Jump to content

[Tutorial]Een Eigen Server Maken


Sandra

Recommended Posts

Saved positions is op vista te vinden door op compa... nog iets bestanden te klikken.

Kijk op plaatje waar de knop hoort te staan.

(rode kader)

post-95271-1242240774_thumb.jpg

Bewerkt: door jorD1
Link to comment
Delen op andere websites

Ga naar de installatie map van GTA SA en rechts klik op gta_sa.exe. Kies Eigenschappen en ga naar de tab Compatibiliteit. Zet dit op Windows 98 of zo.

Rechter klik nogmaals op gta_sa.exe en kies nu voor Als Administrator Uitvoeren (o.i.d.).

Compati.. is dus Compatibiliteits bestanden. Ik zal het onthouden. :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

Een vraagje:

Ik wil proberen een scriptje te maken, maar als ik compile, krijg ik Unable to compile: naambestand.pwn te staan.

Er is me verteld dat ik dit kan verhelpen door de compiler als admin uit te voeren, maar als ik naar Compatibiliteit ga in Eigenschappen (bij pawncc.exe, de compiler), kan ik Dit programma als administrator uitvoeren niet aanvinken, dit staat 'disabled'. Is er een manier om dit te omzeilen of om te zorgen dat ik toch kan compilen?

Link to comment
Delen op andere websites

Kan iemand hier even plaatsen hoe je een speler bevriest. Ik wil een enkele commando's maken als ze afwezig zijn en dat ze dan vanuit de lucht een mooi zicht krijgen op de stad maar ze mogen dan niet vallen.

En (als het niet te veel werk is) hoe kan je er dan voor zorgen als ze bv /back typen ze dan terug op de locatie terechtkomen van waar ze het afwezig cmd typte?

Laat maar, Bassie kwam enkele minuten nadat ik dit plaatste online en hij gaat de code maken/repareren voor mij.

Bewerkt: door vice
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Jongen, wat een kut tutorial, je moet het voor mensen doen die bijna niks snappen. Ik heb zoveel problemen, om te beginnen: waar the fuck kan ik savedpositions.txt vinden? Die zie ik nergens! Zet dat erbij waar je alels kan vinden! je vergeet echt sommige dingen.

Link to comment
Delen op andere websites

De savedpositions.txt kun je vinden bij C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas

dus gewoon bij progam files en dan waar je de singelplayer gta San Andreas heb geinstaleerd daar staat en text bestand met ''savedpositions'' als je SAMP hebt geinstaleerd,

Je kun daar iets opslaan door in de debug of in je eigen server /save te typen, alles achter /save komt er neer als //,

Bijv.

ingame typ ik:

/save player skin;

in het text bestand saat dan: bijv.

AddPlayerClass(255,133.6274,1430.3832,34.3253,129.6047,0,0,0,0,0,0); // player skin

dat kun je dan in je PAWNO bestan plaatsen onder ''public OnGameModeInit()''

Link to comment
Delen op andere websites

De savedpositions.txt kun je vinden bij C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas

dus gewoon bij progam files en dan waar je de singelplayer gta San Andreas heb geinstaleerd daar staat en text bestand met ''savedpositions'' als je SAMP hebt geinstaleerd,

Je kun daar iets opslaan door in de debug of in je eigen server /save te typen, alles achter /save komt er neer als //,

Bijv.

ingame typ ik:

/save player skin;

in het text bestand saat dan: bijv.

AddPlayerClass(255,133.6274,1430.3832,34.3253,129.6047,0,0,0,0,0,0); // player skin

dat kun je dan in je PAWNO bestan plaatsen onder ''public OnGameModeInit()''

Lees mosweg's reactie,

En volgende keer als je iets wil weten ga dan niet de maker van de tutorial af zitte te zeiken.

Als jij denkt dat jij het beter kan, moet je vooral een eigen tutorial maken.

Blij zijn dat iemand een nederlandse tutorial gemaakt heeft.

Als dat niet zo was snap te je er volgens mij nog minder van. ( maakt niks uit maar dan moet je ook niet gaan zeiken).

_O_:tu::Y Mooie tutorial. :Y:tu:_O_

Qum

Link to comment
Delen op andere websites

Jaja sorry, maarjah, dankje mosweg.

-Edit-

Ik heb een probleempje, ik kan dat wijf niet zien, eest hebk dit:

public OnGameModeInit()

{

// Don't use these lines if it's a filterscript

SetGameModeText("Blank Script");

AddPlayerClass(0, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0);

return 1;

}

Dan hebk dit:

public OnGameModeInit()

{

// Don't use these lines if it's a filterscript

SetGameModeText("Blank Script");

AddPlayerClass(0, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0);

AddPlayerClass(93,2006.3113,1544.6199,13.3552,271.2785,38,9999,0,0,0,0); // spawn @ piratenschip

return 1;

}

En hij kan gwn compilen, wat doe ik verkeerd?

Bewerkt: door Thunderbolt
Link to comment
Delen op andere websites

Daar word in deze tutorital inderdaad niet veel over gezegd, praktisch niks eigenlijk :puh:

Maargoed, die "OnPlayerRequestClass" regelt alles wat er gebeurd als je een skin aan het kiezen bent. Daar moeten in ieder geval de volgende 3 dingen in staan:

1. Waar het poppetje staat bij het kiezen. Bij een standaard-gamemode is dat bijvoorbeeld bij die roltrap in LV, maar je kunt zelf allerlei leuke plaatsen verzinnen natuurlijk.

2. Waar de camera staat. Die kan ver weg staan, dichtbij, beetje gedraaid enz.

3. Waar de camera naar toe kijkt, die moet naar het poppetje kijken, anders zie je hem niet.

Jij ziet dat poppetje niet, dus is de kans groot dat 1 van die 3 die ik hierboven noemde niet goed staat. Hieronder heb je in ieder geval een werkende versie (afkomstig uit een standaard game-mode)

public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
SetPlayerPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
SetPlayerCameraPos(playerid, 1968.3783, 1345.1572, 17.3746);
SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
return 1;
}

De eerste regel, waar "SetPlayerPos" staat, is dus de plaats waar het poppetje staat, in dit geval is dat dus bovenaan de roltrap in LV.

In de 2e regel is de plaats waar de camera staat, die is maar een klein beetje anders dan de eerste, en dat is logisch, want de camera staat dichtbij het poppetje.

De coordinaten in de 3e regel zijn zoals je ziet precies hetzelfde als de eerste regel, de camera "kijkt" dus naar het poppetje.

Als je die OnPlayerRequestClass dus goed zet zul je het poppetje wel zien en dan komt het er zo uit te zien. >>>klikkie<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Ok dankje, maar het is allemaal ingewikkeld, ik denk dat ik ermee stop want dat lukt me allemaal nooit.

Welnee, zelfs ik kan het (een beetje) dus dan moet het toch zeker iedereen wel lukken :D

Maar gewoon rustig aan doen, er staan best veel tutoritals in het sa-mp gedeelte, als je die op je gemak doorleest zul je een heel eind komen.

En vooral ook gewoon veel doen, uitproberen, testen, nog eens proberen enz. er zullen zoveel dingen zijn die niet gelijk lukken, maar daar leer je juist van! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Ok dankje, maar het is allemaal ingewikkeld, ik denk dat ik ermee stop want dat lukt me allemaal nooit.

Welnee, zelfs ik kan het (een beetje) dus dan moet het toch zeker iedereen wel lukken :D

Maar gewoon rustig aan doen, er staan best veel tutoritals in het sa-mp gedeelte, als je die op je gemak doorleest zul je een heel eind komen.

En vooral ook gewoon veel doen, uitproberen, testen, nog eens proberen enz. er zullen zoveel dingen zijn die niet gelijk lukken, maar daar leer je juist van! :tu:

Ach bedankt voor de steun. Ik probeer het wel als ik me verveel ofzo, maar ik sla dat deel met die camera positie wel over van daar snap ik geen hol van :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...