Jump to content

[Tutorial]Een Eigen Server Maken


Sandra

Recommended Posts

Dan wordt het wat lastiger, want dan moet je eerst een poort van je router openen, waardoor je vrienden verbinding kunnen maken.

Dan moet je naar de site van de router gaan (door je ip-adres in de adresbalk van je internet browser te typen, en op enter te drukken)

Als je dan de poort: 7777 opent, dan moet het werken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ten eerste wil ik zeggen dat de "1" achter je naam van de gamemode in server.cfg daar helemaal niet hoeft, mijn server werkt ook gewoon als er geen 1 achter staat :S,

ten tweede voor 2 posts hierboven raad ik je aan als je je server voor je vrienden beschikbaar wilt maken even deze tut door te lezen wat onmogelijk is om in 3 zinnen te vertellen zoals degene boven mij heeft geprobeerd.

Bewerkt: door Morph1
Link to comment
Delen op andere websites

nu eindelijk dat me server leeg is ging ik verder met de tut. maar dan stuit ik op het probleem dat je dat meisje toekanvoegen . ik ging met cj er heen had die command gedaan en ging weer die tut volgen ..

ik had alles was ik in moes voeren ingevuld bij de scipt en ik doe f5 hij gaf geen errors . dus ik kijk in game heb ik nog maar 1 mannetje ook helemaal geen mesiej erin ... dus ik denk laat ik het zelfde proberen alleen met die bullet maar tevergeefs werkt ook niet ...

moet ik niet in die server sfg invullen bij filterscript ofzo iets ???

Link to comment
Delen op andere websites

nu eindelijk dat me server leeg is ging ik verder met de tut. maar dan stuit ik op het probleem dat je dat meisje toekanvoegen . ik ging met cj er heen had die command gedaan en ging weer die tut volgen ..

ik had alles was ik in moes voeren ingevuld bij de scipt en ik doe f5 hij gaf geen errors . dus ik kijk in game heb ik nog maar 1 mannetje ook helemaal geen mesiej erin ... dus ik denk laat ik het zelfde proberen alleen met die bullet maar tevergeefs werkt ook niet ...

moet ik niet in die server sfg invullen bij filterscript ofzo iets ???

Je hoeft niks extra's in de server.cfg in te vullen als je meerdere skins wilt toevoegen aan je server. Als je me de code laat zien, die je hebt gebruikt om het meisje toe te voegen, dan kan ik misschien wel zien wat er aan de hand is...
Link to comment
Delen op andere websites

nu eindelijk dat me server leeg is ging ik verder met de tut. maar dan stuit ik op het probleem dat je dat meisje toekanvoegen . ik ging met cj er heen had die command gedaan en ging weer die tut volgen ..

ik had alles was ik in moes voeren ingevuld bij de scipt en ik doe f5 hij gaf geen errors . dus ik kijk in game heb ik nog maar 1 mannetje ook helemaal geen mesiej erin ... dus ik denk laat ik het zelfde proberen alleen met die bullet maar tevergeefs werkt ook niet ...

moet ik niet in die server sfg invullen bij filterscript ofzo iets ???

Je hoeft niks extra's in de server.cfg in te vullen als je meerdere skins wilt toevoegen aan je server. Als je me de code laat zien, die je hebt gebruikt om het meisje toe te voegen, dan kan ik misschien wel zien wat er aan de hand is...

of je restart je server gewoon :cab::duh:

Link to comment
Delen op andere websites

nu eindelijk dat me server leeg is ging ik verder met de tut. maar dan stuit ik op het probleem dat je dat meisje toekanvoegen . ik ging met cj er heen had die command gedaan en ging weer die tut volgen ..

ik had alles was ik in moes voeren ingevuld bij de scipt en ik doe f5 hij gaf geen errors . dus ik kijk in game heb ik nog maar 1 mannetje ook helemaal geen mesiej erin ... dus ik denk laat ik het zelfde proberen alleen met die bullet maar tevergeefs werkt ook niet ...

moet ik niet in die server sfg invullen bij filterscript ofzo iets ???

Je hoeft niks extra's in de server.cfg in te vullen als je meerdere skins wilt toevoegen aan je server. Als je me de code laat zien, die je hebt gebruikt om het meisje toe te voegen, dan kan ik misschien wel zien wat er aan de hand is...

of je restart je server gewoon :cab::duh:

ik heb zeg maar de id van het meisje wat op pagina 1 staat en .. hoe moet ik die server herstarten seker weg klikken en weer samp server openen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

nu eindelijk dat me server leeg is ging ik verder met de tut. maar dan stuit ik op het probleem dat je dat meisje toekanvoegen . ik ging met cj er heen had die command gedaan en ging weer die tut volgen ..

ik had alles was ik in moes voeren ingevuld bij de scipt en ik doe f5 hij gaf geen errors . dus ik kijk in game heb ik nog maar 1 mannetje ook helemaal geen mesiej erin ... dus ik denk laat ik het zelfde proberen alleen met die bullet maar tevergeefs werkt ook niet ...

moet ik niet in die server sfg invullen bij filterscript ofzo iets ???

Je hoeft niks extra's in de server.cfg in te vullen als je meerdere skins wilt toevoegen aan je server. Als je me de code laat zien, die je hebt gebruikt om het meisje toe te voegen, dan kan ik misschien wel zien wat er aan de hand is...

of je restart je server gewoon :cab::duh:

Jub :Y

ik heb zeg maar de id van het meisje wat op pagina 1 staat en .. hoe moet ik die server herstarten seker weg klikken en weer samp server openen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 maanden later...

Hey,

Ik heb het allemaal wel geprobeert maar het lukt met niet helemaal.

Ik heb de server al online gekregen een spawnpoint gemaakt en die werkt.

Dat meisje en cj staan erin.

Alleen als ik connect moet je een skin kiezen alleen ze zijn bij mij onzichtbaar dus ik kan niet kijken welke ik kan kiezen ik kan wel met het pijltje kiezen maar dat weet ik niet welke het is.

Dan als ik op spawn klik zie je hem wel maar om te kiezen niet.

En nog een probleem die commands lukken me niet.

Je moet het toch hier plaatsen:

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])

{

if (strcmp("/mycommand", cmdtext, true, 10) == 0)

{

// Do something here

return 1;

}

return 0;

Maar hoe werkt dat dan?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 weken later...

hallo.

ik ben begonnen met een samp server maar bij de server.cfg moet ik dit invullen:

echo Executing Server Config...

lanmode 0

rcon_password changeme (wachtwoord is al ingevuld)

maxplayers 32

port 7777

hostname SA-MP 0.3 Server (zelf een naam gegeven)

gamemode0 grandlarc 1 (grandlarc 1 weggehaald en mijnscript neergezet)

filterscripts base gl_actions gl_property gl_realtime gl_mapicon ls_elevator

announce 0

query 1

weburl www.sa-mp.com

onfoot_rate 40

incar_rate 40

weapon_rate 40

stream_distance 300.0

stream_rate 1000

maxnpc 0

logtimeformat [%H:%M:%S]

kan iemand me helpen want het ziet er anders uit het script heet trouwens mijnscript en staat in de map van pwano.

als ik dit invul wat in de toriul staat krijg ik errors. kan iemand me helpen.

dit is de server log:

----------

Loaded log file: "server_log.txt".

----------

SA-MP Dedicated Server

----------------------

v0.3c R2, ©2005-2011 SA-MP Team

[07:59:08]

[07:59:08] Server Plugins

[07:59:08] --------------

[07:59:08] Loaded 0 plugins.

[07:59:08] I couldn't load any gamemode scripts. Please verify your server.cfg

[07:59:08] It needs a gamemode0 line at the very least.

alvast bedankt

Link to comment
Delen op andere websites

"mijnscript.pwn" en "mijnscript.amx" moeten in de "gamemodes"-map. Eigenlijk is de .amx genoeg, maar dan zul je Pawno moeten laten weten waar je de .amx wilt (bij het compileren).

bedankt ik heb alles in gamemode verwijdert en mijscript er geplakt en nou werkt hij bedankt meschien moet dat ook nog in de turiol wand ik wist het niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...