Jay; Geplaatst: 27 januari 2008 Rapport Geplaatst: 27 januari 2008 (bewerkt) In de uitzending van Zembla word er aandacht besteed aan de verslaving die gamen soms met zich meebrengt. Natuurlijk horen we hier vaker het een en ander over maar opvallend is de discussie of er tijdens het spelen van de game een soort waarschuwingssysteem moet komen waarin er op een rustige manier gezegd word, Neem even 5 minuten pauze of Ga over 10 minuten maar door. Ook vinden veel mensen dat het duidelijker op games moet staan. Het staat nu wel in de meeste boekjes van spellen maar ze willen dat jongeren het ook echt merken. Er bestaat op dit moment al een sofware waarbij ouders het in de game plaatsen en dat de game zich op een gegeven moment afsluit maar deze is echter erg makkelijk te kraken.. Hoe kijken jullie tegen deze opties aan? Bewerkt: 27 januari 2008 door Jay; Reageren
Gangsta-CJ Geplaatst: 27 januari 2008 Rapport Geplaatst: 27 januari 2008 fuck it. ik game soms 3-4 u aan een stuk, daar voel ik niets van..soms een beetje hoofdpijn maar er zijn mss personen die hier gevoeliger aan zijn, vooral kinderen, in dat geval is de melding wel handig Reageren
T@rget Geplaatst: 28 januari 2008 Rapport Geplaatst: 28 januari 2008 Nou, ik heb mijn eigen PC, en daar heb ik zelf alles aan betaalt, er staat ook een wachtwoord op dus ze komen er niet in, laat staan dat ze zo'n programma kunnen installeren. En als ze dat wel doen heb ik het er binnen 5 minuten weer af Reageren
moechy Geplaatst: 29 januari 2008 Rapport Geplaatst: 29 januari 2008 Ze zijn het echt tot het uiterste aan het drijven als we nu willen gamen doen we het toch zolang onze schoolresultaten er niet onder te leiden komen is er volgens mij geen probleem. Reageren
M4X Geplaatst: 29 januari 2008 Rapport Geplaatst: 29 januari 2008 Wat een onzin zeg. Ik kan heel veel dingen opnoemen die misschien wel verslavend kunnen zijn, en inmiddels weet iedereen dat gamen daar één van is. In de boekjes staan al meer dan genoeg voorzorgs maatregelen, en om het nou nog erger te maken lijkt me niet nodig. Op pakjes sigaretten staat toch ook alleen dat het dodelijk is, en niet dat je bijvoorbeeld maar bepaald aantal sigaretten per dag mag nemen? Ik vind dat het gewoon je eigen verantwoordelijkheid is, of je 10 uur aan één stuk door in een pikdonkere kamer speelt, of dat je in een goed verlichte ruimte speeld met na elk uur een kwartier pauze. Bij jongeren kinderen snap ik het nog wel, maar dan moet de ouders de verantwoordelijk op zich nemen. Gamen blijft gewoon een erg leuk hobby en ik vind het jammer dat het steeds zo negatief in het nieuws komt, bijvoorbeeld door Manhunt 2, de verslavende werking van gamen, het aanzetten tot geweld in games en noem maar op. Niet iedereen die gamed heeft meteen geen sociaal leven meer en is meteen verslaaft. Dat is slechts een kleine groep, die ze echt niet zullen bereiken door zinloze maatregelen op games te zetten. Reageren
VforV Geplaatst: 29 januari 2008 Rapport Geplaatst: 29 januari 2008 ... opvallend is de discussie of er tijdens het spelen van de game een soort waarschuwingssysteem moet komen waarin er op een rustige manier gezegd word, Neem even 5 minuten pauze of Ga over 10 minuten maar door. Meh, ik denk niet dat het leuk is als je Half-Life 2 of Crysis speelt dat er plots een waarschuwingsvenster in beeld komt. Ik ben niet echt verslaafd aan een game momenteel (slechte pc), wel speel ik regelmatig DoD en ik heb wel eens gehad dat ik begon te spelen en dat er 4 uur verstreken waren toen ik weer stopte. Maar ik ben niet verslaafd zoals sommige World of Warcraft spelers die berekenen wanneer ze kunnen gamen, vlug even slapen en de wekker zetten om terug verder te kunnen spelen, tot ze in coma vallen. Reageren
Gangsta-CJ Geplaatst: 30 januari 2008 Rapport Geplaatst: 30 januari 2008 gelijk hebben jullie gaan wandelen is ook een gevaarlijke hobby als je het zo bekijkt, je kan ieder moment overeden worden. in heel belgie is 1 jongen in coma gevallen omdat hij verslaafd was an zoon gayspel world of warcraft.... en direct zaging van gameverslavingen.. als je een zwakke persoonlijkheid hebt dan moet je maar niet gamen Reageren
Mirrrr Geplaatst: 30 januari 2008 Rapport Geplaatst: 30 januari 2008 Mijn neefje zat in het programma. Die is namelijk opgenomen geweest voor Game verslaving. Vond het best goed gedaan. Ik hoop dat ze in Nederland het ook eens gaan erkenen als een echte psychische ziekte. Op dit moment kost het nog een kapitaal om jezelf te laten behandelen tegen gameverslaving. Reageren
VforV Geplaatst: 3 februari 2008 Rapport Geplaatst: 3 februari 2008 in heel belgie is 1 jongen in coma gevallen omdat hij verslaafd was an zoon gayspel world of warcraft....en direct zaging van gameverslavingen.. als je een zwakke persoonlijkheid hebt dan moet je maar niet gamen Ook Het Nieuwsblad gelezen? Maar die gast die dronk koffie en Red Bull om wakker te blijven, en speelde de hele nacht door. @__@ Het langste dat ik gegamed heb was eens tot 4 uur 's nachts, MTA SA Race, met SummerBase, Mazzeltje, GTA-Sheep en nog een paar GTAF leden, op de Mr. Green server. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.