Jump to content

Pc maakt in het begin herrie...

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Sinds ik deze 2dehands pc hebt heb ik last van dat als ik de computer aanzet, dat hij de eerste minuut herrie maakt (lijkt of het uit 1 van de ventilatoren komt?) daarna is hij gewoon stil. Ik heb de computer al van binnen schoon gemaakt en ook de ventilatoren. Hoe los ik dit op?

Bewerkt: door Global
Geplaatst:
Hallo,

Sinds ik deze 2dehands pc hebt heb ik last van dat als ik de computer aanzet, dat hij de eerste minuut herrie maakt (lijkt of het uit 1 van de ventilatoren komt?) daarna is hij gewoon stil. Ik heb de computer al van binnen schoon gemaakt en ook de ventilatoren. Hoe los ik dit op?

Wees iets precieser. kan van alles komen video kaart die los zit Noem het maar op

Geplaatst:

luister eens goed naar het geluid, waar denk je zelf waar het vanaf komt?

en anders open je 1 kant van je kast en start je hem op, kun je het beter horen

Geplaatst:

Had ik ook, dat kwam omdat de fan niet goed meer was en uit balans raakte. Het kan ook zo zijn dat de schroeven niet goed zitten. Maak eens een geluid opname, dat kan veel helpen.

Geplaatst:

Ik heb net even de computer kast open gemaakt en eerst alles nagekeken. Alles zit goed stevig vast en er zit niet veel stof op. Ik heb hem toen aagezet en kon merken dat het die ventilator is die op je moederbord zit. In het begin maakt hij die geluiden en later word hij dus stiller. Maar hij draait wel gewoon, niet dat hij hapert draait ofzo.

Geplaatst:

Wat voor een geluid produceerd je computer dan? Mijne maakt in de eerste 10 seconden een soort stofzuigergeluid. In ieder geval is het hard.

Geplaatst:

Het is voor een hele grote serie computers gebruikelijk dat bij het aanzetten va de pc de fans tijdelijk op volle toeren draaien. Dus de cpufan, videokaart, en eventuele casefans. Het is dan normaal dat de pc herrie maakt. De fans beginnen op een normale snelheid te draaien zodra de BIOS geladen is.

Echter, dat de fans op volle toeren draaien moet maar een paar seconden duren, want de BIOS is namelijk binnen notime geladen. Nog voor het starten van Windows zouden de fans alweer normaal moeten draaien. Als dat bij jou langer duurt kan het zijn dat je een BIOS update moet uitvoeren, om het probleem op te lossen. Je zegt dat de pc wel een minuut lang herrie maakt, wanneer houdt het geluid op? Nog voor het starten van Windows, of als Windows al opgestart is?

Als je een kant en klare pc gekocht hebt (van een bepaald merk), zou je het type moeten opzoeken van de pc op de website van de fabrikant, zodat je daar een BIOS update kan downloaden, is het een samengesteld systeem zou je moeten weten welk moederbord je hebt, om vervolgens van de website van de moederbord fabrikant een BIOS update te halen.

Maar let wel op, een BIOS update kan riskant zijn. Als je de verkeerde pakt kan het zijn dat je het systeem softwarematig onherstelbaar beschadigd. Als je niet zeker weet wat je moet doen, of welke update je nodig hebt kan je beter de pc na laten kijken door een expert.

Geplaatst:

Als ik de computer aan zet, en hij begint zegmaar herrie te maken, dan duurt dat toch nog wel rond 1 minuut totdat windwos xp is geladen. (dan is hij dus al voorbij dat Bios) Ik weet inderdaad dat pc's altijd wat meer ''geluid'' maken als je ze opstart, maar sinds ik deze computer heb valt me wel op dat hij toch zeker meer herrie maakt dan de meeste andere pc's. Wat ik best iritant vind... Is er geen manier om mijn pc geluids dichter te maken? Heb is in een programma gezien dat je de zij plaat aan de zijkant van de pc met een soort materiaal iets van isolatie folie ofzo? Waar die dan ook weer stiller van word. Zou ik enventueel dit kunnen doen? En hoe heet dan dat soort materiaal? Verder vind ik de optie van de Bios niet echt zitten, want straks doe ik iets fout... En mijn pc bestaat uit samengestelde onderdelen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Maak je niet druk, sinds ik een nieuwe grafische kaart heb begint deze ook met veel lawaai zichzelf te koelen.

Meestal is dit even een kleine periode, als je er van af wilt moet je zeker weten welke het is en een nieuwe kopen *Voor de Processor fan is dit snel mogelijk, maar voor een videokaart wat minder*.

Als je er veel last van hebt moet je kijken voor een ander. :Y

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb bij mijn oude computer ook zoiets, maar dan komt het bij mij van de voeding af.

Die maakt ernstige herrie dat je haast doof van wordt, maar bij mij is het die Voedingfan, al plaats ik ff een andere fan op zijn plek en houdt ik hem in de hand, zoemt ie nog steeds door voor ong. 1 a 3 minuten.

Denk dat die fan verrot is of dergelijke, tja, die pc is al ouder 8 jaar, dus wat verwacht je ervan.

Weet niet of het kan dat het ergens in je bios ofzo staat,ik zit haast nooit in de bios.

Of miss dat er zo'n proggie voor is.

Greetz

Geplaatst:

Volgens mij hoef je je niet erg veel zorgen te maken , vroeger had ik het nooit , maar sinds ongeveer 1 jaar maakt mijn pc bij het opstarten ook een raar geluid , ik hoor het telkens stiller & stiller worden. Ik maak me niet zoveel ongerust , alhoewel het mij wel opvalt dat het "vervelend geluid" nu wel al zo een 2 a 3 seconden langer aan blijft. Het zou pas een ramp worden moest het voortdurend zo ronken. :Y .

Geplaatst:

Wat ik zou doen is in dit geval een nieuwe koeler halen dan die op je moederbord zit.

Deze zijn volgens mij niet zo heel duur..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...