Jump to content

cabrio - coupé

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo allemaal!

Ik heb al diverse dingen gemod, zowel VC als SA, maar nou was ik weer eens in VC aan het modden en kwam ik een probleempje tegen waar ik niet uit kom en me maar bezig blijft houden.

Ik heb de stinger (cabrio) vervangen door een andere auto (niet cabrio). Als ik nou instap doet hij dat als ware het een cabrio (ovr de deur in de auto springen). Ik heb de handling en de deafault lines al veranderd door niet-cabrio auto's om te testen en ook de desbetreffende col file vervangen door een niet-cabrio maar nogsteeds springt Tommy door het dak de auto in. Btw. Als ik er op spring loop ik wel over het dak, dus niet dat ik na de voorruit al het ware "naar binnen" val (maw: col file is ok?).

Waar zit het 'em nou in? in het model (dff)? of zie ik iets kleins over het hoofd? of.... kan het gewoon niet?

Laatste lijkt me stug want je kunt ook vrachtwagens/bussen met gewone auto's vervangen en daar stappens ze wel gewoon in. Although, bij de coach is dat niet het geval.

Ben benieuwd wie en wat er word gezegd!

Bewerkt: door Little_Ghost
Geplaatst:

Het ligt niet aan de dff, het ligt niet aan de vehicles.ide.

Nee.....het ligt aan de handling.cfg :Y

Als je die lijn vervangt voor een niet-cabriolet, dan springt hij niet erin.

Hij trekt dan de deur open en stapt dan in.

Geplaatst:
Although, bij de coach is dat niet het geval.

Volgens mij is dat een bug. Ik heb al zo vaak geprobeerd met verschillende mods de coach te modden maar dan loopt vc altijd vast als je op een plek komt waar de choach zou moeten rijden.

Geplaatst:

Vaag. Dat dacht ik dus ook maar zover ik weet is de gebruikte line goed. Ik heb het getest met een zeer zeker niet cabrio en toch sprong hij nog door het dak.... ARGH! Nou begin ik te twijfellen... Ik test het één dezer dagen nog wel een keer en dan laat ik nog wel weer wat van me horen.

In iedergeval alvast bedankt!! :)

Volgens mij is dat een bug. Ik heb al zo vaak geprobeerd met verschillende mods de coach te modden maar dan loopt vc altijd vast als je op een plek komt waar de choach zou moeten rijden.

>>> Door Wazuup: Aub niet dubbelposten.<<<

Heb de coach gereplaced met een andere bus-achtige. Ze stappen wel in door de deur maar verdwijnen als ze naar binnen lopen (getest door stukje busroute te rijden), dus dat lijkt wel te werken. Vastlopers heb ik nog niet gehad maar ik weet ook niet of er al een keer een bus gespawnd is geworden. Zal één dezer dagen wel eens bij een bushalte gaan staan en wachten en kijken wat er dan gebeurt. I'll let you know!

Heb de coach gereplaced met een andere bus-achtige. Ze stappen wel in door de deur maar verdwijnen als ze naar binnen lopen (getest door stukje busroute te rijden), dus dat lijkt wel te werken. Vastlopers heb ik nog niet gehad maar ik weet ook niet of er al een keer een bus gespawnd is geworden. Zal één dezer dagen wel eens bij een bushalte gaan staan en wachten en kijken wat er dan gebeurt. I'll let you know!

Vorrige keer dat ik het heb getest was met een aangepaste main.scm (bus spawnen en dan stukje busroute gereden). Heb het net geprobeerd door naar een busstop te rijden en daar is het volgende uit gekomen: met een ongemodde gta3.img (vc) getest met die coach. En hij deed het.. toen heb ik het geprobeerd met de gemodde img file (waar dus meer mods in gedaan zijn) en dan werkt hij niet meer zodra je (ik?) de dff file vervang. Hett heeft bij de coach dus niets te maken met default.ide, handling.cfg, carcols.dat, de texture of de ifp file.

Alleen wat dus zo vreemd is: Waarom werkt het dan wel in een ongemodde img? Memory issues perhaps?!

Geplaatst:

Snap niet hoe de VC engine in mekaa zit maar hoe de player erin stapt

gebeurt niet in de dff file, maar juist in handling.cfg.

Anders is de dff raar.

In SA is handling de oorzaak hoe de player erin stapt, gebeurt niet via de dff file.

Een dff file is een 3D model, welke vorm het heeft zeg maar.

Anders kun je hier even aanvragen:

http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=26470

Vaag. Dat dacht ik dus ook maar zover ik weet is de gebruikte line goed. Ik heb het getest met een zeer zeker niet cabrio en toch sprong hij nog door het dak.... ARGH! Nou begin ik te twijfellen... Ik test het één dezer dagen nog wel een keer en dan laat ik nog wel weer wat van me horen.

Nou, ik heb net de line van de stinger, vervangen met de line van de landstalker en hij sprint nogsteeds vrolijk door het dak (behalve dan als er iemand in zit of asl je aan de passagierskant instapt, maar daar deed hij dat zowiezo al niet). Het is dus niet de handling.cfg, hoe logisch het ook zou zijn. Nog meer ideeën of andere ervaringen?

[edit]

Ik heb zojuist de GTAViceCityCAREditor gedownload, en daarmee kun je dus ook de flags in duidelijke leesbare taal zien en eventueel veradneren. De "no-roof" parameter staat gewoon uit. Maw: waarom Tommy nog door het dak springt is mij echt een raadsel. :?

[editII]

Heb nog wat zitten aanklooien en heb een originele, schone, on gemodde GTA VC genomen, een stinger, en daar voor alle duidelijukheid een mule handling (en voor de zekerheid ook mule col) op gezet. Hij reed net zo sloom als een mule maar... het was nogsteeds een cabrio, maw, Tommy sprong gewoon over de deur om in de auto te komen.

Ik dacht dat in handling.cfg en in vehicle.ide zat, dat animatie zooi

Bewerkt: door FerryN
Geplaatst:

Nou, ik heb net de line van de stinger, vervangen met de line van de landstalker en hij sprint nogsteeds vrolijk door het dak (behalve dan als er iemand in zit of asl je aan de passagierskant instapt, maar daar deed hij dat zowiezo al niet). Het is dus niet de handling.cfg, hoe logisch het ook zou zijn. Nog meer ideeën of andere ervaringen?

[edit]

Ik heb zojuist de GTAViceCityCAREditor gedownload, en daarmee kun je dus ook de flags in duidelijke leesbare taal zien en eventueel veradneren. De "no-roof" parameter staat gewoon uit. Maw: waarom Tommy nog door het dak springt is mij echt een raadsel. :?

[editII]

Heb nog wat zitten aanklooien en heb een originele, schone, on gemodde GTA VC genomen, een stinger, en daar voor alle duidelijukheid een mule handling (en voor de zekerheid ook mule col) op gezet. Hij reed net zo sloom als een mule maar... het was nogsteeds een cabrio, maw, Tommy sprong gewoon over de deur om in de auto te komen.

Ik dacht dat in handling.cfg en in vehicle.ide zat, dat animatie zooi

Heb ondertussen ook met een adner model getest op de comet en daar werkt het wel... zal dus wel aan dat model liggen... f*cked up dff ofzo, geen idee...

Heb je bij deze mod ook handling en vehicle lijn vervangen of alleen de DFF en TXD ?

Anyway, het ligt zeker niet aan de DFF, zoals GTA_XP ook al zei. In SA bestaan er (dacht ik) CarAnimGroups met passende .ifp animaties voor het instappen in voertuigen. Onder welke AnimGroup een voertuig valt, wordt wel in een tekstbestand bepaald. Of dat nu handling.cfg of default.ide o.i.d. was zou ik zo niet weten. In VC ligt de zaak echter anders. Ik heb het vermoeden dat het bij VC wel eens hardcoded zou kunnen zitten, aangezien de animaties van voertuigen die in VC staan, niet bepalen hoe de speler in moet stappen. Zijn er bepaalde mods die veranderen op welke manier de speler in het voertuig stapt? (Ook al is het maar vanwege een andere verhouding/positie tot de deur.) Misschien dat je dan daar even kunt kijken hoe ze het voor mekaar hebben gekregen.

Correct me if I'm wrong...

Edit: sorry hoor. Ik had dat wel degelijk gelezen trouwens, maar ik had t verkeerd begrepen. Ik begreep dat ie een auto verving door een auto met dezelfde instap-animatie, namelijk door te springen. Oh met quoten is trouwens niks mis hoor, alleen als je telkens dezelfde quote van een stuk of 5 berichten onder elkaar ziet is het wat aan de lange kant. Eén berichtje quoten is niks mis mee :)

Bewerkt: door K.O.

Als het hardcoded zou zijn, waarom lukt het hem met een andere mod wel met de deur in te stappen en niet door het dak?

Daarom vroeg ik of ie ook die lijnen vervangen had, en of bij die andere niet.

Want miss. had de maker hetzelfde.

Als jij eens de topic zou doorlezen, had je ook gelezen dat het met een ander model het wel lukte op de deur te gebruiken ipv. over de deur te springen.

Greetz

Edit: Zo beter met die quote gevallen?

Heb je bij deze mod ook handling en vehicle lijn vervangen of alleen de DFF en TXD ?

Alles, DFF, TXD, COL, handling, default en carcols. Overige mods werken wel gewoon naar behoren.

De auto vervangt een cabrio maar is zelf met een soft-top extra zeg maar. Om rariteiten te voorkomen is het natuurlijk het best om door de deur in- en uit te stappen. Heb een andere mod, zelfde geval mbt dak, en daar word zelfs geregistreerd of het dak er op zit of niet (wtf?!?). Al na ge lang het dak aanwezig is of niet, stapt hij op de bijbehorende manier in.

Geplaatst:

Weet je wat, als ik jou was zou ik de VC modders contacteren hoe ze dat doen ;)

Dat scheelt een hoop gerotzooi aan de VC engine.

In SA is dit héél erg gemakkeljk door de handling.cfg te aanpassen.

Maar VC...

Kan je beter aan VC modders vragen hoe ze dat doen.

Geplaatst:
Weet je wat, als ik jou was zou ik de VC modders contacteren hoe ze dat doen ;)

Dat scheelt een hoop gerotzooi aan de VC engine.

In SA is dit héél erg gemakkeljk door de handling.cfg te aanpassen.

Maar VC...

Kan je beter aan VC modders vragen hoe ze dat doen.

Heb me der maar bij neergelegd dat het in het model zit ofzo... in ieder geval, dat ik er niets aan kan doen dmv filetje editen. Dat wat ik er aan kan doen heb ik gedaan dus.... In iedrgeval allemaal bedankt!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...