Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo beste forum leden

Ik ben ook enthousiast geworden van het ''show jou models topic''. Nu wik ik zelf moddels gaan maken. Alleen welk programma's heb je allemaal en welke is volgens jullie de beste?

Ik heb gehoord:

- Google 3d skechtup

- 3Ds Max

- Gmax

Wie weet zijn er nog meer? Maar de vraag is welke gebruiken jullie en welke is het beste of werkt het lekkerste?

Alvast bedankt

MVG,

Omar

Geplaatst: (bewerkt)
Hallo beste forum leden

Ik ben ook enthousiast geworden van het ''show jou models topic''. Nu wik ik zelf moddels gaan maken. Alleen welk programma's heb je allemaal en welke is volgens jullie de beste?

Ik heb gehoord:

- Google 3d skechtup

- 3Ds Max

- Gmax

Wie weet zijn er nog meer? Maar de vraag is welke gebruiken jullie en welke is het beste of werkt het lekkerste?

Alvast bedankt

MVG,

Omar

Models maken doe je niet 1-2-3 en klaar, soms werk je er paar maanden aan, en dan moet je ook nog skills hebben.

Google sketchup kun je al bijna niet daarvoor gebruiken omdat ze vaak vele bugs bezitten, sommige zeggen dat het wel gaat, sommige niet.

3Ds max en Gmax worden er voor gebruikt maar ook Zmodeller, deze is volgens sommige zeer goed te doen omdat je er mooie voertuigen mee kan maken.

Eigenlijk is het je eigen keuze waarmee je kan werken en wilt werken.

Het makkelijkste modelleert is Google sketchup en is gewoon niet moeilijk.

Maar niet echt geschikt voor voertuigen, alloewel SWYV(sorry als ik de naam verkeerd schrijf) kan zeer goede voertuigen met GoogleSketchup maken, maar ook dat vereist skills.

Greetz Ferryn

Bewerkt: door FerryN
Geplaatst:
Hallo beste forum leden

Ik heb gehoord:

- Google 3d skechtup

- 3Ds Max

- Gmax

Alvast bedankt

MVG,

Omar

Models maken doe je niet 1-2-3 en klaar, soms werk je er paar maanden aan, en dan moet je ook nog skills hebben.

Google sketchup kun je al bijna niet daarvoor gebruiken omdat ze vaak vele bugs bezitten, sommige zeggen dat het wel gaat, sommige niet.

3Ds max en Gmax worden er voor gebruikt maar ook Zmodeller, deze is volgens sommige zeer goed te doen omdat je er mooie voertuigen mee kan maken.

Maar niet echt geschikt voor voertuigen, alloewel SWYV(sorry als ik de naam verkeerd schrijf) kan zeer goede voertuigen met GoogleSketchup maken, maar ook dat vereist skills.

Greetz Ferryn

Ik heb dit nog nooit gedaan en ik wil dit ook niet doen voor ingame zetten. Ik doe dit gewoon eens voor de grap het lijkt me wel leuk om een huis te maken. En ik weet wel dat het niet 123 en klaar is. Maar voor huizen etc is google sketchup het best?

MVG,

Omar

Geplaatst:

Ik raad je aan om 3D Studio Max uit te proberen. Het is een heel fijn programma, er is veel support voor, en er zijn heel veel tutorials. Sketchup is inderdaad veel makelijker, maar als je echt mooie models wilt maken met animaties en rendering technologieën dan zal ik voor 3D Studio Max gaan. Zmodeler is uitmunted geschikt voor het maken van voertuigen, maar op het begin haken veel beginners al af omdat het programma moeilijk is om te begrijpen. Als je de wil hebt kan je een goede modeller worden.

Geplaatst: (bewerkt)
Hallo beste forum leden

Ik heb gehoord:

- Google 3d skechtup

- 3Ds Max

- Gmax

Alvast bedankt

MVG,

Omar

Greetz Ferryn

Ik heb dit nog nooit gedaan en ik wil dit ook niet doen voor ingame zetten. Ik doe dit gewoon eens voor de grap het lijkt me wel leuk om een huis te maken. En ik weet wel dat het niet 123 en klaar is. Maar voor huizen etc is google sketchup het best?

MVG,

Omar

Aangezien jij nog nooit gemodelt hebt, kun je het beste met Sketchup beginnen, voor huisjes is sketchup goed om te doen.

Ik ben toen als eerste een auto proberen te maken, en dat mislukte totaal, tot nog een paar pogingen, toen maar een huisje.

huisje is leuk geworden heeft is nog vrij groot voor sketchup qua Faces, toen heb ik een Rc motorblokje gemaakt, ook leuk om te doen.

Deze twee staan tevens bij de "Show your Models" topic.

Daar kun je als je je huisje af is, hem showen en mensen kunnen hem raten.

Je kunt ook doen wat Stefaneke zegt, dit is tevens wel hele andere koek vergeleken met Sketchup!

Veel Modelingsucces,

Greetz Ferryn

Bewerkt: door FerryN
Geplaatst:

Ik ben -Omar- al aan het helpen met 3D Studio Max. En met sketchup beginnen en later met 3D Studio Max aan de gang is echt geen optie. Ik heb al veel mensen geholpen om met 3D Studio Max over weg te komen, en ik heb het ook van veel andere mensen geleerd. Dus als je in contact bent met mensen die 3D Studio Max al beheersen, zal het een stuk makkelijker zijn. Ik heb zo Rivel, White Gold, Apple-Mac en Nickonly op weg geholpen (Vat dit niet op als eigendunk, zo iemand ben ik niet).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...