Jump to content

[Tutorial]Een Eigen Server Maken


Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een probleem, ik kan zelf wel op mijn server ( dúh ) maar anderen kunnen er niet op.

Zelfs niet binnen mijn lan-dinges!

Wat moet ik doen?

Poorten staan open op 7777

lanmode = 0

announce = 1

Ik heb allebij 1 al geprobeerd, en alle mogelijke combinaties.

Wie weet wat ik moet doen?

Geplaatst:
Heb je in je firewall die poort ook toegang gegeven?

Anders blokkeerd je firewall die poort ook al heb je die open gezet.

Ja, op poort 7777 zoals ik al zei :puh:

  • 1 maand later...
Geplaatst:

Hallo Ik heb een probleem ik schrijf alles netjes over van jou in me server.cfg Maar hij zegt dat mijnscript niet werkt hij laat het niet ofzo duss kan je me helpen ik heb het precies zo gedaan zoals het er stond!!!! Helpp

Geplaatst:

als ik dit invoer:

if(strcmp("/hoi", cmdtext, true) == 0)

{

SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, “***Hoi,”);

SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, “*** Welkom in mijn server!”);

SendClientMessage(playerid, COLOR_BLUE, “***Ik wens je veel plezier toe!”);

return 1;

}

en ik sla het op dan krijg ik dit:

C:\Users\Erwin\Desktop\samp\gamemodes\TEST 2.pwn(104) : error 029: invalid expression, assumed zero

C:\Users\Erwin\Desktop\samp\gamemodes\TEST 2.pwn(105) : error 029: invalid expression, assumed zero

C:\Users\Erwin\Desktop\samp\gamemodes\TEST 2.pwn(105) : error 017: undefined symbol "in"

C:\Users\Erwin\Desktop\samp\gamemodes\TEST 2.pwn(105) : error 017: undefined symbol "mijn"

C:\Users\Erwin\Desktop\samp\gamemodes\TEST 2.pwn(105) : fatal error 107: too many error messages on one line

Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

5 Errors.

Geplaatst:

Code klopt niet...

Je gebruikt het verkeerde " teken.

Dit moet het zijn...

if(strcmp("/hoi", cmdtext, true) == 0)

{

SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "***Hoi,");

SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "*** Welkom in mijn server!");

SendClientMessage(playerid, COLOR_BLUE, "***Ik wens je veel plezier toe!");

return 1;

}

Geplaatst:

Ik probeer mijn server online te zetten voor andere mensen,maar dat lukt niet

Ik restart mijn router

Ik typ bij 192.168.1.1 Username:admin Wachtwoord:admin werkt niet

Username:admin Wachtwoord: werkt niet

Username: Wachtwoord:admin werkt niet

Username:admin Wachtwoord:password werkt niet

En in mijn server werken de commands ook niet, dan geef ik mijn script aan een vriend van me, die zet hem in zijn server(die hosted is)en dan werken ze daar wel

Ligt het er mischien aan dat de commands niet werken omdat er geen andere mensen in mijn server kunnen?

En in het begin als ik een skin kies dan zie ik ze niet

Dan kies ik er een en dan spawn ik en dan zie ik ze wel?

Kan iemand mij aub helpen wat ik snap er echt helemaal niets van XD

Geplaatst: (bewerkt)

Als ik op New druk en ik wil mijn script compileren (het nieuwe), blijft Pawno vast hangen en heb ik uiteindelijk geen gecompileerd script.

Ik gebruik Windows 7 en heb al getest met Admin uitvoeren.

Oplossing?

Bewerkt: door Donald F. Duck
Geplaatst:

Tja, windows 7 heeft nogal problemen blijven proberen zou ik zeggen soms treed dat ook wel in vista op als de gm veel fouten heeft ajoewel die bij NEW dat niet zou mogen hebben;)

Geplaatst:

Hee!

Ik ben met mijn server bezig MAAAR... ik loop elke keer tegen dezelfde fout aan.

Als ik mijn script compile ZONDER objecten werkt het gewoon

Zet ik mijn objecten erbij, krijg ik deze melding:

C:\DOCUME~1\PETERB~1\MIJNDO~1\SAMPSC~1\GAMEMO~1\GANGWA~2.PWN(39) : error 021: symbol already defined: "CreateObject"

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn??

PS: dit zijn mijn CreateObjects:

CreateObject(939, 1754.36, -1932.4, 14.1641, 0.0000, 0.0000, 0.0000);

CreateObject(930, 1751.88, -1926.45, 14, 0.0000, 0.0000, 0.7071);

CreateObject(964, 1751.87, -1926.46, 12.59, 1.87637, -1.87637, 0.7071);

CreateObject(6517, 1751.2, -1887.54, 14.1641, 0, 0, 0);

CreateObject(14826, 1765.62, -1929.52, 14.1641, 1.87637, -1.87637, 0.7071);

CreateObject(14826, 1765.56, -1921.97, 14.1641, 1.87637, -1.87637, 0.7071);

CreateObject(1676, 1793.13, -1882.23, 14.1641, 0.0000, 0.0000, 0.0000);

CreateObject(1676, 1795.43, -1882.23, 14.1641, 0.0000, 0.0000, 0.0000);

CreateObject(3415, 3975.515137, -1440.745972, 14.549644, 0.0000, 0.0000, 225.0000);

EDIT: zie net dat met voertuigen het zelfde gebeurt.

Geplaatst:

Oftewel heb jij 2x a_samp geinclude, oftewel gebruikt 1 van je includes hier een eigen functie voor of heb je een #define met dat in, net als met die voertuigen,

ik denk dat je gewoon 2x a_samp include, of een onderverdeling ervan zoals a_players.

Geplaatst: (bewerkt)

Oftewel heb jij 2x a_samp geinclude, oftewel gebruikt 1 van je includes hier een eigen functie voor of heb je een #define met dat in, net als met die voertuigen,

ik denk dat je gewoon 2x a_samp include, of een onderverdeling ervan zoals a_players.

Sorry, i denk dat ik je niet begrijp!

bedoel je nou dat er waarschijnlijk 2x a_samp in staat?

Zal ik je anders even het hele script sturen via PB? xD

Greetz

EDIT:

Heb mijn script bijgewerkt met gangzones en jawel hoor:

error 021: symbol already defined: "CreateObject"

error 021: symbol already defined: "OnGameModeInit"

error 021: symbol already defined: "OnPlayerSpawn"

Greetz

Bewerkt: door Peter_ID29

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...