Jump to content

Als het regent gaat de gameplay trager

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een beetje een vervelend probleem. Telkens als het regent loopt het spel niet meer echt soepel. hetzelfde probleem heb ik bij End of the Line als ik met de night vision goggles op moet lopen en schieten (heb hem wel gehaald, dankzij mijn vriend de minigun). Kan ik er wat tegen doen? Ik heb de draw distance al laag staan en de graphics op low. Zal wel aan mijn interne videokaart liggen vrees ik, dat is de VIA Chrome9 HC IGP WDDM. Iemand nog suggesties?

Geplaatst:
Iemand nog suggesties?

De kans is inderdaad heel erg groot dat het probleem bij je videokaart ligt. Een geïntegreerde videokaart is niet echt geschikt voor games (zoals je denk ik al wel wist). Naast het verlagen van de grafische instellingen zijn er eigenlijk niet echt mogelijkheden meer over waarmee je goede resultaten boekt. Naast de reeds verlaagde draw distance en graphics kun je ook de resolutie nog even omlaag halen. Het spel gaat er dan natuurlijk niet beter uit zien, maar de kans dat het wat beter en soepeler gaat lopen wordt wel groter.

Een mogelijkheid die ik je daarnaast aanraad, is het downloaden van een driver. Ik heb hier een driver voor je kunnen vinden. Hij stamt uit april 2007, dus echt nieuw is de driver niet meer. Mocht je hem nog niet hebben, download en installeer hem dan. Verwacht er verder niet al teveel van, maar het kán verbetering geven.

Geplaatst:
Iemand nog suggesties?

Een mogelijkheid die ik je daarnaast aanraad, is het downloaden van een driver. Ik heb hier een driver voor je kunnen vinden. Hij stamt uit april 2007, dus echt nieuw is de driver niet meer. Mocht je hem nog niet hebben, download en installeer hem dan. Verwacht er verder niet al teveel van, maar het kán verbetering geven.

Bedankt wederom Matthijs voor de moeite die je neemt om me te helpen! Mijn computer is best nieuw, dus ik neem aan dat ze de nieuwste driver al hebben geinstaleerd (heb ook al via 'bijwerken van stuurprogramma's zelf geprobeerd te zoeken naar een betere, maar kreeg de melding dat het nieuwste stuurprogramma al geinstaleerd was). Nu ben ik ook geen echte gamer, maar ik heb me al enige jaren voorgenomen dat als ik een krachtige computer zou hebben iig GTA wilde spelen. Zou ook niet weten welke andere spellen dit zouden moeten overtreffen?

Op zich ook weinig problemen, al helemaal niet met GTA 3 en Vice City, maar alleen bij SA als het regent en mist geloof ik ook. Meestal duurt zo'n buitje toch niet lang, maar het is vervelend als je net midden in een missie zit.

Ik moet het er maar mee doen denk ik. Hoewel, wat kost een beetje redelijke videokaart? Ben niet van plan er honderden euro's aan uit te geven, dus als het een beetje schappelijk is, denk ik er misschien eens over na.

Geplaatst:

Als je niet teveel geld wilt uitgeven raad ik je een Nvidia 6 of 7 serie 2dehands,

Kosten niet meer als 150 euro, 6 serie kan je al onder de 100 krijgen.

Ik zou in jouw geval een 6800GT of een 7800GT kopen, want met die kun je nog de nieuwste spellen mee spelen, ook Crysis en CM Dirt.

En als je het alleen tijdens mist en regen hebt, kun je zoeken voor een mod die dat blokkeert.

Of cheats gebruiken dat het zonning is, Code:

ICIKPYH[/font]

Ik heb ongeveer hetzelfde als jouw maar had ik het als ik rook van de banden lief afkomen(bv. bij driften of burnout)

Dan werd het spel trager en bleef ie langzaam doen, toen heb ik een mod geinstalleert die de rook deed vervangen, en het spel doet het gewoon weer goed!

Greetz Ferryn

Geplaatst:
Ik heb ongeveer hetzelfde als jouw maar had ik het als ik rook van de banden lief afkomen(bv. bij driften of burnout)

Dan werd het spel trager en bleef ie langzaam doen, toen heb ik een mod geinstalleert die de rook deed vervangen, en het spel doet het gewoon weer goed!

Greetz Ferryn

Misschien kan je beter een link plaatsen naar de mod?

Dat scheelt een hoop gezoek.

Geplaatst:

Greetz Ferryn

Misschien kan je beter een link plaatsen naar de mod?

Dat scheelt een hoop gezoek.

Hier is ie:

Klik hier

Moet eerlijk zeggen, ik vind de mod helemaal niks aan, het verandert veel textures die lelijk zijn, maar ik hou hem erin omdat ik dan niet die traagheid krijg.

Greetz Ferryn

Geplaatst:

Bedankt allemaal!

Ik ben alleen nog niet echt toe aan modden. Ik wil het spel eerst eens helemaal uitspelen zonder cheats e.d. en dan pas wat grappige mods er tegenaan plakken. Maar ik houd het zeker in mijn achterhoofd, die mod kan zeker van pas komen later!

Geplaatst:

Ik heb dit ook. Dan zit er een enorme lag in. Ook als ik online speel. (MTA of SA:MP) Ik ga even de tips hier boven lezen. Misschien kan er wat mee. Als ik er niet uit kom. Vraag ik het wel even in dit topic :)

• 1 maand later...
Geplaatst:

Ben ik weer eens.

Heb vandaag een mooi Samsung 206BW 20 inch scherm gekocht en vind dat een goede reden om SA weer eens te gaan spelen op groot scherm!

Maar loop dus nog steeds tegen belabberde on-board grafische kaart aan om het echt op de hoogste resolutie te spelen. Ik ben dus van plan om een kaart te kopen die ik minimaal nodig heb om SA te kunnen spelen op hoogste resolutie. Nu heeft Ferry N al enkele suggesties gedaan, waarvoor dank, maar ik vroeg me af welke kaart nu voor een zacht prijsje geschikt is. Zag zelf al bij computerland een XFX GeForce 7600GS 512MB DDR2 DVI AGP voor 69 euro, een XFX GeForce 7600GT 256MB DDR3 PCI-E voor 68 euro, een XFX GeForce 7600GS 256MB DDR2 PCI-E voor 78 euro en een XFX GeForce 7300GS 256MB TV DVI PCI-E voor 50 euro.

Ik ben echt een leek wat betreft de verschillen, dus enige hulp zou op prijs worden gesteld.

Mijn specificaties zijn:

Asus P5VD2-VM moederbord

Intel core 2 duo cpu E4500 2,20 GHZ

2 GB RAM geheugen

32 bits systeem

en bestaande on-board videokaart is VIA Chrome9 HC IGP WDDM

alvast bedankt!

Geplaatst:

Ik heb hetzelfde probleem, ik heb ook een videokaart uit de oertijd... een nvidia Geforce FX 5200 :bonk:

Hetzelfde geld voor mijn computer :Y Helaas duurt het wel ff voor ik een nieuwe computer krijg... :cry:

• 3 weken later...
Geplaatst:
Iemand nog suggesties?

Bedankt wederom Matthijs voor de moeite die je neemt om me te helpen! Mijn computer is best nieuw, dus ik neem aan dat ze de nieuwste driver al hebben geinstaleerd (heb ook al via 'bijwerken van stuurprogramma's zelf geprobeerd te zoeken naar een betere, maar kreeg de melding dat het nieuwste stuurprogramma al geinstaleerd was). Nu ben ik ook geen echte gamer, maar ik heb me al enige jaren voorgenomen dat als ik een krachtige computer zou hebben iig GTA wilde spelen. Zou ook niet weten welke andere spellen dit zouden moeten overtreffen?

Op zich ook weinig problemen, al helemaal niet met GTA 3 en Vice City, maar alleen bij SA als het regent en mist geloof ik ook. Meestal duurt zo'n buitje toch niet lang, maar het is vervelend als je net midden in een missie zit.

Ik moet het er maar mee doen denk ik. Hoewel, wat kost een beetje redelijke videokaart? Ben niet van plan er honderden euro's aan uit te geven, dus als het een beetje schappelijk is, denk ik er misschien eens over na.

Hey!

Ik zag in de reacties dat er al een videokaart voor 150 euro was.

Ik ben zelf niet echt een gamer alleen een beetje GTA San Andreas en Sims 2 enz.

Maar mijn videokaart is een Asus Nvidea Geforece 7300LE en die was 50 euro

en ik speel GTA San Andreas met gemak;)

maar wil je echt hele zware games spelen komen de prijzen voor een videokaart al gauw boven de 150 euro

gr rob

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...