Jump to content

[Tutorial]Een Eigen Server Maken


Sandra

Recommended Posts

Rcon.exe is gewoon de remote console. Als je op dat icoontje met dat cmd venstertje klikt in je cliënt opent de remote console van die server (vereist RCON password).

Heb je de pawn compiler wel? pawnc.exe

Edit: Op Vista moet je soms de compiler uitvoeren als Administrator, dus kijk dat eens na.

Ik heb geen pawnc.exe, maar wel een pawncc.exe, wat de Compiler Library blijkt te zijn.

Edit: Ook een pawnc.dll, wat ook de Compiler Library blijkt te zijn.

Missende rcon.exe ligt het niet aan, ik heb het ook een tijdje zonder gedaan. Mocht je hem nog niet hebben, kan je hem hier downloaden.

Misschien zit er een foutje in jouw new.pwn (missend }, bijvoorbeeld). Ik heb mijn, wel goed werkende, new.pwn even bij deze post gevoegd zodat je het even met die kan proberen.

Ik heb trouwens Vista, en ik heb Pawno gewoon altijd goed kunnen gebruiken zonder dat ik hem met admin rechten hoef uit te voeren... maar dat komt misschien omdat ik UAC heb uitgezet.

Bij deze new.pwn ook een Unable to compile error, met UAC uit.

Bewerkt: door Donald F. Duck
Link to comment
Delen op andere websites

[...]

Ik heb maar even mijn volledige Pawno-map toegevoegd, kijk eens of het met deze bestanden lukt. Mocht het met deze niet lukken, weten we in ieder geval dat het probleem niet bij de bestanden ligt. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Het ligt dus niet aan de bestanden: Unable to compile 'new.pwn'...

Dan zou ik het ook niet weten. Je kan natuurlijk lang bezig zijn met het werken maken van Pawno, maar je kan ook een andere script editor downloaden. Hier kan je een lijst met editors vinden. Als je trouwens PawnSciTE download van deze pagina, kan je trouwens zien of je computer problemen heeft met pawncc.exe, omdat dit programma deze ook gebruikt.

Succes! ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Het ligt dus niet aan pawncc.exe, want de compiler in PawnSciTE werkt goed, alleen weet ik niet waar mijn amx'jes komen te staan. Als je me dat misschien kan vertellen, kan ik denk ik wel even verder.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus.. 192.168.1.3:7777 is alleen voor netwerk ?

en 84.25.70.40:7777 voor online ?

Een 192.168.xxx.xxx IP-adres is inderdaad voor je locale netwerk, het IP adres wat je kan vinden op WatIsMijnIP.nl is het IP adres waarmee anderen op jouw server kunnen. Houd wel in gedachten dat de 7777 port geopend moet zijn!

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb een vraag, sa_mp_servers.JPG ( 91.81k ) Aantal keren gedownload: 145

waar kan ik dat vinden die programma, want ik heb overal gezocht maar kon het niet vinden :puh:

Groeten, Arturiko

ps, je had ook : 127.0.0.1:7777

waar moet ik dat plaatsen?

http://www.gtaforum.nl/index.php?act=attac...st&id=28787

ik zoek dit programma

Bewerkt: door Arturiko
Link to comment
Delen op andere websites

ik heb een vraag, sa_mp_servers.JPG ( 91.81k ) Aantal keren gedownload: 145

waar kan ik dat vinden die programma, want ik heb overal gezocht maar kon het niet vinden :puh:

Groeten, Arturiko

ps, je had ook : 127.0.0.1:7777

waar moet ik dat plaatsen?

http://www.gtaforum.nl/index.php?act=attac...st&id=28787

ik zoek dit programma

Geen dank , ben al klaar :) maar toch bedankt

Link to comment
Delen op andere websites

aah, :( ik snap er niks meer van , ik ben nu bij Coordinaten en het is zo moeilijk :puh: wie kan helpen? het uitleg is goed maar ik snap er niks van xD :N

+ Als ik een eige Server maak,, wat heb ik er aan,, wat ik alleen wou is gewoon Map Editor, verder niks meer :)

maarja als ik zo veel moet doen om Map Editor te spelen, dan moet het maar xD

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb geprobeerd om /register en /login command erin te doen,

maar ben duizend sites af geweest en hij blijft maar dit zeggen als ik compile:

C:\Program Files\Rockstar Games\server\gamemodes\Untitled.pwn(2) : fatal error 100: cannot read from file: "dini"

ik weet dat dini" er iets mee te maken heeft, alleen niet precies wat, en wat het is en hoe ik het aan zou kunnen pakken.. en dini hoort geloof ik bij dudb.

als je het script nodig hebt om mij te helpen PM me dan!

!!! EDIT !!!: Problem solved.. i needed a file called Dini too... !!!

http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=61938

Download en lees de readme's!

dutils_1_10.zip

dudb_2_4.zip

dini_1_6.zip

Bewerkt: door Freaksken
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...