Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo, ik ben pas net begonnen met photoshop.

Ik weet er nog maar heel weinig van en ik heb ook veel moeten vragen in dit topic, iedereen die me daar heeft geholpen wil ik heel erg bedanken.

Hier is mijn allereerste sig:

fordsingatureiw1.jpg

Het uitrenderen ging niet echt super.

Bij deze sig ging het mij niet echt om het eindresultaat maar meer hoe zo'n sig nou eigenlijk in elkaar zit.

Als je mijn sig vergelijkt met sommige sigs hier op het forum is het natuurlijk niks.

Ik wil jullie graag vragen mijn sig te raten en tips te geven.

@ AwiVC & .levi., ik hoop dat ook jullie mijn sig willen raten, jullie doen dat heel goed, onderbouwend, niet te negatief goeie tips...

Groetjes,

M.r.Gido

Geplaatst:

Laat ik hem dan maar eens raten ^_^

Ik begrijp uit je post en je hulp-topic dat je vooral veel geleerd hebt van deze sig en vooral, en dat vind ik het allerbelangrijkste als je begint aan iets, van alles precies wou weten hoe het in elkaar stak. Het resultaat van je renderwerk mag er zeker zijn, de wielen zien er een beetje mank uit maar, zoals je bij veel mensen hun eerste render(s) ziet, je dak is niet chippy en zelfs heel mooi bol. Mijn complimenten hiervoor! De maten van je plaatje voldoen natuurlijk niet helemaal aan de maten van een signature, maar aangezien dit meer een leerproces was neem ik aan dat je ook niet van plan was om dit als signature te gebruiken. De achtergrond vind ik erg goed gelukt, ik kan me nog herinneren dat ik in mijn eerste sigje een soortgelijke bg had, wel valt het op dat het in de rechterbovenhoek erg donker is in vergelijking met de andere 3 hoeken waar het juist licht is.

De render is wel goed geplaatst, het lijkt een beetje alsof de auto wordt weggezogen in een groot, paars gat maar als je anders kijkt lijkt het alsof de auto eruit springt, leuk gedaan. Als je dit werk echter in de maten van een sig had gemaakt, zou ik de auto er van de zijkant in laten rijden (niet met animatie maar meer als positie, dus dat je de kont van de auto niet ziet alleen de neus t/m midden dak), maar voor een groot werk als dit ziet het er wel goed uit met de hele auto.

En dan de tekst. Ik vind het een leuk idee om de tekst te laten reflecteren in het dak van de auto maar als je daarvoor kiest moet je wel met een paar dingetjes rekening houden. Ten eerste is een reflectie omgeflipt ten opzichte van de normale tekst, nu is het gewoon 2 keer hetzelfde maar dan onder elkaar geplaatst. Hier is een goede tut over reflectie. Ten tweede loopt je dak bol, het kan dus nooit dat de reflectie recht staat, probeer eens te experimenteren met de verschillende functies van Free Transform, als je je layer al in Free Transform hebt staan klik dan nog eens met de rechtermuisknop en speel een beetje met de verschillende functies. De functies "Distort" en "Perspective" kan je pas gebruiken nadat je de tekstlayer eerst hebt gerasterized.

Als het niet je bedoeling was een reflectie te maken in de ruit, zie dit dan als de tip "Misschien is het leuk je tekst te laten reflecteren in de voorruit :7 "

De "echte" tekst vind ik een beetje te veel blending options bevatten, ik neem aan dat dit komt omdat je aan het experimenteren was wat er allemaal kon met blending options, voor een eindresultaat is het misschien wel leuker om dan even de overbodige effecten eruit te gooien. De textuur in de tekst bijvoorbeeld is niet echt nodig en maakt het strakke geheel een beetje rommelig, ook past de gele outline er niet helemaal bij. De m zou ik misschien een beetje laten afbuigen om de lijn van de ruit te volgen maar zo ziet het er ook wel goed uit.

De border is een beetje dik, 1 pixel volstaat meestal wel, maar dat is echt een mierenneukpuntje.

Voor je eerste werk en gezien het feit dat het een experimenteel werk is, geef ik je geen cijfer maar alleen opbouwende kritiek en complimenten die je zeker verdient. Gaat zo voort en neem nooit zomaar dingen aan, zoek altijd alles tot op de bodem uit daar heb je later het meeste profijt van ^_^

Geplaatst:

Tsja, voor je eerste sig vind ik hem zeker niet slecht. Natuurlijk moet je nog veel leren, maar dit is zeker een goed begin. Je hebt er goed aan gedaan de energy wave tutorials te volgen, want de achtergrond ziet er nu goed uit. De auto is wat scherp uitgerenderd, maar ook zeker niet slecht. Als je hem nog een keer geblurd had zou het nog beter zijn, maar dit is ook netjes. Wel is het jammer dat je hier niets aan toegevoegd hebt, zo ziet het er namelijk een beetje kaal uit. Duplicate de render bijvoorbeeld eens, en probeer dan eens Radial Blur, of een andere effectje. Op die manier past de render ook wat beter bij de achtergrond, want nu sluit het nog niet zo goed op elkaar aan. Een tutorial over je render bij de achtergrond aan te laten sluiten, oftewel 'inblenden', vind je hier. Verder zie ik dat je veel effecten hebt toegevoegd aan de tekst, waardoor dat er ook leuk uit ziet. De effecten zijn leuk, maar de kleur past er helaas niet zo goed bij. Probeer eens bij 'gradient overlay' (Layer -> Layer Style -> Gradient Overlay) een beetje donkerpaars en wit, dat past namelijk beter bij de background. Als dat te licht is, dan kan je gewoon heel simpel de border iets donkerder maken. Dan de plaatsing. Leuk dat je de tekst op de auto hebt gezet, maar zelf had ik toch voor een hoek gekozen, of aan de voorkant waar nu 'Ford' staat. Als je de tekst iets kleiner maakt dan zou het nog beter zijn. Als laatste wil ik nog iets zeggen over het formaat, want voor een signature is je design namelijk een beetje groot. Op dit forum mag je signature maximaal 500x150 zijn, maar voor andere forums lijkt deze me wat aan de grote kant. Je kan hem het beste iets verkleinen, dat doe je bij Image -> Image Size, tenzij je hem als wallpaper of voor iets ander wilt gebruiken. KUTGW!

65% - Zeker niet slecht voor je eerste signature :sigaar:

Geplaatst:

Heel erg bedankt, AwiVC

Zelf had ik eigenlijk minder positieve kritiek verwacht :7

Het was inderdaad mijn bedoeling om de tekst te laten reflecteren in de voorruit van de auto.

Dat had ik een keer in een sig van...ik dacht Martycheha (marty, sorry als ik je naam verkeerd schrijf) en dat vond ik er wel leuk uitzien. Ik wou zelf eigenlijk een achtergrond met wat minder perspectief, maar dat is er niet van gekomen. Ik heb van deze sig heel veel geleerd en heb veel geëxperimenteerd, vandaar ook de vele blendingoptions in de sig.

nogmaals bedankt voor je rate. ^_^

Geplaatst:

Ik vind em wel mooi. Alleen is ie niet wat te groot????

een 70% als je het mij vraagt..

en omdat dit je 1e is doe ik er 5% bij.

75% dus... :tu:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...