Sandra Geplaatst: 30 januari 2008 Rapport Geplaatst: 30 januari 2008 Hoi, Nu heb ik eens een vraagje: Kijk, ik wil in sa-mp een filmpje opnemen (met Fraps). In principe kan ik dat wel, maar ik zit dus op een laptop (niet al te snelle) Als ik een filmpje dan wil opnemen moet ik: Fraps + de server + Gta SA zelf tegelijkertijd draaien. Dat zorgt voor heel veel lag. Nou wil ik dus proberen om op mn laptop de server te draaien, en op een andere (vaste) pc SA te spelen en op die pc te filmen. Maar... Ik kan op de vaste pc niet met ipadres 127.0.0.1 joinen. Als ik met mijn externe ip join, dan heb ik een hele hoge ping en in de meeste gevallen staat er als ik join "Server didn't respond" De 2 computers zitten aan elkaar verbonden via een router. (niet draadloos) In de server.cfg heb ik 'lanmode' op 1 gezet. Maar dat helpt dus niet Kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe ik dit werkend kan krijgen? Alvast bedankt, groetjes Sandra Reageren
Ymosky Geplaatst: 31 januari 2008 Rapport Geplaatst: 31 januari 2008 Ik weet echt geen oplossing om dat sneller te maken. Eventueel kan ik voor tijdelijke host zorgen zodat jij je film op kunt nemen. Hoef je alleen SA + fraps te draaien mocht je daar interesse in hebben dan kun je mailen of pm-en. mvg, Ymosky Reageren
PatrickW Geplaatst: 4 februari 2008 Rapport Geplaatst: 4 februari 2008 127.0.0.1 lukt inderdaad niet want dat is het loopback adres. Dat is altijd de computer waar je op dat moment op zet, die gaat nooit het lan op. Wat je volgens mij moet doen is het interne (lan) IP adres van je laptop te bepalen. Dit doe je door in een CMD-tool window het volgende commando te geven : ipconfig In de output daarvan kun je het lokale IP_address vinden: Ethernet adapter Local Area Connection: Connection-specific DNS Suffix . : lan IP Address. . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Default Gateway . . . . . . . . . : 10.0.0.138 Met dat adres (10.0.0.1 in dit geval) zou je vanaf je vaste PC moeten kunnen connecten. Reageren
Sandra Geplaatst: 10 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 10 februari 2008 Oeps, sorry late reactie, maar het werkt! Dankje wel Patrick! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.