari 2008 Rapport Geplaatst: 27 januari 2008 Is dit niet alleen om ingame cutsences mee te maken? Of wordt het als je zelf speelt ook zo? Dit is ingame en in cutscenes..want de cutscenes worden ook gewoon met die engine gemaakt De engines van gta 4 berekenen constant de snelheid, omstandigheden, richting enzv om die animaties te maken. Dus als je iemand of iets aanrijdt zal dit er uit zien zoals het er eigenlijk in het echt ook uit zou zien (kwa bewegingen van de personen enzo) Reageren
Gta-killer Geplaatst: 27 januari 2008 Rapport Geplaatst: 27 januari 2008 (bewerkt) Hierdoor wordt het spel zeker stuk leuker en realistischer. De engine van 3d gta's was namelijk nogal onrealistisch en verouderd. Heb trouwens een video gevonden over dezelfde engine die in star wars ziet, ziet er zeker goed uit. Moet je maar een oude engine en deze engine moet het hout breken zien. Bewerkt: 27 januari 2008 door Gta-killer Reageren
The Hague Fan Geplaatst: 27 januari 2008 Rapport Geplaatst: 27 januari 2008 die met die scooter en auto ziet eer vet uit Reageren
b4rtsimps0n Geplaatst: 27 januari 2008 Rapport Geplaatst: 27 januari 2008 Hierdoor wordt het spel zeker stuk leuker en realistischer.De engine van 3d gta's was namelijk nogal onrealistisch en verouderd. Heb trouwens een video gevonden over dezelfde engine die in star wars ziet, ziet er zeker goed uit. Moet je maar een oude engine en deze engine moet het hout breken zien. Ja precies dat hout breken zit weer niet in gta 4. Dat is DMM (Digital Molecular Matter) en die engine is exclusief van Lucas Arts tot september dit jaar, dus dat zal niet in gta 4 kunnen zitten. Euphoria staat daar los van. In Star Wars the force unleashed gebruiken ze 3 engines: Havok (physics) Euphoria (animatie/reacties personen) en DMM (animaties materialen). DMM en Euphoria hebben de informatie die Havok geeft over de personen en objecten in het spel nodig (gewicht, grote, snelheid. richting enzv) om de animaties te maken. Dus nogmaals Euphoria (en DMM) is geen physics engine zoals vaak word gezegd. (en wat ik zelf ook eerst dacht ) Reageren
Ice Banana Geplaatst: 28 januari 2008 Rapport Geplaatst: 28 januari 2008 (bewerkt) Als ik wat aan het surfen was naar GTA IV stuff kwam ik dit filmpje tegen over de GTA IV physics, je herkent trouwens ook sommige trailer stukken. Wat vindt jij van de Engine? Uitleg; Grand Theft Auto IV maakt grettig gebruik van een geavanceerde physics engine genaamd Euphoria. Aan de hand van een demonstratiefilmpje van deze engine kan je nu al zien wat voor realistische effecten dat gaat opleveren. Bron; Badchix Bewerkt: 28 januari 2008 door Joriz Filmpje zie begin topic Reageren
Biocount Geplaatst: 28 januari 2008 Rapport Geplaatst: 28 januari 2008 (bewerkt) Dit staat al meerdere keren op het forum en er zijn volgens mij al meerdere keren opslot gegooit.. jammer dat mensen niet eerst kijken en dat admins en mods hele tijd zoveel werk hebben aan dit soort posts.. :duh: EDIT: .. oke bericht heeft joriz samen gevoegt blijkbaar :puh: Bewerkt: 28 januari 2008 door Biocount Reageren
mad_ce Geplaatst: 29 januari 2008 Rapport Geplaatst: 29 januari 2008 Nieuw artikel op IGN die over Euphoria middleware in GTA IV gaat. In dit artikel wordt de vergelijking gemaakt over de verschillen qua actie en "gevecht" in vergelijking met de vorige GTA's. IGN : Grand Theft Auto IV: A New Breed of Action Reageren
Vercetti29 Geplaatst: 5 februari 2008 Rapport Geplaatst: 5 februari 2008 Wel vet dat je kunt hangen aan helicopters Reageren
Gijsso Geplaatst: 18 februari 2008 Rapport Geplaatst: 18 februari 2008 Ik hb nog een filmpje gevonden over het breken van voertuigen/objecten. Reageren
Kai-ShockWave Geplaatst: 18 februari 2008 Rapport Geplaatst: 18 februari 2008 Ik hb nog een filmpje gevonden over het breken van voertuigen/objecten. Dat is echt heel vet Reageren
Adren4Line Geplaatst: 18 februari 2008 Rapport Geplaatst: 18 februari 2008 Zouden de motors in GTA IV ook zo uit elkaar vallen? Reageren
studio dewolf Geplaatst: 18 februari 2008 Rapport Geplaatst: 18 februari 2008 Cool! Dat maakt meer realisch. Reageren
b4rtsimps0n Geplaatst: 18 februari 2008 Rapport Geplaatst: 18 februari 2008 Zouden de motors in GTA IV ook zo uit elkaar vallen? Nee want Euphoria doet niks met de objecten. Endorphin is helemaal gescript, en Euphoria realtime, dus in het spel zal alles er nog realistischer uit zien. Hoe dingen kapot gaan e.d. zorgt waarschijnlijk RAGE voor, dat is een game engine, en kan dus de graphics en physics doen. Reageren
Hepburn High Geplaatst: 19 februari 2008 Rapport Geplaatst: 19 februari 2008 Zouden de motors in GTA IV ook zo uit elkaar vallen? Nee want Euphoria doet niks met de objecten. Endorphin is helemaal gescript, en Euphoria realtime, dus in het spel zal alles er nog realistischer uit zien. Hoe dingen kapot gaan e.d. zorgt waarschijnlijk RAGE voor, dat is een game engine, en kan dus de graphics en physics doen. Je leert iedere dag wat bij hier op het forum Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.