Jump to content

Plot van VC


Kruger

Recommended Posts

Beste forumgenoten,

De plot van het GTA verhaal is me nog niet helemaal duidelijk. Het spel begint met een drugsdeal, is dit 10kg cocaïne of een andere drug? Tussen wie is deze drugsdeal? En wie zit erachter het verraad hiervan?

En dan de volgende drugsdeal met de Cubans, die overvallen wordt door de Haïtans, is dat ook een drugsdeal van cocaïne?

Ik was daar gewoon benieuwd naar. Als ik nog meer vragen heb zet ik ze wel in dit topic.

Kruger

Link to comment
Delen op andere websites

Het is 1986. Je bent Tommy Vercetti, je hebt 15 jaar in de gevangenis van Liberty City gezeten en je hebt niets losgelaten over de maffiafamilie Forelli. Nu je weer op vrije voeten komt, vraagt je oude baas Sonny zich af of hij je wel in de hand kan houden. Om het zekere voor het onzekere te nemen stuurt hij je naar Vice City om een drugsdeal te sluiten. Deze deal wordt verraden maar je bent één van de drie die het overleven. Met de hulp van Ken Rosenberg, een neurotische advocaat met een verslaving, en Lance Vance, een gladde dealer die zojuist zijn broer heeft verloren, ga je op zoek naar diegene die jullie erin heeft geluisd, om aan de woede van Sonny te ontsnappen en om wraak te nemen.

Dat over die andere deal (cubans/haitians) kun je denk ik het beste lezen bij de pagina's over de corresponderende missies op WikiGTA

Bewerkt: door K.O.
Link to comment
Delen op andere websites

Beste forumgenoten,

De plot van het GTA verhaal is me nog niet helemaal duidelijk. Het spel begint met een drugsdeal, is dit 10kg cocaïne of een andere drug? Tussen wie is deze drugsdeal? En wie zit erachter het verraad hiervan?

En dan de volgende drugsdeal met de Cubans, die overvallen wordt door de Haïtans, is dat ook een drugsdeal van cocaïne?

Ik was daar gewoon benieuwd naar. Als ik nog meer vragen heb zet ik ze wel in dit topic.

Kruger

Het spel begint inderdaad met een drugsdeal (van 20kg cocaine) tussen Tommy Vercetti, die handelt voor de Forelli Family en tussen de gebroeders Vance. De deal mislukt vanwege een hinderlaag die georganisseerd is door de drugsbaron van de stad, Ricardo Diaz. Tommy gaat in opdracht van Sonny Forelli op zoek naar de dader, om zo het verloren geld, en de drugs terug in zijn bezit te krijgen. Hierbij krijgt hij hulp van Ken Rosenberg, Colonel Cortez en Lance Vance. Die laatste heeft gezworen de dood van zijn broer te wreken. Uiteindelijk komt Tommy na enkele opdrachten voor Diaz te weten dat hij de hinderlaag op zijn geweten heeft. Lance komt dit ook te weten en wordt door Diaz vastgehouden in de Junkyard. Tommy red hem, en samen schakelen ze Diaz uit. Hierdoor worden ze de grote bazen van Vice City. Tommy breidt zijn netwerk steeds verder uit en dus besluit Sonny Forelli dat Tommy teveel macht begint te krijgen en dat het tijd wordt dat de Forelli Family zijn stuk in Vice City gaat opeisen. Tommy laat dit niet toe, en komt te weten dat Sonny er hem 15 jaar geleden in heeft geluisd, door hem een grote overmacht in Harwood (Liberty City) te laten vermoorden. Tommy schakeld Sonny en Lance (die een verrader bleek te zijn) uit. Wat hierna met Tommy gebeurd kunnen we nergens uit op maken. We kunnen wel met grote zekerheid zeggen dat hij in 1992 nog steeds aan de macht staat in Vice City. (Klik).

De drugsdeal tussen de Haitans en de Streetgang, tijdens de missie Naval Engagement is er waarschijnlijk ook eentje die te maken heeft met cocaine.

Handige links:

Verder kan ik je vertellen dat binnenkort de verhaallijn van GTA Vice City online zal komen op WikiGTA, waardoor je het verhaal, hopelijk nog beter begrijpt. Tot dan hoop ik dat je het hier mee kan doen.

Bewerkt: door Svenie
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...