PatrickW Geplaatst: 1 februari 2008 Rapport Geplaatst: 1 februari 2008 Vanaf vandaag kun je ook tabellen gebruiken voor het opmaken van je berichten. Om een tabel te maken gebruik je de table BB-code, waarbij je een optie moet opgeven die de stijl van de tabel bepaald. Op dit moment hebben we de stijlen: simple, border en header. simple [table=simple] linksboven|boven|rechtsboven links|midden|rechts linksonder|onder|rechtsonder [/table] Dit geeft dan het volgende resultaat: [table=simple]linksbovenbovenrechtsbovenlinksmiddenrechtslinksonderonderrechtsonder[/table]border [table=border] linksboven|boven|rechtsboven links|midden|rechts linksonder|onder|rechtsonder [/table] Dit geeft dan het volgende resultaat: [table=border]linksbovenbovenrechtsbovenlinksmiddenrechtslinksonderonderrechtsonder[/table]header [table=header] linksboven|boven|rechtsboven links|midden|rechts linksonder|onder|rechtsonder [/table] Dit geeft dan het volgende resultaat: [table=header]linksbovenbovenrechtsbovenlinksmiddenrechtslinksonderonderrechtsonder[/table]In de toekomst zullen we wellicht nog meer stijlen toevoegen om te gebruiken. Zoals je kunt zien kun je met een nieuwe regel een rij aan je tabel toevoegen , en de "|" dient als kolomscheiding. Binnen de tabel kun je tekst ook weer met BB-code formateren, maar dat moet dan wel voor elke cel afzonderlijk. Ook kun je plaatjes e.d. in een tabel plaatsen. Alleen het plaatsen van een tabel in een andere zal niet altijd het verwachte resultaat opleveren, vooral als je met verschillende stijlen door elkaar werkt. voorbeeld: [table=border] boldstrikecenter italiclink [/table] Reageren
deagle Geplaatst: 1 februari 2008 Rapport Geplaatst: 1 februari 2008 Netjes hoor Keep up the good work.. Reageren
Dastard Geplaatst: 1 februari 2008 Rapport Geplaatst: 1 februari 2008 Weeral een niewe toevoeging =D KUTGW Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 1 februari 2008 Rapport Geplaatst: 1 februari 2008 Weer een nieuwe toevoeging. Het forum wordt steeds beter! KUTGW! Reageren
$big$smoke$ Geplaatst: 1 februari 2008 Rapport Geplaatst: 1 februari 2008 Leuke toevoeging!!! Reageren
Thundercover Geplaatst: 1 februari 2008 Rapport Geplaatst: 1 februari 2008 Jullie zijn wel bezig zeg. Maar weer een leuke toevoeging, hoewel ironisch genoeg ik nu alleen in Opera verschil zie bij de border- en header-table, en bij Firefox 2 en Internet Explorer 7 niet. Reageren
Jopper47 Geplaatst: 1 februari 2008 Rapport Geplaatst: 1 februari 2008 Mooi gedaan! Het forum wordt vooral uitgebreider door deze opties! Reageren
EXIT Geplaatst: 1 februari 2008 Rapport Geplaatst: 1 februari 2008 (bewerkt) wanneer komt ie in de tabel met de BB-codes of hoe noemt ie daar [table=border] [/table] Bewerkt: 1 februari 2008 door EXIT Reageren
PatrickW Geplaatst: 1 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 1 februari 2008 Jullie zijn wel bezig zeg. Maar weer een leuke toevoeging, hoewel ironisch genoeg ik nu alleen in Opera verschil zie bij de border- en header-table, en bij Firefox 2 en Internet Explorer 7 niet. Bij mij zie ik een donkere header bij de header-table in de volgende browsers: IE6 IE7 FF2 FF3beta Opera8 Opera9 Safari Dit is op een windows XP machine. Zorg er in ieder geval voor dat de caches geleegd zijn (ctrl-F5). Mocht het probleem blijven bestaan, dan zou wat meer informatie/ screens handig zijn om te achterhalen wat er aan de hand is. Reageren
Thundercover Geplaatst: 1 februari 2008 Rapport Geplaatst: 1 februari 2008 Nu doen ze het weer in alle drie. Bij IE moest ik inderdaad even Ctrl+F5 gebruiken. Reageren
-Omar- Geplaatst: 1 februari 2008 Rapport Geplaatst: 1 februari 2008 Zoals Thundercover zegt ''Jullie blijven maar bezig''! Eerst die hr lijnen en nu weer tabbellen. Dit kan nog best een handige toevoeging zijn voor ranks etc. Hartstikke leuk! MVG, Omar Reageren
Wesley Geplaatst: 1 februari 2008 Rapport Geplaatst: 1 februari 2008 Handig voor boterkaas- en eieren. [table=header]x o x o x xx o x[/table] Reageren
Fiegel5 Geplaatst: 1 februari 2008 Rapport Geplaatst: 1 februari 2008 De week van nieuwe toevoegingen . Dit lijkt me wel handig inderdaad. Of ik het gebruik zie ik wel…KUTGW Reageren
Galiorix Geplaatst: 1 februari 2008 Rapport Geplaatst: 1 februari 2008 Super handig, geweldige toevoeging crew. Keep it up, zo word het forum steeds handiger! Greetz Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.