Ferre Geplaatst: 28 januari 2008 Rapport Geplaatst: 28 januari 2008 (bewerkt) Hallo, Ik ben op zoek naar een programma waar ik filmpjes mee kan converten naar een animated gif. Ik zoek dus een simpel, betrouwbaar programma dat werkt. Tot nu toe heb ik geen goed programma gevonden die hier aan voldeed. Het liefste wil ik een avi, mp(e)g of wmv converter maar een voor YouTube filmpjes mag ook. Oja, ik heb nog een vraag. Hoe moet ik een filmpje opslaan in CS3? ImageReady en Photoshop zijn samengevoegd en bij ImageReady had je altijd zo'n makkelijke optie om op te slaan, maar hoe moet dit nu in CS3? Alvast bedankt, Ferre. Bewerkt: 28 januari 2008 door Ferre Reageren
AwiVC Geplaatst: 28 januari 2008 Rapport Geplaatst: 28 januari 2008 (bewerkt) Op de 2e vraag heb ik sowieso een antwoord, dit doe je door File --> Save for Web&Devices te selecteren en dan GIF selecteren (Is standaard al geselecteerd). Voor je 1e vraag ga ik nog even op zoek, als ik iets vind edit ik deze post EDIT: Volgens mij kan je gewoon je filmpjes in Photoshop laden en dan opslaan als .GIF Bewerkt: 28 januari 2008 door AwiVC Reageren
BaasB Geplaatst: 28 januari 2008 Rapport Geplaatst: 28 januari 2008 Ferre, misschien even handig voor je om te weten: met ImageReady CS2 kun je .mov filmpjes (ook wel bekend als QuickTime filmpjes) openen. Als dit met CS2 kan, dan zal dit zéér hoogst waarschijnlijk ook wel met CS3 kunnen. Als je dus een goede .mov converter hebt, hoef je niet verder te zoeken. Als je een filmpje converteert naar .mov wordt het namelijk sowieso betere kwaliteit dan wanneer je het converteert naar .gif, en dan kun je dat .mov filmpje vervolgens gewoon in ImageReady openen en afwerken. Een programma waar ik regelmatig filmpjes mee converteer naar .mov, en waar ik redelijk tevreden mee ben, is Camtasia. Klik hier om een gratis 30 dagen durende trial van Camtasia te downloaden: Klik! Let wel op, als je de converteer-kwaliteit op zijn allerbest zet (Uncompressed), kunnen de filmpjes echt lomp groot worden. Naja, ik hoor het wel als het niet lukt of als dit toch niet is wat je wilt. Succes in ieder geval! Reageren
Ferre Geplaatst: 2 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 2 februari 2008 Ferre, misschien even handig voor je om te weten: met ImageReady CS2 kun je .mov filmpjes (ook wel bekend als QuickTime filmpjes) openen. Als dit met CS2 kan, dan zal dit zéér hoogst waarschijnlijk ook wel met CS3 kunnen. Als je dus een goede .mov converter hebt, hoef je niet verder te zoeken. Als je een filmpje converteert naar .mov wordt het namelijk sowieso betere kwaliteit dan wanneer je het converteert naar .gif, en dan kun je dat .mov filmpje vervolgens gewoon in ImageReady openen en afwerken. Een programma waar ik regelmatig filmpjes mee converteer naar .mov, en waar ik redelijk tevreden mee ben, is Camtasia. Klik hier om een gratis 30 dagen durende trial van Camtasia te downloaden: Klik! Let wel op, als je de converteer-kwaliteit op zijn allerbest zet (Uncompressed), kunnen de filmpjes echt lomp groot worden.Naja, ik hoor het wel als het niet lukt of als dit toch niet is wat je wilt. Succes in ieder geval! 1. Hoe bedoel je? Ik wil een animated gif van bijvoorbeeld 0:09 tot 0:23 van een YouTube filmpje of een gewoon filmbestand. Dus een leuke scene als avatar. 2. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar als ik een .mov open met Ps kan ik hem dan inkorten en dus die secondes filmpje opslaan als .gif? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.