Marioleo69 Geplaatst: 1 februari 2008 Rapport Geplaatst: 1 februari 2008 Hoe maak ik teleports via de scm? En dan bedoel ik van die kleine rode spheres (die je ook ziet bij die hotdog-kraampjes) en geen enexen (van die gele omgedraaide piramides). Dus als je in een sphere staat dat je dan ergens anders naar toe wordt geteleporteerd. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 1 februari 2008 Rapport Geplaatst: 1 februari 2008 Zo moeilijk is dat helemaal niet... Gewoon een sphere maken, ik neem aan dat je wel weet hoe dat moet, en vervolgens de actor ergens anders spawnen. Dat kan met behulp van de volgende opcode: Actor.PutAt($PLAYER_ACTOR, 213.9563, 1879.7477, 13.1406) De laatste drie getallen zijn, vanzelfsprekend, de coördinaten. Reageren
Marioleo69 Geplaatst: 1 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 1 februari 2008 Bedankt, maar ik word direct naar de plek geteleporteerd. :TELE thread 'TELE' 03BC: 1@ = create_sphere_at 2463.84 -1658.92 12.3 radius 1.0 00EC: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2463.84 -1658.92 12.3 radius 1.0 1.0 Actor.PutAt($PLAYER_ACTOR, 213.9563, 1879.7477, 13.1406) end_thread Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 1 februari 2008 Rapport Geplaatst: 1 februari 2008 Dat is vrij logisch, aangezien je nergens aangeeft dat het een voorwaarde is. Hier staat: Creeer een sphere, vervolgens een regeltje die niet eens afzonderlijk kan, omdat het nergens op slaat zo, en dan verplaats je de actor. Wat je dus moet doen, is een lus maken, die wacht tot de actor werkelijk op die plaats komt. Anders gaat hij snel over die ene "nutteloze" opcode heen, dus heb je niet de tijd om daar naartoe te gaan (onthoudt dat het vliegensvlug afgelezen wordt). Dus, wat je moet doen, is een repeat-wait-until structuur, of een voorwaardelijke jump structuur maken (in de vorm van een lusje). Dus je kunt kiezen, óf: :TELE thread 'TELE' 03BC: 1@ = create_sphere_at 2463.84 -1658.92 12.3 radius 1.0 :TELE2 wait 0 ms if 00EC: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2463.84 -1658.92 12.3 radius 1.0 1.0 jf @TELE2 Actor.PutAt($PLAYER_ACTOR, 213.9563, 1879.7477, 13.1406) end_thread Hier wacht hij tot aan de voorwaarde, namelijk dat de actor op dat punt is, is voldaan. Is dat niet het geval, dan springt hij terug naar het begin van het label. Vergeet de wait niet. Je kunt niet terugspringen naar "TELE", omdat hij dan ook het eerste gedeelte van het stukje code herhaald, waardoor er bijvoorbeeld heel vaak een sphere op die plaats wordt aangemaakt. :TELE thread 'TELE' 03BC: 1@ = create_sphere_at 2463.84 -1658.92 12.3 radius 1.0 repeat wait 0 ms until 00EC: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2463.84 -1658.92 12.3 radius 1.0 1.0 Actor.PutAt($PLAYER_ACTOR, 213.9563, 1879.7477, 13.1406) end_thread Dit is de andere manier. Reageren
Marioleo69 Geplaatst: 2 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 2 februari 2008 (bewerkt) Het doet het, alleen de marker verdwijnt niet als ik er in ben geweest. 03BC: 0@ = create_sphere_at 144.83 1965.0 17.87 radius 1.0 repeat wait 0 ms until 00EC: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 144.83 1965.0 17.87 radius 1.0 1.0 Marker.Disable(0@) wat is er fout? Ik denk zelf aan Marker.Disable. Want ik kon er geen vinden voor de sphere. EDIT: De Codebox deed het niet goed Bewerkt: 2 februari 2008 door Marioleo69 Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 2 februari 2008 Rapport Geplaatst: 2 februari 2008 Je moet deze gebruiken: 03BD: destroy_sphere 149@ Reageren
Marioleo69 Geplaatst: 2 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 2 februari 2008 Je moet deze gebruiken: 03BD: destroy_sphere 149@ Bedankt hij doet het, maar heb jij soms een ander opcode.txt? Bij mij staat dit in de opcode search tool van SB: 03BD: delete_POI_cylinder 149@ //aka mission marker Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 2 februari 2008 Rapport Geplaatst: 2 februari 2008 Ik zou niet weten waarom je een opcode.txt moet gebruiken, als je de opcode search tool in SB hebt. Reageren
Marioleo69 Geplaatst: 2 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 2 februari 2008 nou, die search tool laat eigelijk de opcode.txt zien. Als je alles uit die txt wist. Zie je ook niks meer in de search tool. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 2 februari 2008 Rapport Geplaatst: 2 februari 2008 Dat snap ik. Maar ik wist niet of je die TXT gebruikte, of een andere. Gebruik de opcode search tool maar, ik geloof niet dat die bij jou anders is dan bij mij. Reageren
Marioleo69 Geplaatst: 2 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 2 februari 2008 Ok, maar het blijft raar. Zou je hem mischien kunnen uploaden? hij staat in \Sanny Builder 3\data\sa dan zie je een bestand opcodes. Bij mij is hij 102 kb groot. Reageren
AwiVC Geplaatst: 2 februari 2008 Rapport Geplaatst: 2 februari 2008 Hee bij mij staat er ook gewoon dit hoor: 03BD: destroy_sphere 149@ Hier is mijn opcodes.txt =] opcodes.txt Reageren
Marioleo69 Geplaatst: 2 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 2 februari 2008 Bedankt voor het uploaden. Ik heb gekeken. Hij is hetzelfde. Maar hoe kom jij dan aan die andere zin achter die opcode? Waar haal je die vandaan? Reageren
AwiVC Geplaatst: 2 februari 2008 Rapport Geplaatst: 2 februari 2008 Bedankt voor het uploaden. Ik heb gekeken.Hij is hetzelfde. Maar hoe kom jij dan aan die andere zin achter die opcode? Waar haal je die vandaan? Die staat in de opcodes.txt die ik net heb geupload.. Als je mijn opcodes.txt opent en dan CTRL + F en dan 03BD zoekt vind je dan niet dit zinnetje?: 03BD: destroy_sphere 149@ (In mijn opcodes.txt he, die is ook maar iets van 94 kb dus jij hebt een hele andere lijkt me :S) Reageren
Marioleo69 Geplaatst: 2 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 2 februari 2008 IK heb nog gekeken en ja ze zijn anders. Die van jouw is het zelfde als die dan van Dutchy1030. Hier is die van mij. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.