-Niels- Geplaatst: 7 juli 2005 Rapport Geplaatst: 7 juli 2005 (bewerkt) Kijk hoe je een plaatje moet uitknippen weet ik. Maar hoe doe je zulke mooie achtergronden? Zoals bij Slimm en .Levi. dat wil ik ook. Ik gebruik welles brushes maar dan krijg ik allemaal dezelfe kleur. Ik snap dat echt niet, want ik kan nooit een mooi achtergrond bij een plaatje maken, waardoor ik vaak mijn eigens sigs niet maak, omdat ik het gewoon niet kan. *edit* Heb ff wat geknoeit, met de Color Balance, en verschillende Brushes en dit eruit gekregen: Bewerkt: 7 juli 2005 door Badman Reageren
.Levi. Geplaatst: 7 juli 2005 Rapport Geplaatst: 7 juli 2005 (bewerkt) Hey Badman ik moet zeggen bedankt dat je onze zo mooi vind. Nog iets, je achtergrond is plat en niet scherp genoeg in kleuren, en daar gaan wij verandering in brengen. 1) Open bv een new van 400 x 100. Zoek een leuke brush uit. Ik heb een beetje een muur achtige brush uitgekozen. Als je je brushes wat meer er uit wilt laten springen kan je zelf altijd nog een zwarte achtergrond maken en dan met witte brushes tekenen dat is ook wel eens mooi. Wat wij nu gaan doen is wit achtergrond met gewoon zwarte brushes. 2) Zet een brush op het plaatje je ziet vaak dat het te licht is en als je met je colour balance werkt word het niet echt scherp genoeg. Wat ik dan meestal doe is je plaats je brushes zoals hieronder. Daarna druk je ctr+alt+L en zet je het op 30 of 40 naar jou keuze want de brushes worden dan wat scherper en als je dan met colour balance werkt worden ze mooier. Je ziet dat de bruses een beetje blauw zijn dat hoort zo dat komt omdat ik op ctr+alt+L drukte. 3) Ik heb nog wat tips stel dat we nu de hele achtergrond met brushes hebben gedaan en je wilt het een kleur geven. Wat je moet doen is ga naar colour balance. Dit is hoe ik het had gedaan. Je krijgt waarschijnlijk beetje lava-achtig kleurtje Shadow -64 | -39 | -62 Midtones +53 | -21 | -93 Highlights +65 | -12 | -74 highlight is belangrijk daar geef je je brushes een mooi extra effect mee. Als je dit klaar hebt ga dan naar > Image > Adjustments > Brightness/contrast. Je kan de contrast wat hoger zetten zodat je een iets vellere brush krijgt ga daarna weer naar colour balance en speel wat met de 'highlight' dan krijg je wel een mooi effect. Nu heb je 2 colour balance layers dat maakt niet uit ga nu naar je paintbucket klik daar met je rechtermuis knop op en druk op 'gradient' je moet wel op een colour balance layer staan de bovenste. Je ziet nu verschillende kleuren groen en rood. Vind je het te duidelijk die overgang van de kleuren blijf dan nog steeds op de zelfde layer en ga naar filter render different clouds en dan word het een beetje samengevoegt. Tip: Als je je poppetje wilt inblenden doe dit dan nooit als je al een achtergrond met kleur hebt laat alles gewoon zonder kleur pak je plaatje doe hem erop en ga dan weer kleurloos met je brushes er overheen en dan pas de kleuren geven. Verwacht niet veel van deze sig het is ook maar een voorbeeld. Badman heb je nog vragen vertel ze maar. Je wou uitleg dus. Dit is even de basis oke. ps: Zoals als jullie zien heb ik mijn eigen sig met witte brushes gewerkt op een zwart achtergrond en dan ook met highlight gewerkt dan word het allemaal wan scherper. Vergeet niet dat je altijd ook je eigen twist eraan kan geven. Succes! Bewerkt: 7 juli 2005 door .Levi. Reageren
PuffDawg Geplaatst: 7 juli 2005 Rapport Geplaatst: 7 juli 2005 wil iemand mij uitleggen hoe je je foto in dat kader propt het lukt niet met kopieren en dan ctrl-v Reageren
-Niels- Geplaatst: 7 juli 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 7 juli 2005 wil iemand mij uitleggen hoe je je foto in dat kader propt het lukt niet met kopieren en dan ctrl-v Dan moet je eerst je plaatje openen, daarna CTRL + C, naar een sig, ava of wat je ook maar wil, en dan CTRL + V. En levi hartstikke bedankt maat, dit is wat ik nodig had!!!!! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.