Jump to content

Noodoproep

Recommended Posts

Geplaatst:

Mensen, zou iemand me misschien kunnen helpen? Mijn pc heeft zeer waarschijnlijk een virus, die geen 1 virusscanner is opgemerkt. De virus die zorgt ervoor dat om de minuut mijn pc vastloopt, en er komen super veel reclame's op me af.

Wat kan ik doen voordat het NOG erger wordt?

Btw; Mijn background is gewijzigd door die virus, en ik krijg de heletijd dialogen dat ik wat moet downloaden.

Iemand een oplossing?

Apple-Mac

Geplaatst:

Heb je Windows of Mac? :?

Heb je ad-aware of een andere programma zoals dat? Probeer eens daarbij te scannen.

Ad-aware kan hier je downloaden:

http://www.virushelp.nl/adaware.htm

TIP: DOE DIT ALS LAATST

Als dit niet lukt en je echt zeker goed gescand hebt, raad ik je aan je systeem naar een bepaalde datum te herstellen. (Systeemherstel)

Start > Alle programma's > Bureau accessoires > Systeem Werkset > Systeem Herstel.

Spoel je PC terug naar een bepaalde datum waar je je probleem nog niet hebt. (Dus stel het is 20 januari gebeurd, spoel hem terug naar 15 ofzo)

Geplaatst: (bewerkt)

Heb je je computer al gescand met Nod-32 of met AVG? Deze pikken vaak op wat anderen missen. ^_^

EDIT: Druk ook eens CTRL+ALT+DEL en kijk bij processen welke namen van programma's je niet herkend en beeindig deze, sluit echter niet explorer.exe af, dan heb je een probleempje xD Als je een verdacht proces ziet staan, tik dan gewoon de naam in op google

Bewerkt: door AwiVC
Geplaatst:
Heb je Windows of Mac? :?

Heb je ad-aware of een andere programma zoals dat? Probeer eens daarbij te scannen.

Ad-aware kan hier je downloaden:

http://www.virushelp.nl/adaware.htm

TIP: DOE DIT ALS LAATST

Als dit niet lukt en je echt zeker goed gescand hebt, raad ik je aan je systeem naar een bepaalde datum te herstellen. (Systeemherstel)

Start > Alle programma's > Bureau accessoires > Systeem Werkset > Systeem Herstel.

Spoel je PC terug naar een bepaalde datum waar je je probleem nog niet hebt. (Dus stel het is 20 januari gebeurd, spoel hem terug naar 15 ofzo)

dit lukt alleen als er al op voorhand een herstelpunt is gemaakt.

ik heb ooit eens een soortgelijk probleem gehad met een download accelerator :duh: .

wat je dan kan doe is je pc via de bios in veilige modus opstarten en dan de adware verwijderen. ik weet niet zeker hoe ik dit verholpen heb, een vriend heeft dit gedaan voor me dus ik weet het niet meer precies :puh:

Geplaatst:

Alle virusscanners (Dus ook Ad-Aware, en norman) lopen vast op drie kwat bij het scannen. Ik heb het 6 uur zo aan laen staan, en ik vond dat het na 6 uur wel tijd werd om het af te breken (ja, ook Lavasoft's Ad-Aware deed zo). Ik ga nu AVG testen, hopelijk gaat deze irritante virus nou eens weg.

Apple-Mac

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...