rob-v-c Geplaatst: 27 januari 2008 Rapport Geplaatst: 27 januari 2008 oke, even dit van te voren: ik weet dat een server opstarten niet 123 gedaan is, maar ik zit hier ijgelijk al een half jaar naar het zoeken! en pawno scripten kan ik onderhand ook wel. Dit is het probleem: de hele server werkt (voor mij) als ik 127.0.0.1:7777 aan mn favorieten toevoeg MAAR als ik of iemand anders 84.86.182.130:7777 (Mijn IP van mijnip.nl) aan favorieten toevoegd, maakt ie geen connectie en zegt ie steeds retriving info... Ik word er gek van, ik heb bij mijn router dit toegevoegd: (linksys WRT54G) Applications & Gaming>Port Range Forward: application:Samp|start port: 7777|end port:7777|protecol(TCP/UDP/Both):Both|Ip adress:192.168.1.101|enable:YES ik denk dat dat goed is. server CFG: echo Executing Server Config... lanmode 0 rcon_password *zou je wel wille weten he * maxplayers 32 port 7777 hostname [NL]Server [test] clan [CB] gamemode0 lvdm gamemode1 MapDesigner filterscripts adminspec vactions XtremeAdmin2 announce 1 query 1 weburl - nou... dat is ijgelijk alles... ik denk dat het misschien aan het modem(speedtouch?) ligt want die heeft volgens mij ook een firewal, maar ik kom niet in de config of wat dan ook om poorten te forwarden... HELP ME (PLEASE) :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: Reageren
rob-v-c Geplaatst: 30 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 30 januari 2008 (bewerkt) btw, moet je een Static ip address hebben?? ik heb een dynamisch volgens mij Bewerkt: 30 januari 2008 door rob-v-c Reageren
NLfighter Geplaatst: 30 januari 2008 Rapport Geplaatst: 30 januari 2008 iedereen heeft een static en dynamisch ip adres. http://myip.nl/<< dat is je static ip gloof ik. Reageren
rob-v-c Geplaatst: 30 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 30 januari 2008 iedereen heeft een static en dynamisch ip adres. http://myip.nl/<< dat is je static ip gloof ik. als ik naar mn router ga, dan staat er zon selectiebalke, met dynamic, static en nog wat andere soorten van ip addressen in ik heb geprobeerd static te maken maar er steeds iets mis met de ingevulde gegevens darom heb ik het maar dynamisch gelaten -.- Reageren
rob-v-c Geplaatst: 10 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 10 februari 2008 omg, weet echt niemand hoe je dit probleem zou kunnen oplossen? Reageren
Azer Geplaatst: 11 februari 2008 Rapport Geplaatst: 11 februari 2008 Of je een dynamisch of statisch ip hebt doet er niet toe. Het gaat meer om je interne (lan) en externe ip (internet), zoals je al in je router hebt aangegeven is 192.168.1.101 jouw interne ip (het lanip van jouw pc dus, dit is ook te controleren dmv: uitvoeren/run > cmd > ipconfig en dan vind je het lokale ip achter Ip Address / IPv4 Address). Mocht je alles dus goed hebben ingevult in je router dan moet je server bereikbaar zijn op je externe ip, dat ipadres kun je vinden op deze pagina. Mocht je problemen hebben het met openzetten van poorten op je router, bekijk dan de handleiding van je router of vraag het desnoods in het Computer Talk forum van GTAForum. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.