Jump to content

Sanny Builder 3 / las venturas zonder sterren

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

beste gta-gamers

ik heb Sanny Builder gedownload om het bestand main.scm te kunnen bewerken.

graag zou ik willen dat alle delen van de stad betreedbaar zijn zonder dat die 4 sterren wanted level verschijnen.

waar en wat moet ik aanpassen? ik kan een beetje java, maar van dit script snap ik niet veel

MvG

Robby

Bewerkt: door R33RS
Geplaatst:

Dat kan, je kunt daar verschillende opcodes voor gebruiken:

0629: change_stat 181 to 4 // integer

Hiermee zeg je dat alle gebieden te bereiken zijn.

Maar het makkelijkste is gewoon de stripped versie pakken, waar dus alleen de noodzakelijke dingen in staan. Geen missies of iets, maar dan kan je gewoon naar alle gebieden. :) Die kan je vinden in de map van Sanny Builder > Data > San Andreas.

Geplaatst: (bewerkt)
Dat kan, je kunt daar verschillende opcodes voor gebruiken:

0629: change_stat 181 to 4 // integer

Hiermee zeg je dat alle gebieden te bereiken zijn.

Maar het makkelijkste is gewoon de stripped versie pakken, waar dus alleen de noodzakelijke dingen in staan. Geen missies of iets, maar dan kan je gewoon naar alle gebieden. :) Die kan je vinden in de map van Sanny Builder > Data > San Andreas.

Als ik enkel de change_integer_stat 181 to 0 vervang door change_integer_stat 181 to 4, gebeurt er niets

DIT STAAT LETTERLIJK IN DE SCM:

0629: change_integer_stat 181 to 0

0629: change_integer_stat 68 to 0

Moet ik ze allebei vervangen door dit dan:

0629: change_integer_stat 181 to 4

0629: change_integer_stat 68 to 4

Mijn bedoeling is alles openbaar te maken vanaf het begin, maar zonder trainer/cheats/iets anders aan te passen.

toch bedankt voor de snelle reactie :)

Bewerkt: door R33RS
Geplaatst:

Deze regel:

is hier niet van belang, die regelt de gang-respect dat je hebt, die moet dus gewoon op 0 blijven staan.

Maar het is wel belangrijk om alle plekken waar een waarde aan stat 181 wordt toegekend, deze te veranderen in 4.

Er zijn in totaal 2 plekken waar de waarde op 0 wordt gezet, hier moet je dus beide 4 van maken.

En zijn zijn 4 plekken waar de waarde op resp. 1, 2, 3 en 4 wordt gezet. Dit moet ook allemaal 4 worden.

In totaal heb je daarna dus 6 plekken waar de waarde van stat 181 wordt aangepast, en deze krijgt overal de waarde 4.

Geplaatst:
Deze regel:

is hier niet van belang, die regelt de gang-respect dat je hebt, die moet dus gewoon op 0 blijven staan.

Maar het is wel belangrijk om alle plekken waar een waarde aan stat 181 wordt toegekend, deze te veranderen in 4.

Er zijn in totaal 2 plekken waar de waarde op 0 wordt gezet, hier moet je dus beide 4 van maken.

En zijn zijn 4 plekken waar de waarde op resp. 1, 2, 3 en 4 wordt gezet. Dit moet ook allemaal 4 worden.

In totaal heb je daarna dus 6 plekken waar de waarde van stat 181 wordt aangepast, en deze krijgt overal de waarde 4.

Ik heb alle 0629: change_integer_stat 181 to 0/1/2/3 vervangen met 0629: change_integer_stat 181 to 4. Ik heb inderdaad 6 regels vervangen, maar er is niets veranderd: ik blijf nog steeds 4 sterren krijgen.

Wat ik concreet wil doen is alles toegankelijk maken vanaf het begin, huizen kopen, winkels betreden en alle kleren/autoonderdelen kunnen kopen en fastfood restaurants betreden en eten. Als ik dit al kan aanpassen, ben ik al ver met mijn mod. Ik ben een anti-cheater/trainer, maar wel pro-modder.

(Off topic)

Mijn bedoeling is ook om alle voertuigen te vervangen door echte modellen. Nadien ook de hoekige bulten in de wegen en het landschap te vervangen door mooiere graphics, de huizen mooier te maken (en veel meer huizen die bezocht kunnen worden) enzv.. een totale remake van het uiterlijk dus + een heel stuk gameplay. Het verhaal zal ook wel een beetje aangepast moeten worden aangezien het dan mogelijk is om alles vanaf het begin te doen.

Geplaatst:

Heb het zelf even geprobeerd, alles in 4 veranderd, hydraatje gespawnt en naar Las Venturas gevlogen, maar ik heb geen wanted level gehad hoor...

Maar, de roadblocks stonden er nog. Het was even puzzelen, maar ik heb een manier gevonden om die weg te krijgen:

Zoek de volgende twee regels op in de file:

0777: destroy_objects_in_object_group "BARRIERS1" 
0777: destroy_objects_in_object_group "BARRIERS2"

Deze staan overigens niet onder elkaar.

Zoek vervolgens naar deze (wel onder elkaar):

0776: init_objects_in_object_group "BARRIERS1" 
0776: init_objects_in_object_group "BARRIERS2"

Misschien kan je het ook doen door alle objecten te verwijderen die gecreerd worden met als naam "DYN_ROADBARRIER_2", maar dat is erg veel werk. Wat hierboven staat werkt bij mij in ieder geval op de weg van Los Santos naar Las Venturas. :)

Geplaatst:

Ik weet helaas niet waar het aan ligt, maar als ik alle stats 181 verander naar 4 en de barriers aanpas, blijf ik een wanted level krijgen als ik aankom in Las Venturas of San Fierro.

Ik speel momenteel met de stripped versie, maar ik kan niets kopen of eten.. Ik heb al zo'n 8 uur doorgebracht in main.scm om te vinden waar en hoe ik mijn haar al maar kan gaan knippen.. Dit helaas zonder positief resultaat.

Ik ben eerst alle objects gedefineerd;

Vervolgens heb ik define missions op 1 gezet

External scripts staat ook op 1 en daaronder heb ik heel het deel "BARB" geplakt.

//-------------External script 3 (BARBER)---------------

Maar wat zou ik bij deze moeten invullen?

DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0

DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0

groeten,

Robby

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...