Jump to content

E107: Kan niet connecten met database

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik wou vandaag E107 uitproberen, heb alles goed geupload en ge-chmod, maar ik krijg een raar probleem bij de installatie...

Ik krijg namelijk:

''Kan niet connecten met database''

Nu weet ik dat het mijn eigen schuld is, ik heb een database aangemaakt genaamd:

aplpla_root.

Nu staat er bij de installatie 2 mySQL namen. Ik dacht zoals gewoonlijks (tenminste bij PHPFusion) dat je gewoon aplpla_root moet invoeren, maar dat lukt niet.

Plaatje:

Ik heb bij nummer 1 gewoon localhost getypt.

Bij nummer 2, mijn database: aplpla_root

Bij nummer 3 wachtwoord.

Bij nummer 4 weet ik het niet. Ik voerde daar: aplpla_root in, maar dat werkte niet. Ook staat er een vakje met [] Create, wat ik niet begrijp.

Mijn host: Freehostia.

Alvast bedankt. :Y

Geplaatst: (bewerkt)

Bij nummer 4 moet je denk ik het zelfde invullen als bij je Database gebruikersnaam.

In jouw geval 'aplpla_root' dus.

Die MySQL server verschilt van host tot host, en ik weet niet precies hoe dat bij Freehostia is. Maar volgens mij moet 'localhost' goed zijn.

Edit: Ofwel moet je bij MySQL server eens 'mysql0.freehostia.com' proberen invullen. )

Bewerkt: door Hanneswasco
Bij nummer 4 moet je denk ik het zelfde invullen als bij je Database gebruikersnaam.

In jouw geval 'aplpla_root' dus.

Die MySQL server verschilt van host tot host, en ik weet niet precies hoe dat bij Freehostia is. Maar volgens mij moet 'localhost' goed zijn.

Edit: Ofwel moet je bij MySQL server eens 'mysql0.freehostia.com' proberen invullen. )

Raar, hij doet het opeens. _O_

Bedankt Hanneswasco! :tu::Y

@hieronder:

Jij ook bedankt voor de moeite! :Y

Bewerkt: door Gangsta

MySQL server: Je moet je eerst inloggen via Freehostia en dan ga je naar "MySQL Databases". Daar zie je dan weer onderaan alle databases die je hebt aangemaakt. Onder alle databases staat er "Database server:" die link die erachter staat moet je kopieren en plaatsen bij MySQL server.

MySQL Username: Als je bij MySQL Databases bent dan zie je onderaan allemaal databases, kopieer de naam van de Database die je wilt gebruiken voor E107. En die naam plaats je dan weer bij MySQL Username.

MySQL Password: Als je een database hebt aangemaakt moest je een wachtwoord invullen, die wachtwoord moet je hier invullen.

MySQL Database: Dit is hetzelfde als je database Username. Dus wat je bij database username invult, vul je ook hier in.

- Create Database: Niet aanvinken.

Tabel prefix: Zo laten.

Edit: Te laat...

Bewerkt: door C. Vialpando

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...