Jump to content

Duidelijk een probleem

Recommended Posts

Geplaatst:

Sinds een tijdje heb ik een groot probleem op mijn computer. Ik was namenlijk lekker een beetje aan het klooien in SA met een carspawner, toen opeens een bluescreen of death voorgeschoteld werd. Ik dacht: "lekker, naja, gewoon even opnieuw opstarten". Zo gezegd zo gedaan. Computer opnieuw proberen op te starten. Dit lukte uiteraard niet. Toen had ik door de windows CDrom erin te doen via "repareren" een nieuwe opstart sector gemaakt zodat windows wel wilde opstarten. Ik dacht dat de problemen voorbij waren. Maar helaas, ik bleek geen geluid te hebben, en ook kon ik raargenoeg niet knippen of plakken, icoontjes verslepen op het bureaublad, en word bestanden opslaan (wat bleek toen ik net een verslag voor Nederlands getypt had). Om het geluid te repareren probeerder ik als eerst de drivers opnieuw te instaleren. Dit werkte niet. Uiteindelijk besloot ik in m'n bios te gaan en te kijken of daar iets mis was. Er leek niets raar, maar ik had toch maar de "Default Crash Safe Settings" in te schakelen waardoor ik hoopte dat het iets zou opleveren. Natuurlijk gebeurde dat niet. Toen ik later op het internet wat rondzocht voor een oplossing, vond ik iets wat wel leek op een oplossing voor het knippen/plakken probleem. Dit zou namenlijk te maken hebben met ".NET" oid. Een site adviseerde iemand met het zelfde probleem .NET opnieuw te downloaden. Dus dit probeerde ik ook. Na veel gerotzooi op sites met validatie cheks en andere ongein kon ik de installer eindelijk downloaden, en daarna begon 'ie met instaleren. Helaas, een error: "Error: Installation failed for component RGB Rast. MSI returned error code 1601" "DepCheck indicates RGB Rast is not installed." Dus RGB Rast is kennelijk niet geïnstalleerd. Dus ik zoeken naar dat RGB Rast, en heb het kunnen downloaden. Och nee, weer een fout in de instalatie "Fout tijdens installatie; dit kan komen doordat u windows in de veilige modus heeft gestart, of omdat windows installer niet goed geconfigureerd/geïnstalleerd is". Dus toen ging ik kijken of ik windows installer opnieuw kon downloaden en installeren. En ja, een download ervoor gevonden. Maar natuurlijk: Een fout tijdens de installatie: "Fout; cryptografie service waarschijnlijk niet geopend" ofzoiets. Dus ik zoeken naar cryptografie service op het internet. Jahoor! Een hit. "Doe start > uitvoeren > typ "services.msc" in en druk op enter > zoek service voor cryptografie, en doe rechtermuisknop en druk op starten, dan zou het weer normaal moeten zijn" Dus ik doe dat, en wat blijkt? "Fout: Kan de Service voor cryptografie op lokale computer niet starten; Fout 1068: Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart". En daar loop ik vast. Ik kan dus niet iets aanzetten wat ik nodig heb om iets te installeren wat ik nodig heb om iets te installeren wat ik nodig heb om iets te instaleren wat ik nodig heb om mijn probleem mogenlijk op te lossen.

Heeft iemand hier ookmaar iets voor een idee op wat ik zou kunnen doen!? Systeem herstel doet het btw ook niet meer, en opnieuw windows instaleren is ook geen optie. Gelukkig heb ik wel onlangs een nieuwe computer besteld, en is hulp nabij. Maar tot die tijd dat die aankomt, zit ik nog met deze computer, waar ik oa geen games ed op kan spelen, omdat 'ie zegt "no soundcard found", dus een oplossing hierbij is zeer gewenst.

Ookal zal ik hier waarschijnlijk geen hulp krijgen, ik vond dat ik dit verhaal even kwijt moest.

Dus, ookal kan je me waarschijnlijk niet helpen:

Alvast bedankt.

Geplaatst: (bewerkt)

Het snelste en makkelijkste lijkt me toch opnieuw installeren, maar dat is kennelijk geen optie :puh:

Ik krijg het vermoeden dat je register naar de klote is... hier worden alle paths en andere zooi die programma's nodig hebben om goed te draaien opgeslagen.

En zo te zien heb je een aantal programma's die het niet doen..

en steeds als je iets wilt fixen mist er iets anders dus mijn gok gaat richting het register.

Natuurlijk zou je alle programma's opnieuw kunnen installeren, maar dit brengt waarschijnlijk weer andere problemen met zich mee, zoals het niet meer soepel draaien van windows.

Wederom is het veel sneller om windows opnieuw te installeren ik zou deze keuze toch maar eens overwegen.

Ik zoek wel even naar het laatste probleem =D

,K

[edit] http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?p=1178326

soortgelijk probleem.

Bewerkt: door Dhr.Gybrus
Geplaatst:

Ik denk dat er hardware kapot is. Weet je zeker dat je Windows-cd heel is? Als die kapot is, kan dat een oorzaak zijn van een mislukte Windows-installatie. Probeer eens je hardeschijf te laten checken op fouten: Verkenner > Rechtermuisklik op schijf > Eigenschappen > Extra > Schijf controleren op fouten > Nu controleren. (Bij Windows XP zal het ongeveer hetzelfde zijn, dit is dus voor Vista.) Als dat ook niet werkt, ben ik bang dat de laatste optie formatteren is, maar je ziet Windows opnieuw installeren niet zitten. Mocht je dat wel doen, zorg in ieder geval voor een goede backup van je bestanden. ;)

...dus mijn gok gaat richting het register.

Ik had ookal zo het vermoeden dat er daar iets fouts zat (dat stond oa ook op andere sites).

Is er niet iets van een register fixer oid?

En die link uit je edit:

Precies: Ik heb fout 3 en 4 uit dat topic ook.

En TC:

Zo ver ik weet is mijn windows CDrom helemaal in orde.

Voor XP gaat die foutcontrole idd precies het zelfde. Alleen is het probleem groter dan ik dacht. Tijdens de controle zegt 'ie namenlijk "Kan de foutcontrole niet voltooien". :?

Bewerkt: door Nickonly

Over die cd als er een kras of iets dergelijks op staat dan krijg je vast wel een error dan stopt die niet automatisch met installeren.

Kijk hier eens: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1109463

Een file waardoor een externe gebruiker verschillende onderdelen locked en zo jou het leven zuur maakt... :puh:

Dit zou natuurlijk helemaal geen verband kunnen vormen, maar even checken kan geen kwaad toch?

,K

Bewerkt: door Dhr.Gybrus
Geplaatst:

Ik denk niet dat op die site ik iets nuttigs kan vinden om m'n probleem op te lossen. Hij heeft steeds een oplossing... ...die het dan weer niet doet.

Dus iemand een register fixer of een andere oplossing oid?

Geplaatst:

Ik denk dat je het maar zo moet laten en gewoon wachten op je nieuwe PC, maak vooral back-up van je bestanden voordat Windows helemaal niet opstart. dus doe het op een cdtje ofso. Of zegt het brand programma ookal weer een error? :7 nja je kan niet echt veel doen Windows is gewoon naar de klote al zouw ik in z,n situatie komen of het begint al dan neem ik niet eens de moeite om het op te lossen, meestal installeer ik Windows meteen helemaal opnieuw. Maarja aangezien het geen optie bij jouw is houd het op.

je kan nog proberen CCleaner te draaien om wat fouten en rotzooi eruit te halen. En misschien je harde schijf defragmenteren maar voorderest kan je echt niet veel meer. Dit is iniedergeval een register en onherstelbare fouten problemen :Y

mag ik miss vragen hoelang jouw Windows al op die PC zit ??

Geplaatst:
Ik denk dat je het maar zo moet laten en gewoon wachten op je nieuwe PC, maak vooral back-up van je bestanden voordat Windows helemaal niet opstart. dus doe het op een cdtje ofso. Of zegt het brand programma ookal weer een error?

Nee, geen error bij brandprogamma's. Ik zet het namenlijk gewoon simpel op m'n externe HD! Maarnee, dat kan niet. Ik kan niet slepen/kopiëren/plakken.

:7 nja je kan niet echt veel doen Windows is gewoon naar de klote al zouw ik in z,n situatie komen of het begint al dan neem ik niet eens de moeite om het op te lossen, meestal installeer ik Windows meteen helemaal opnieuw. Maarja aangezien het geen optie bij jouw is houd het op.

:7

je kan nog proberen CCleaner te draaien om wat fouten en rotzooi eruit te halen. En misschien je harde schijf defragmenteren maar voorderest kan je echt niet veel meer. Dit is iniedergeval een register en onherstelbare fouten problemen :Y

mag ik miss vragen hoelang jouw Windows al op die PC zit ??

Veel te lang...

Defragenteren wil'ie overigens ook niet meer doen. CCleaner ga ik nu proberen.

Geplaatst:

als je niks kan he zoals je bestanden op een externe HD zetten dat lukt dus niet want je kan niet slepen enz. :7

wat jij het beste kan doen is alles gewoon op die hardeschijf laten en als je je nieuwe PC heb douw je die hardeschijf in je nieuwe PC en dan haal je de bestanden ervan af. :Y

maarja mss had je dat al in je hooft bedacht?

Geplaatst:

Jep, precies dat idee had ik.

CCleaner werkt overigens ook niet echt. Ik heb echter wel nu 4 gig geheugen meer vrij erdoor. :tu:

Nah, dan maar een tijdje zonder goed werkende computer. :-(

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...